2012-01-27, 19:52
Medlem
Knullkungens avatar
Detta leder till säkerhetsproblem anser arrangören i visby. Gör man rätt? Sitter med mobil och kan tyvärr inte länka men finns tt-artikel om detta på bla ab.
Citera
2012-01-27, 19:59
Medlem
Tycker det är diskriminering att förbjuda folk för deras politiska åsikter. Helt fel.
Citera
2012-01-27, 20:01
Medlem
Men kommunister som mer än gärna sjunger om hur vi ska avrätta alla "kaptalister" och "rika" tillåts givetvis sjunga. Märkligt.
Dessutom hade bandet inte ens politiska texter, vilket är ännu mer märkligt.
Hetsjakten mot SD börjar allt mer likna den hetsjakt efter kommunister i USA på 50-80 talet. Som skarpt kritiseras här i Sverige, nu utför vi samma sak på hemmaplan.
Sympatiserar man med SD utesluts man ur fack, man utesluts ur diverse organisationer och hängs ut på EXPO m.m.
Snart har vi väl inte rösträtt längre.
Citera
2012-01-27, 20:02
Medlem
http://helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7446594

Inget politiskt ställningstagande utan pga en hotbild. Tror ni att de bara är för att de är skraja att afa stormar och lynchar rockaren?
Citera
2012-01-27, 20:05
Medlem
Scubbles avatar
http://avpixlat.info/2012/01/27/rockband-petas-fran-konsert-sdare-medlem/

Citat:
Med tanke på Richards politiska engagemang så kan ni inte få spela på Rockskallen. Varken tidningen eller Roxy kan stå bakom Sverigedemokraterna. Sorry.

Att de sen ändrar sig till att det var pga en hotbild är ju komiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
http://helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7446594

Inget politiskt ställningstagande utan pga en hotbild. Tror ni att de bara är för att de är skraja att afa stormar och lynchar rockaren?
Min stereotypa bild av AFA är att de inte ens lyssnar på metal utan reggae!
Senast redigerad av Scubble 2012-01-27 kl. 20:08.
Citera
2012-01-27, 20:08
Medlem
icedearths avatar
Idiotiskt, helt enkelt...
Citera
2012-01-27, 20:12
Medlem
ProfessorAs avatar
Är det så att arrangörerna inte kan motarbeta den hotbild som finns mot en enskild musiker tycker jag dom gör rätt som tackar nej till bandet. Jag gillar inte sd för fem öre men man får se förbi politisk läggning i sådana här fall annars tycker jag, om det inte finns en hotbild vill säga.
Citera
2012-01-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Min stereotypa bild av AFA är att de inte ens lyssnar på metal utan reggae!

Trodde inte ens det fanns så mycket AFA på Gotland, några förvirrade vänster-emos kanske. Men jag antar att de få som finns kanske behöver något att kasta gatsten på nu när skinnbutiken gett upp...
Citera
2012-01-28, 00:19
Medlem
leopold.b.stotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Detta leder till säkerhetsproblem anser arrangören i visby. Gör man rätt? Sitter med mobil och kan tyvärr inte länka men finns tt-artikel om detta på bla ab.

Det är inget annat än ett uttryck för den mobbing som pågår och har pågått länge emot dem som är oliktänkande och inte passar in i mallen. Ryggradslöst beslut ännu en gång. Säkerheten är bara ett svepskäl för en annan agenda, nämligen att "ta kampen överallt, och med alla medel" för att citera lokförare Ohly. Vilken bräcklig demokrati vi lever i egentligen. När skall förtrycket ta slut?
Citera
2012-01-28, 00:52
Medlem
kat129as avatar
Håller på ett sätt med arrangörerna då det helt klart finns en hot bild, flera Sverigedemokrater ( politiker ) har ju blivit utsatta för hot & våld [?] så varför skulle annat gälla för gräsrots rörelsen?

"I tysk historisk forskning urskiljs ofta tre faser när det gäller bearbetning av nazidiktaturen. Den första fasen fram till slutet på 50-talet kännetecknas av ”tystnadens koalition” både privat och offentligt. Därefter följde en tid av fokusering på individuell skuld och uppspårandet av enskilda förövare och krigsförbrytare intensifierades."

Med en aning fantasi kan man nästan se paralleller hur Nazisternas ideologi förkrymptes & utrotades, vad vi bevittnar nu kanske är en utav faserna för utrotning av den Islamofobiska [ Invandrar fientliga ] ideologin [?]

Helt fel att man ska behövaportas på grund av ideologisk läggning, inga undantag. Kultur är ju trotts allt för människan vad vatten är för fisken. Jävla politiskt korrekt kulturrevolution är det här.
Citera
2012-01-28, 01:08
Medlem
Fangfaces avatar
Nån som vet vad låten heter i SVT-inslaget (1:05 in)?
Låter riktigt bra

Edit: Hittade den (Dead Inside).
Senast redigerad av Fangface 2012-01-28 kl. 01:14.
Citera
2012-01-28, 04:00
Medlem
Netherworlds avatar
Jag känner personligen alla utom en i bandet och jag å många andra har sett dom spela ett flertal gånger. Å Vi kan nog alla meddela er andra Här att det är en klart större hotbild när jag lirar med mitt gubbrockcoverband. Det finns ingen hotbild mot sd på Gotland enligt polisen.
Däremot när jag spelar med mina band antar jag utifrån Rockskallens efterhandskonstruktion.

Ibland till å med SKRIKER någon i publiken.

Några gånger har det faktiskt hänt att dom gapat: "nej! För helvete Inte DEN låten!"

En gång fick också vår sångare microfonen på ena läppen.

Så jag antar att vi helt enkelt måste tacka nej till alla våra kommande spelningar, så länge inte anordnaren själv avbokar dom. För vi kan ju uppenbarligen inte säkerställa våran egen å andras säkerhet på VÅRA gig ens.

Å då är dom ändå ännu värre än Avenir's
Senast redigerad av Netherworld 2012-01-28 kl. 04:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in