Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
de få ggr jag åker buss hör jag ibland unga som spelar så jag kan höra deras skitmusik 2 säten ifrån, dessa blåsta individer skulle behöva en sådan här lag.
Dock delar jag eran åsikt att det är upp till var och en att bestämma själv, men uppenbarligen finns det ju en uppsjö idioter som inte förstår bättre. så det är en svår sida att välja.
Visst finns det blåsta individer. Precis som du tycker jag inte att det ska vara olagligt. Varken att vara dum eller lyssna på hög musik i hörlurar. Inte heller att tillverka sådana produkter som gör det möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är väl här skon klämmer. Hur mycket ska man få bestämma själv? De hörselskadade idioterna blir ju ett problem framöver.
Problem framöver? Får jag röra mig eller blir atomernas som jag skjuter framför mig ett problem framöver? Börjar vi med den diskussionen så är det mycket man inte får göra. Lyssna på musik högt borde vara lagligt.
Förespråkar du ett förbud mot: Solning, Bilkörning, Tobak, Alkohol, onyttig mat, chips, godis etc?
Listan kan göras hur lång som helst. Ju längre den blir desstu absurdare ter det sig att syssla med sådana förbud. Speciellt på "federal" nivå. Ska det finnas så detaljerade lagar, som lagstiftar in i personens innersta sfär så bör det demokratiska beslutet tas så nära individen som möjligt. Alltså inte centralt i bryssel.
Citat:
Ursprungligen postat av BekymradMedborgare
Det kan vara bra att ljudvolymen inte går att höja upp till hörselskade-nivå, eftersom många inte tänker på det.
Om många inte tänker på det, så får många bli hörselskadade. Vad EU gör är att säga till oss att vi inte klarar av att välja volume själva. Dom tar vårat ansvar över oss själva ifrån oss. Det kan aldrig leda till något gott.