• 1
  • 2
2005-01-25, 11:08
Medlem
crassys avatar
Hej alla,
Har ett gäng Nozinan-tabletter liggande hemma... Går de att använda till nåt kul eller är det bara som sömnmedel som de funkar?
Citera
2005-01-25, 11:14
Bannlyst
bara till sömn, vet inte ifall det fungerar till ångest oxå!
MVH J
Citera
2005-01-25, 11:41
Medlem
darws avatar
De fungerar till ångest genom att man kan sova bort den.
Citera
2005-01-25, 11:54
Bannlyst
nozinan är inget man kan "flumma" på, bara sova sova.. fast sova med baksmälla dan efter. det ska visst hjälpa lite mot ångest, fast är egentligen en nauroleptika (tänk zyprexa och liknande zombiefieringspiller). det skrivs ut av enda anledningen att läkarna är rädda för benzo. vanligt inom vården, där man ska ge utvecklingsstörda och åldringar "Lugnande" under längre tidsrymder
Citera
2005-01-25, 12:22
Bannlyst
ja men åldringar bruksar ju oftast stå på ex: sobril och liknande iallafall där jag jobbat!
nån mer som är bekant med maximaldos alvedon som jag tycker alla åldringar har på hem??
MVH J
Citera
2005-01-25, 14:10
Medlem
muffes avatar
Jo fy alvedon och magnecyl proppar dem i gamlingarna

Min mormor gick på hyfsat hög dos oxascand efter en stroke, vilket ju iof var helt ok förfarande... men att fortsätta ge henne dem ett halvår efteråt (vi kollade väl inte upp sånt, trodde dem skötte sånt där) var ju lite keff, men fan så skön hon var
Citera
2005-01-25, 14:18
Bannlyst
man kan ju inte skylla på personalen, dom gör ju bara sitt jobb men läkarna kan vara rätt senila ibland!
vafan gamla kan ju inte ha tillräkligt bra lever för att få monsterdoser gift dygnet runt som alvedon!
sånt har man ifrågasatt ett antal gånger och läkarna har ju inga direkt vettiga svar på varför dom inte satt ut alvedonet som greta haft i 5 år<!
MVH J
Citera
2005-01-25, 16:11
Bannlyst
Viss pundare brukar ju röka nozinan på folie ibland...har inte testat det och tänker inte göra det heller, men prova för all del den som vill...
Citera
2005-01-25, 17:39
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
nozinan är inget man kan "flumma" på, bara sova sova.. fast sova med baksmälla dan efter.
Vad menar du med "baksmälla"? Som på sprit, eller att man bara blir allmänt seg och trött?
Citera
2005-01-25, 18:04
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crassy
Vad menar du med "baksmälla"? Som på sprit, eller att man bara blir allmänt seg och trött?

Man kan vara djävulskt seg & trött, ja !
Citera
2005-01-25, 20:00
Medlem
Förr fick man Nozinan när man tände av från moffe/horse. Gav ännu värre myrkrypningar i benen än man får normalt av avt. Dessutom vaknar man med mer ångest än om man inte sovit ! Rent skit !!
Citera
2005-06-10, 14:51
Medlem
bustas avatar
kan tala om att jag kastade i mig en sån här: http://fass.se/LIF/produktfakta/arti...5&UserTypeID=2

(100 mg nozinan)
typ kl 01.00 och somnade. Dagen efter vaknar jag kl 15.00 av att min morsa bokstavligen SKAKAR mig för att jag ska vakna, hur mycket man än försöker så kan man inte hålla ögonen öppna. Fösökte med kalldusch, svart kaffe, etc. INGET hjälper, man är helt körd. Riktigt jävla pinsamt iom att jag bodde hos mina föräldrar när det hände. Som om inte det räckte så hade jag även lovat mina kusiner att vi skulle gå på Skansen. Lagom kul när ögonen hänger som om man just slagit i sig en rejäl horsemacka.

Gav bort dom resterande tabletterna i "present", hohoho.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in