2012-01-28, 14:39
Medlem
http://i40.tinypic.com/se297o.jpg

Sådär såg det ut nu när jag skulle sätta på datorn imorse. Den screenen kommer upp efter cirka 2 minuter, annars är det no signal till skärmen.
Citera
2012-01-28, 14:40
Medlem
stilltons avatar
snurrar fläktarna?
Citera
2012-01-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
snurrar fläktarna?

Allting snurrar finfint.
Citera
2012-01-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asccoli
http://i40.tinypic.com/se297o.jpg

Sådär såg det ut nu när jag skulle sätta på datorn imorse. Den screenen kommer upp efter cirka 2 minuter, annars är det no signal till skärmen.

CPU fläkten står stilla? Kolla kontakten.

Edit: to late
Citera
2012-01-28, 14:48
Medlem
endures avatar
Även då fläktarna snurrar, kan det vara så att fel fläkt är inkopplad på fel ställe på moderkortet. Är detta ett nytt problem, har det fungerat tidigare, dvs?
Citera
2012-01-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Även då fläktarna snurrar, kan det vara så att fel fläkt är inkopplad på fel ställe på moderkortet. Är detta ett nytt problem, har det fungerat tidigare, dvs?

Helt nytt...

Tror inte att det är fel fläkt på fel ställe...

Köpte nytt chassi, ram. Bootade upp, fick samma screen fast instant, då kunde jag trycka på F1, osv och det fungerade finfint. Nu kommer den screenen upp efter 2 minuter och jag kan inte trycka någonstans.
Citera
2012-01-28, 15:04
Medlem
stilltons avatar
kolla i BIOS om du kan välja bort fläktövervakningen. annars får du prova koppla in en annan fläkt
Citera
2012-01-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
kolla i BIOS om du kan välja bort fläktövervakningen. annars får du prova koppla in en annan fläkt

Hur kan jag kolla bios om jag knappt kan trycka på någon knapp?
Citera
2012-01-29, 13:47
Medlem
X.X.X.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asccoli
Hur kan jag kolla bios om jag knappt kan trycka på någon knapp?

Tryck på F2 när det dycker upp, om allt snurrar som det ska och inget "står" stilla ett sånt meddelande tyder på att det är CPU fläckten som ej är som den ska, men funkar den som den ska så är det väll som vanligt en glicht i BIOS när det gäller fläktövervakningen
Citera
2012-01-29, 17:04
Medlem
bl-gr-ns avatar
Det kan vara dålig kontakt mellan Huvudprocessorn och processorns kylfläns som CPU-fläkten sitter på.
Öppna datorn och kolla så att Kylflänsen sitter som den och är låst på rätt sätt.
Citera
2012-01-29, 17:52
Medlem
Ja, processorkylaren verkar inte sitta som den skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in