2012-02-04, 10:37
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
de få ggr jag åker buss hör jag ibland unga som spelar så jag kan höra deras skitmusik 2 säten ifrån, dessa blåsta individer skulle behöva en sådan här lag.

Dock delar jag eran åsikt att det är upp till var och en att bestämma själv, men uppenbarligen finns det ju en uppsjö idioter som inte förstår bättre. så det är en svår sida att välja.
Helt klart så finns det en stor risk för hörselskador och tyvärr så förstår inte ungdomar detta men lagstiftning är lite väl magstarkt tycker jag
Citera
2012-02-04, 11:04
Medlem
Vafan ska komma härnäst? Ska dem få bestämma att jag max får lägga en kabel om dan i dasset snart?

Ja, nu slipper jag i allafall förvära min tinnitus.
Citera
2012-02-04, 11:12
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
de få ggr jag åker buss hör jag ibland unga som spelar så jag kan höra deras skitmusik 2 säten ifrån, dessa blåsta individer skulle behöva en sådan här lag.

Dock delar jag eran åsikt att det är upp till var och en att bestämma själv, men uppenbarligen finns det ju en uppsjö idioter som inte förstår bättre. så det är en svår sida att välja.

Det är väl här skon klämmer. Hur mycket ska man få bestämma själv? De hörselskadade idioterna blir ju ett problem framöver.
Citera
2012-02-12, 22:15
Medlem
Känns lite som att denna lag strider emot demokratin då vi själva inte ens får välja hur hög musik vi skall lyssna på? Ingen som håller med? EU börjar gå till överdrift..
Citera
2012-02-16, 20:51
Medlem
-ELF-s avatar
Det låter som ett april skämt som de har glömt bort
Citera
2012-03-05, 09:50
Medlem
Neubautens avatar
Märklig lagstiftning som fan.
Borde man inte då i rimlighetens namn lagstifta ljudvolym på bilmotorer, hur högt man får prata på stan, etc..
Skateboard-åkare? Det väsnas ju, borde inte det lagstiftas också?

Nä fyfan, jävla EU.

Att folk lyssnar på "hög" musik är väl inte ens ett samhällsproblem?
Citera
2012-03-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neubauten
Märklig lagstiftning som fan.
Borde man inte då i rimlighetens namn lagstifta ljudvolym på bilmotorer, hur högt man får prata på stan, etc..
Skateboard-åkare? Det väsnas ju, borde inte det lagstiftas också?

Nä fyfan, jävla EU.

Att folk lyssnar på "hög" musik är väl inte ens ett samhällsproblem?

Ljudnivå på bilmotorer:

Citat:
Council Directive 70/157/EEC193 introduces limits on sound levels of road vehicles........
Council Directive 97/24/EC194 on certain components and characteristics of two- or three-wheeled motor vehicles establishes limits for the permissible sound level of motorcycles........

Allt är lagstiftat idag.
Citera
2012-03-05, 18:12
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Det kan vara bra att ljudvolymen inte går att höja upp till hörselskade-nivå, eftersom många inte tänker på det.
Citera
2012-03-14, 02:35
Medlem
Citat:

Visst finns det blåsta individer. Precis som du tycker jag inte att det ska vara olagligt. Varken att vara dum eller lyssna på hög musik i hörlurar. Inte heller att tillverka sådana produkter som gör det möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är väl här skon klämmer. Hur mycket ska man få bestämma själv? De hörselskadade idioterna blir ju ett problem framöver.

Problem framöver? Får jag röra mig eller blir atomernas som jag skjuter framför mig ett problem framöver? Börjar vi med den diskussionen så är det mycket man inte får göra. Lyssna på musik högt borde vara lagligt.

Förespråkar du ett förbud mot: Solning, Bilkörning, Tobak, Alkohol, onyttig mat, chips, godis etc?

Listan kan göras hur lång som helst. Ju längre den blir desstu absurdare ter det sig att syssla med sådana förbud. Speciellt på "federal" nivå. Ska det finnas så detaljerade lagar, som lagstiftar in i personens innersta sfär så bör det demokratiska beslutet tas så nära individen som möjligt. Alltså inte centralt i bryssel.

Citat:
Ursprungligen postat av BekymradMedborgare
Det kan vara bra att ljudvolymen inte går att höja upp till hörselskade-nivå, eftersom många inte tänker på det.

Om många inte tänker på det, så får många bli hörselskadade. Vad EU gör är att säga till oss att vi inte klarar av att välja volume själva. Dom tar vårat ansvar över oss själva ifrån oss. Det kan aldrig leda till något gott.
Citera
2012-03-14, 07:45
Medlem
EU-komissionärerna måste ju låtsas göra något jobb för att de sitter i Bryssel och lyfter sin lön. Därav alla dessa beslut i lagom takt . Jag har också sansa och stör mig inte eftersom det ju som redan nämts bara att trycka att man bor i Amerika. Jag har faktiskt mycket mera problem med bailouts-politiken beskattningen av de lågavlönade och fiatvalutorna.
Citera
2012-04-12, 18:05
Medlem
Volymen är inte superhög. Jag kan ha den på max nu med amerikanska inställningen om det är en bra låt, och jag har normal hörsel, inga problem.

Det EU lagstiftat volymen till är en nivå som jag skulle kalla mellan "låg" och "normal". Dvs volymen klarar sig nätt och jämt in över normal-gränsen men når inte till medelnivån inom "normal"-området.

Svårt att beskriva en volym, men kan rekommendera att man köper en sansa mp3spelare (eller vilken som helst som är ny) och hör vad politikerna vill att du ska höra. Det är en förvånansvärt låg volym - tro mig: om jag hade ansett att volymen var ens inom normalområdet hade jag inte tänkt lämna tillbaka mp3spelarn.
Citera
2012-04-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekymradMedborgare

Jo, det är faktiskt väldigt farligt att lyssna på höga volymer under en lång tid. Risken är att det kommer vara många med hörsel problem i framtiden. Så inte nödvändigtvis dåligt av EU. Men om ni har ett problem så maila eran EU parlamentariker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in