2012-01-31, 10:21
Medlem
Tydligen har dom som är inblandade i rymdindustrin fått nog av tomma löften och satsar på rikingen istället,
http://www.space.com/14390-space-lea...ey-letter.html
Citera
2012-01-31, 10:57
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Månen är en symbol för islamism!

Desto bättre, så kan vi väl hoppas att USA dumpar världens islamister och övriga semiter på månen; så kanske vi får ordning och reda på jorden igen. Packa med de värsta afrikanerna också, så är Operation Clean Up The Earth (OCUTE) sjösatt och klar sedan.

Avsätt en månplätt åt gänget på Aftonbladet också - Helin på första parkett nere i kratern.
Citera
2012-01-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastEnTanke
Men om ingen äger den, varför skulle man isåfall behöva rättigheter för gruvdrift osv? Vem menar du att man ens skulle ansöka hos? Det är ju bara o köra.

Nej precis, det är det jag menade. Jag svarade på det någon annan sa i tråden angående att han hade köpt land på månen och fått dokumentation på det. Tvivlar starkt på att den dokumentationen betyder något alls.
Citera
2012-01-31, 14:31
Medlem
Bongmons avatar
Jag har inga fyiska saker som backar mig, men ja tror vi isf skulle störa måenens omloppsbana, månen störtar mot jorden, även om vi överlever det, så kommer jordens omloppsbana att störas och hela milkyway kommer raseras.
Citera
2012-01-31, 14:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Men om så är det väl rena skolexemplet på först dit vinner! och skillnad från kolonialtiden då det fanns folk i länderna som togs som egna. På månen finns inga sådana petitesser så varför inte

USA när de först ville dra till månen skapade rätt mycket till nytta för hela mänskligheten som tex det som gör det möjligt att snacka så här nämligen nätet. Tänk vad mycket de måste tvingas göra för att bygga upp en närvaro på månen och vad pengar de kommer slösa speciellt inom den tidsramen som nämns. Sedan i framtiden kommer nog månen inte vara mer amerikansk än hur romersk England är. Bara någon om att läsa om i historieböckerna, inte något folk där bryr sig särskilt mycket om.
Citera
2012-01-31, 15:21
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
Kommer slaveri vara tillåtet i den nya delstaten?
Och hur blir det med sodomi samt oralsex?
Citera
2012-01-31, 18:33
Jag har iaf. köpt en bit av Månen (eller om det var Mars), hoppas de bygger sin bas på min bit, så ska jag ta ut rejäl hyra!
Citera
2012-01-31, 18:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har iaf. köpt en bit av Månen (eller om det var Mars), hoppas de bygger sin bas på min bit, så ska jag ta ut rejäl hyra!

Just ja. Det var ju hur populärt som helst för några år sedan. Först en bit på månen sedan kunde man köpa en hel stjärna också. Där finns det väl fortfarande ett antal kvar som är lediga för de som också vill trygga inkomsten
Citera
2012-01-31, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Just ja. Det var ju hur populärt som helst för några år sedan. Först en bit på månen sedan kunde man köpa en hel stjärna också. Där finns det väl fortfarande ett antal kvar som är lediga för de som också vill trygga inkomsten
Ja, jag hittade mitt ägarbevis, jag äger en bit av planeten Mars.

Area: I - 32
Quadrant: Alpha
Lot number: 995 / 0787
Approx. latitude: 10° - 11° South
Approx. longitude: 220° - 221° East

På en karta jag fick med, så ligger min tomt mellan bergskedjan Gomer Sinus och dalen Mare Gimmerium.

Sidan verkar inte uppdaterad på länge, men finns på http://www.moonshop.se/ En acre, 4047 kvm kostar 350 kr. Kanske är trams, men kanske det är värt en förmögenhet för mina barnsbarnsbarnsbarnsbarnsbarnsbarn?
Citera
2012-01-31, 19:55
Medlem
MulderX9s avatar
Vi måste skynda oss innan alla planeterna tar slut!
Citera
2025-03-18, 04:06
Medlem
Ördögs avatar
Bump! Jojo, det gäller att ha ambitioner! Vi får se hur mycket av MAGA-administrationens drömmar som kommer att vara verklighet om ett drygt decennium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in