2012-01-28, 14:53
Medlem
Köpte mp3-spelare (Sandisk sansa). Volymen nådde lägre medium - hörbart men betydligt lägre än jag är van vid. Tänkte returnera den pga att den är skit och fråga varför de säljer sån skit. Men insåg att företaget ENKELT hade kunnat låta volymen gå högre.

Googlade och fann: http://forums.sandisk.com/t5/Fuze/Sansa-Fuze-insufficient-volume-after-firmware-update/m-p/139838#M31565

EU har kört igenom en ny lagstiftning där de bestämmer maxvolymen.

Bevis: Lösningen på mitt problem var att byta "Location"-inställningen i mp3-spelaren till "North america". Därav fungerar volymen som den ska.

Bara så ni vet, EU bestämmer volymen på musiken du lyssnar på.
Citera
2012-01-28, 15:14
Medlem
sommarlovs avatar
Värdelös lag.
Beroende på hörlur, kan det låta väldigt olika högt!
Citera
2012-02-02, 19:07
Medlem
kolvass avatar
Finns det något som EU inte lagstiftar om?

DDR.......
Citera
2012-02-02, 20:00
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas

DDR.......

Detta^

Man ser liknande restriktioner överallt.
Citera
2012-02-02, 21:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

DDR.......

Man skall inte inbilla sig att om man samlar flera hundra politiker på samma ställe, att de skulle avstå från att lagstifta och reglera. Det spelar ingen om man reglerar helt onödiga saker, eller om befolkningen i allmänhet struntar i regleringen. Politiker som inte hindras av begränsningar kommer att komma i självsvängning och lagstifta om allt de bara kan hitta på.
Citera
2012-02-02, 21:29
Medlem
Hyddan92s avatar
Dags och lägga ner skiten nu tror jag, jävla EU...
Citera
2012-02-02, 21:30
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Man skall inte inbilla sig att om man samlar flera hundra politiker på samma ställe, att de skulle avstå från att lagstifta och reglera. Det spelar ingen om man reglerar helt onödiga saker, eller om befolkningen i allmänhet struntar i regleringen. Politiker som inte hindras av begränsningar kommer att komma i självsvängning och lagstifta om allt de bara kan hitta på.

Helt klart, och när dessa politiker dessutom inte är valda av folket de påstår sig representera så blir det skit utav alltihopa.
Citera
2012-02-02, 22:00
Medlem
Pipharens avatar

Someone PLEASE think of the children, maxvolymen på mp3-spelare. Snart reglerar de luften för att det är för mycket syre i den?
Citera
2012-02-03, 16:31
Medlem
onödig skitlag man måste tänka själv också.
Citera
2012-02-03, 18:13
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Helt klart, och när dessa politiker dessutom inte är valda av folket de påstår sig representera så blir det skit utav alltihopa.

Givetvis, ty då slippa de vanligen att stå till svars för sina klåfingriga påhitt.
Citera
2012-02-03, 20:38
Medlem
Ipwnualls avatar
Jag blir ärligt talat rädd när jag läser om dessa saker, självklart att det kan vara skadligt med för högt ljud i lurarna, men bör inte var och en själva få bestämma hur högt ljud de vill ha, oavsett vilka risker det kan eller inte kan medföra? Som det skrivits, välkommen tillbaka DDR!
Citera
2012-02-04, 00:13
Medlem
From.Scratchs avatar
de få ggr jag åker buss hör jag ibland unga som spelar så jag kan höra deras skitmusik 2 säten ifrån, dessa blåsta individer skulle behöva en sådan här lag.

Dock delar jag eran åsikt att det är upp till var och en att bestämma själv, men uppenbarligen finns det ju en uppsjö idioter som inte förstår bättre. så det är en svår sida att välja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in