Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Fast en film brukar ligga på 120 minuter och att de flesta ser hela filmen direkt. En TV-serie kan löpa över flera år, vilket genast gör det hela en bit mer problematiskt. Hur ska jag veta vad personerna som diskuterar i spoilertaggar egentligen diskuterar? Det kan handla om läckt material/information, bokspoilers, eller att de bara diskuterar det senaste avsnittet, men jag tänker inte sitta och chansa och riskera att få en hel serie förstörd för mig.
Och sen är det ju det eviga tjatet med användare som ramlar in i samma trådar vecka efter vecka och är förbannade för att det senaste avsnittet diskuterats helt öppet, vilket då leder till att tråden kan spåra ur i flera sidor i diskussioner om just spoilertaggar.
edit:
Hur lång tid måste det gå innan man får diskutera ett avsnitt öppet? Handlar det om en dag, en månad, en säsong, eller måste alla diskussioner som avslöjar något ur handlingen spoilermarkeras? Och hur ska man som läsare veta vilket avsnitt som diskuteras om man vill undvika att bli spoilad?
Jo jag håller helt med dig om att det är ett gissel.
Om jag nu inte minns helt fel så finns det väl exempel på två trådar om samma serie.En för de som följer serien här och andra för de som laddar ner eller på annat sätt inte kan vänta.
Nu kan jag inte säga vad som är bäst för det forumet men det är ett förslag att göra så för stora och populära serier.
För en hel tråd med bara spoilersinlägg är irriterande om personen inte kan nämna vad spoilern handlar om.
Vi får se om det hoppar in några tv mods som kan ge sin syn på detta.