2012-01-28, 22:07
Medlem
Alpha-Omegas avatar
Jag fick nyss världens chock. "System32 saknas" sa datorn när jag startade den för en dryg kvart sedan. "Happ", tänkte jag, "nu har mitt porrsurfande kommit ikapp mig". Instinktivt prövade jag att starta om datorn och till min förvåning och vansinniga lättnad fungerar allt som det ska igen. Jag har dock blivit ganska skärrad av denna händelse och efterfrågar Flashbacks expertis i den här frågan. Är denna händelse allvarlig eller händer den här typen av skit ibland? Kan datorn "glömma bort" viktiga filer lite då och då utan att det är ett tecken på någon typ av programvaruskada? Upplys mig gärna. Vad bör jag göra för åtgärder för att minska risken för att skit ska hända igen?
Citera
2012-01-29, 02:18
Medlem
Med tanke på att det är Windows vi snackar om så är jag inte ett dugg förvånad... Det enda jag har att säga är att du kanske vill kolla så att mappen finns kvar (vilket hade varit förvånande om den inte gjorde).
Citera
2012-01-29, 05:19
Medlem
k0das avatar
winkey + r: sfc /scannow

^ kollar om det är något fel på din nuvarande windowsinstallation.
Citera
2012-01-29, 16:48
Medlem
Alpha-Omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0da
winkey + r: sfc /scannow

^ kollar om det är något fel på din nuvarande windowsinstallation.

Gjort. Den gav mig inte något felmeddelande, så jag antar att jag är säker.
Citera
2012-01-29, 16:52
Medlem
k0das avatar
Antar att den inte alltid är 100%-ig jag menar jag råkade dra en [DEL] på windowsmappen för ett par dagar sedan och såg hur den började tugga igenom ett par filer och mappar innan jag lyckades få stopp på skiten, körde sfc och den gick igenom utan fel och jag kan starta datorn normalt osv så.. who knows D:
Citera
2012-01-30, 19:49
Medlem
TorrentLovers avatar
chkdsk då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in