Bredbandsreklamen med de två tvillingarna som "talar" med varandra är ett klipp som fanns på youtube långt innan comhem använde det i reklamsyfte och därmed min fråga:
Vad tror ni att comhem betalde för rättigheterna till klippet?
Lite curiosa, de är inte alls tvillingar, inte ens släkt. Vet att den ena bor i Norrköping och sysslar med teater. Kolla in deras hakor så ser du att ena tjejen har en bred haka och den andra en spetsig.
Lite curiosa, de är inte alls tvillingar, inte ens släkt. Vet att den ena bor i Norrköping och sysslar med teater. Kolla in deras hakor så ser du att ena tjejen har en bred haka och den andra en spetsig.
Jag vet inte vad dom betalade för men skulle gissa på runt 5000kr
Reklamfilm ger inte direkt några pengar och många som är med i reklamfilm och på reklambilder får väldigt lite betalt för det, Finns för många som ställer upp gratis helt utan ersättning.
Jag har själv blivit erbjuden att vara med i reklam men ersättningen är så låg att man får se det mer som en hobby än något som man kan tjäna pengar på.
Är det en kändis som är med i reklamen så är det självklart högre ersättning och det kan samtidigt vara sponsoravtal inblandat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!