2012-01-28, 21:04
Medlem
Hej,

Jag har en kompis som spelar in sina egna låtar och lägger upp dem på youtube och samtidigt envisas han att spamma sönder facebookflödet.
Problemet är att han enligt mitt tycke är helt hopplös och totalt tondöv medan han själv tycker att han är kalasbra.

Jag har inte stake nog att säga som det är, dvs lägga ner med musiken då det är sjukt dåligt men det verkar inte någon annan av hans vänner heller göra.

Skrev ev kommentar tidigare till honom på youtube, men den tog han bort då den var lite negativ.

Killen heter Tommy men kallar sig "Rian" (vad är det för jävla namn?! )

Borde man bara sätta sig ner och tala klarspråk med karln?

Bedöm själva.

http://www.youtube.com/watch?v=h2-A25R5zxo
Citera
2012-01-28, 21:08
Medlem
DominusNihiluss avatar
Wow... Inte nog med att han heter Tommy, han sjunger också hemskt. Du får nog vara lite sublim med ditt budskap, säg att han är värdelös, men på ett vänligt sätt, lite kryptiskt. Om du säger rakt av att han suger kommer det nog bara att skilja er åt. Men du bör få honom på andra vägar, fast det jag tror är att killen kommer själv att inse att musikbranschen inte är något för honom, förhoppningsvis.
Citera
2012-01-28, 21:12
Medlem
Warpaths avatar
Skit i vad han gör. Det är inte din uppgift i livet att sänka killen om han inte ber om kritik så låt han hållas. Man ska passa sig lite för att ha sönder andras drömmar, förr eller senare inser dom själva att dom inte duger. Eller också blir det som för Håkan Hellström, den snubben kan knappt hålla en ton men det verkar ju fungera ganska bra för honom ändå.
Citera
2012-01-28, 23:31
Medlem
Gautamas avatar
Detta är hur tragiskt som helst. Killen är helt tondöv och sjunger hur falskt som helst och kommer ALDRIG att kunna bli musiker. Hur kan man ha så dålig självinsikt att man inte hör hur jävla illa det låter? Fast det är klart, är man tondöv så hör man väl inte när något är falskt. Personligen så gör det ont i hjärnan när jag lyssnar på låten.
Citera
2012-01-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warpath
Skit i vad han gör. Det är inte din uppgift i livet att sänka killen om han inte ber om kritik så låt han hållas.

Nej, absolut inte min uppgift i livet att sänka killen. Problemet är väl att han som sagt spammar ner facebookflödet med hans youtubelänkar och ber om "konstruktiv kritik". Inte sett någon kommentera att det låter kasst förutom kanske en gång och då var det i stil med "inte det bästa jag hört" vilket kan tyckas som rätt sätt att förmedla att det är kasst men det verkar inte riktigt nå fram.
Citera
2012-01-29, 00:56
Medlem
jag kan lämna en kommentar till honom
Citera
2012-01-30, 15:57
Medlem
han sa att han uppskattade min ärlighet. du kanske borde växa ett par bollar.
Citera
2012-01-31, 12:20
Medlem
Heeklas avatar
Bra försök, trots att killen är tondöv.
Citera
2012-01-31, 15:16
Medlem
B.I.B.L.Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnuasen
Jag har inte stake nog att säga som det är, dvs lägga ner med musiken då det är sjukt dåligt men det verkar inte någon annan av hans vänner heller göra.

Nej precis, du har inte stake nog att göra det själv din fjant. Istället skapar du en tråd på ett forum och smutskastar killen bakom ryggen på honom, vad vill du få ut av det? Säg som det är och våga stå för det istället för att gå till ett anonymt forum och beklaga dig över något som inte ens berör dig. Är det så att du inte vill se hans nyhetsflöde på Facebook så vet du mycket väl att du har flera alternativ att välja på: Ta bort han som van, blockera hans facebook/uppdateringar eller ignonera skiten.

Våga stå för det du tycker för helvete.

Och nej, han sjunger inte bra. Alls, överhuvudtaget.

Grow some cojonessss. "Jaaaaai närmaaaär meeäii däeeei för att fååo deeeij in teiill meeei. En tjejjj som dyy mååooste jaaaaah haaaaäoee" Hit.
Citera
2012-02-01, 05:33
Medlem
DEt var någon som sa precis samma sak till Elvis Presley har jag för mig, att han lika gärna kunde ge upp. Se vad som hände med honom.
Citera
2012-02-01, 06:08
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
DEt var någon som sa precis samma sak till Elvis Presley har jag för mig, att han lika gärna kunde ge upp. Se vad som hände med honom.
Men han var väl inte tondöv, va?
Citera
2012-02-04, 19:51
Medlem
Personligt tycker jag att du är en mupp som har lagt upp denna tråd !! Sen så förstår man också att du startade den här tråden och dit konto bara för att hetsa mot denna person ! Jävla tönt !!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in