• 1
  • 2
2005-01-25, 12:31
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Såg den senaste reklamen från ICA i går. Till min fasa stod det i slutet: "Tack för den här tiden, Snygg-Lars". Vad i helete menar dem? Ska han sluta? Får han inte vara med längre? Det var ju fan Snygg-Lars som gav en extra krydda till serien. Han var ju hjälten. Jag är så grymt besviken.
Citera
2005-01-25, 12:53
Medlem
äppelkakas avatar
Har inte sett den, men när Roger slutade stod det något i stil med "Tack för den här tiden, Roger" har jag för mig.
Så jag befarar att tiden är inne för Snygg-Lars att vandra vidare.
Citera
2005-01-25, 12:56
Medlem
Boddies avatar
Jäpp Snygg-Lars har även han fått vandra den vägen. No more Snygg-Lars det funkade juinte längre att ha honom ansälld, det såg ni väl. Ska det vara så då kan det ju lika gärna vara, dom gjorde det rätta Snygg-Lars hade gjort sitt
Citera
2005-01-25, 13:26
Bannlyst
Jag begriper inte att folk orkar fästa sån vikt över vad som händer i en reklamfilmserie för en matvarubutik.

Det är ju inte direkt någon kultförklarad TV-serie a´la Seinfeld utan snarare ett hastigt hopkok av gamla vitsar och trams avsedd att på ett lustigt sätt informera allmogen om att ICA´s falukorv reas ut den här veckan.

// Roger P.
Citera
2005-01-25, 13:33
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag begriper inte att folk orkar fästa sån vikt över vad som händer i en reklamfilmserie för en matvarubutik.

Det är ju inte direkt någon kultförklarad TV-serie a´la Seinfeld utan snarare ett hastigt hopkok av gamla vitsar och trams avsedd att på ett lustigt sätt informera allmogen om att ICA´s falukorv reas ut den här veckan.

// Roger P.
...eller jönsig reklam ā la ""It´s skinka och bladspenat" / Avdelningen för reklamfilmer vi älskar att hata. Vems tråd var det...?

http://forum.flashback.info/scandina...ght=bladspenat
Citera
2005-01-25, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
...eller jönsig reklam ā la ""It´s skinka och bladspenat" / Avdelningen för reklamfilmer vi älskar att hata. Vems tråd var det...?

http://forum.flashback.info/scandina...ght=bladspenat
Men är inte det en enorm skillnad? Att störa sig på tafflig reklam kan väl alla göra, särskilt om reklamen är oerhört dum och enfaldigt gjord. Att däremot göra värsta TV-serien av en reklam är sinnessvagt och att sen sitta och maniskt följa skiten är nästan etter värre. Värst är det nog att i sitt vanliga liv sitta och diskutera vad som hände i senaste episoden av reklamen, d.v.s. det vi just nu håller på med i den här tråden.

// Roger P.
Citera
2005-01-25, 14:02
Medlem
äppelkakas avatar
Rolig/uthärdlig reklam skall främjas. Jag uppmanar alla att köpa ICAs produkter. Till slut kanske vi då slipper eländigheter som "Its skinka and bladspenat".
Citera
2005-01-25, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Rolig/uthärdlig reklam skall främjas. Jag uppmanar alla att köpa ICAs produkter. Till slut kanske vi då slipper eländigheter som "Its skinka and bladspenat".
Jag tror inte det... Ofta är den allra sämsta skitreklamen tillverkad utomlands, vilket man ser på den usla dubbningen från tyska, exempelvis på Riesenreklamen.

Men, det finns många svenska missfoster också. Its skinka and bladspenat är en.

// Roger P.
Citera
2005-01-25, 14:15
Medlem
För att spinna vidare lite. Vem ska dom ta in nu som tredje anställd? Jag vill se prao eleven tillbaka. Markoolio überalles!
Citera
2005-01-25, 14:40
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger P.

Jag gillar deffenitivt inte reklam men Icas reklam är faktiskt riktigt kul. Ica har ju även vunnit priser med sin tv-reklam!
Citera
2005-01-25, 14:48
Medlem
Saters avatar
Jag trodde faktiskt inte folk följde ica's reklam längre, för mej får dom gärna lägga ner hela skiten det är ju vi konsumenter som betalar filmerna.
Citera
2005-01-25, 18:21
Medlem
HungalaBungalas avatar
Snygg-Lars var ett komiskt och därför bra inlägg, men jag antar att det hade blivit tjatigt i längden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in