• 1
  • 2
2012-02-01, 20:27
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tralala02
I gr tog jag min frsta tablett (30 mg). Verkar inte funka p mig, blev inte srskilt trtt och jag kunde bara sova 1-2 timmar i natt. Knde bara av lite muntorrhet. Trkigt, hade hoppats f sova!

hade du sovit lnge natten innan? om du var jtteuppstressad och nervs s hjlper det smre, ta medicinen och lgg dig i sngen och se p tv eller ls istllet fr att g runt och fundera p nr effekten kommer. Det gller ven andra smnmedel stilnoct somnar man hyfsat fort p om man ligger och vilar i sngen, men dom flesta (inkl. jag sjlv nr jag hade det fr ngra r sedan) hller oss vakna fr att f flumma lite :P Mirtazapin knner man inget "flum" av bara trtthet och ngestdmpning ,fan nu vart jag nstan sugen p att g och ta mitt mirtazapin o lgga mig
Citera
2012-02-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
hade du sovit lnge natten innan? om du var jtteuppstressad och nervs s hjlper det smre, ta medicinen och lgg dig i sngen och se p tv eller ls istllet fr att g runt och fundera p nr effekten kommer. Det gller ven andra smnmedel stilnoct somnar man hyfsat fort p om man ligger och vilar i sngen, men dom flesta (inkl. jag sjlv nr jag hade det fr ngra r sedan) hller oss vakna fr att f flumma lite :P Mirtazapin knner man inget "flum" av bara trtthet och ngestdmpning ,fan nu vart jag nstan sugen p att g och ta mitt mirtazapin o lgga mig

var ganska uppstressad, trodde i princip att jag skulle svimma av trtthet nr jag tagit den. de tv senaste ntterna har jag faktiskt sovit helt ok, kanske r det tabletternas frtjnst. underbart r det iaf. men trttheten man fr avtar vl med tiden s vi fr se hur lnge jag kan sova p det hr...
Citera
2012-02-03, 19:51
Medlem
fliermans avatar
Citat:
var ganska uppstressad, trodde i princip att jag skulle svimma av trtthet nr jag tagit den. de tv senaste ntterna har jag faktiskt sovit helt ok, kanske r det tabletternas frtjnst. underbart r det iaf. men trttheten man fr avtar vl med tiden s vi fr se hur lnge jag kan sova p det hr...

Jag har tit Mirta 2 mn nu och sover fortfarande bra p den, vaknar dock normal tid nu..typ 7-8 om jag somnat 11 vilket r sknt. Blir inte lika trtt p kvllen som frn start men sover bra nr jag somnat vilket r guld vrt och viktigt. Hoppas de fungerar bra fr dig
Citera
2012-04-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Jag har tit Mirta 2 mn nu och sover fortfarande bra p den, vaknar dock normal tid nu..typ 7-8 om jag somnat 11 vilket r sknt. Blir inte lika trtt p kvllen som frn start men sover bra nr jag somnat vilket r guld vrt och viktigt. Hoppas de fungerar bra fr dig

Jag r p andra dagen med 15mg fr att sedan trappa upp och samtidigt trappa ner imovane som jag har vldigt hg tolerans p och har ven abstinens under dagarna p imovane! Och just nu knns det att det kommer bli ltt fr nr jag tar 5-10mg imovane nu med mirtazapin s blir trtt och sknt avslappnad! ska jag f samma effekt av bara imovane s mste jag ta minst 20mg!!
Citera
2012-04-27, 23:26
Medlem
Citat:
I gr tog jag min frsta tablett (30 mg). Verkar inte funka p mig, blev inte srskilt trtt och jag kunde bara sova 1-2 timmar i natt. Knde bara av lite muntorrhet. Trkigt, hade hoppats f sova!

Tycker det lter mycket med 30mg fr smnen, som jag har frsttt det s r liten dos fr smn, stor dos 15-45mg fr behandling av depression. Jag har 15mg tabletter och rek. dos 1/4 - 1 tablett fr smnproblem. I brjan tog jag 1/4 av en tablett och vart helt dckad och supertrtt dagen efter dom frsta tv veckorna. Nu tar jag 1/2 tablett, mest fr att det r enklare att dela vid brytskran och inte behva fippla med nnu en delning. Krde en hel ett tag men fick typ ltt tjackballe p dagarna s la ner det
Citera
2017-09-06, 22:22
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambinoo

Jag har tit Mirtazapin innan. Just nu ter jag fregngaren Mianserin. Det r ju en SSRI men samtidigt ges den fr smnen. :

Mianserin och Mirta r Tetracykliska lkemedel, ej SSRI.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in