Citat:
Vakna ur bubblan. Vem säger att du har rätt att sätta dessa moraliska gränser för andra? Att inte äta kött gör varken från eller till så länge du matar din katt med kött och du springer runt i läderjacka och adidas dojjor. Sluta hyckla.
Ursprungligen postat av saggeliten
Höga krav lilla prinsessan har men bli inte ledsen nu, jag inte bryr mig för fem öre om det har gått åt 100K skalbaggar för att bygga huset där jag bor. Kan nämna några saker så här hastigast och det är att det är svinkallt utan tack och väggar, troligen omöjligt att inte bo i en lya på dessa breddgrader på vintern. Sen även om jag bosätter mig i en grotta så kommer det göra exakt noll skillnad i hur bostadspolitiken förs i landet. Inte minst så har jag mer empati över till "husdjuren" som ni äter upp. Avstår jag från kött och kanske även lyckas få någon annan att göra det så riskerar det att smitta av sig. Grottboende är tokerier. Tycker du att det är en jämförelse värd namnet så har vi slutdiskuterat.
Däremot håller jag med om att man ska behandla djur med respekt och att de ska få leva värdigt.
Citat:
Uppmana då folk istället att se till att köpa rätt kött. Jag lovar det kommer ha mycket större effekt än att få alla till att bli vegeterianer. Jag bor i en lantbrukskommun och jag får lätt tag i kött som kommer från mycket goda förhållande. Frigående grisar som slaktas hemma. Höns som går lösa och pickar tills de slaktas hemma.
Hade jag med gjort om det inte fanns något annat att äta. Men att föda upp djur på löpande band misstänker jag starkt att skiten kommer att komma tillbaka till oss på något sätt.
Rent generellt kan man säga att de djur som har det bäst fram till slakt är faktiskt kor. Höns är de som har det allra värst.