2012-01-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galiza
AsNienFalls,,det där stämmer inte,läkare har sociala plikter där barn går före tystnads plikt,men då handlar det inte om straff,utan en social kontroll att barnen mår bra,inte att AAS brukaren förlorar barnen,
däremot om en AAs brukare har ett bil buret jobb ,,tex chaufför taxi mm ,,dom kan få problem om länstyrelsen får in en anmälan av en läkare,
det gäller from 1 januari,en vän till mig förlorade kortet,han åkte fast för alkohol skötte sig exemplariskt flera år,sökte lämp,,tyvärr efter årskiftet,fick nej pga AAs i blodet,ansågs vara påverkad

Ringde en man som sitter hos högsta domstolen, en läkare får INTE anmäla om det inte ger straff över 2 år.
En läkare får anmäla och bryta tystnadsplikten OM patienten i fråga godkänner det.
Finns inget i lagen som säger att du inte får köra bil med AAS i blodet.
Dock om du åkt fast av polisen kan du komma att kallas olämplig i trafik, oftast inte p.g.a AAS utan andra substanser som olika typer av fettförbrännare. (D.v.s doping substanser men ej gällande Anabola Androgena Steroider)
2012-01-30, 20:09
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasTerror
Du läste nog lite fel han har använt steroider i över 25 år så skulle tippa han va 40+
mvh

Bahaha, fan! Jag skyller "du är som sagt inte 25 än" på mitt onyktra drogberusande alkohol tillstånd.

Skönt att du påpeka anyway

MVH
2012-01-30, 20:51
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Blev lite nyfiken. Om du knappt hade några vita blodkrippar - var du sjuk ofta? Och om du fick sår - läkte dom sämre?
2012-01-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Blev lite nyfiken. Om du knappt hade några vita blodkrippar - var du sjuk ofta? Och om du fick sår - läkte dom sämre?

Nej på båda.
2012-01-30, 21:26
Medlem
Palomadelapazs avatar
Detta behövdes här på Flashback! Så sjukt intressant att följa det här.

Mvh
2012-01-30, 21:58
Medlem
Lillbubbens avatar
Hmm.. har för mig att jag postade en fråga här men hittar inte igen den. Strunt samma ställer den igen.

Vill börja med att säga starkt jobbat att du kliver av! Sedan undrar jag om du fick leva om ditt liv skulle du göra någonting annorlunda? Vad som helst.

Respekt. Mvh
2012-01-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Hmm.. har för mig att jag postade en fråga här men hittar inte igen den. Strunt samma ställer den igen.

Vill börja med att säga starkt jobbat att du kliver av! Sedan undrar jag om du fick leva om ditt liv skulle du göra någonting annorlunda? Vad som helst.

Respekt. Mvh

Som sagt man tar alltid det val man tror är bäst i den stund man lever efter sina erfarenheter & valmöjligheter så nej.
2012-01-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsgoro
Oftast 1 till 2 injektioner i veckan. För tävlingar mer typ mellan 4 injektioner i veckan till 4 per dag.

Sista 2 åren enbart lågdoserat testo & decca så lite förvånad själv att det påverkade blodet så mycket. Hade faktiskt just klivit av decca & bytt ut mot masteron när mitt HB på 206 upptäcktes.

Jag tror inte din historia är helt ovanlig. Det finns nog en hel del som lever-levt på liknande sätt fast de inte tillhör den tävlande eliten.

Preparaten höjer kolestrolet, det skadliga, i blodet och mångdubblar risken för proppar.

Den värsta biverkningen är om man får problem med den mentala hälsan vilket kan ta mkt lång tid att återhämta sig ifrån, det kan tom bli ett men för livet.
Det är vetenskapligt bevisat att om man preppar och får en stor motgång i livet, en kris, så kan man rent mentalt klappa ihop och hamna i ett djupt depressivt tillstånd.

Men en sak är säker, och det är att medicinerna ger hårdare biverkningar på vissa personer medans andra inte alls tar lika mkt stryk av dem.

Att du tagit fyra injektioner om dagen låter som en otroligt stor risk, jag tror ingen skall pröva på detta, då jag tror att det kan sluta riktigt illa.
Senast redigerad av anteW 2012-01-30 kl. 23:36.
2012-01-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Jag tror inte din historia är helt ovanlig. Det finns nog en hel del som lever-levt på liknande sätt fast de inte tillhör den tävlande eliten.

Preparaten höjer kolestrolet, det skadliga, i blodet och mångdubblar risken för proppar.

Den värsta biverkningen är om man får problem med den mentala hälsan vilket kan ta mkt lång tid att återhämta sig ifrån, det kan tom bli ett men för livet.
Det är vetenskapligt bevisat att om man preppar och får en stor motgång i livet, en kris, så kan man rent mentalt klappa ihop och hamna i ett djupt depressivt tillstånd.

Men en sak är säker, och det är att medicinerna ger hårdare biverkningar på vissa personer medans andra inte alls tar lika mkt stryk av dem.

Att du tagit fyra injektioner om dagen låter som en otroligt stor risk, jag tror ingen skall pröva på detta, då jag tror att det kan sluta riktigt illa.

Blodproppar är inget att leka med. Det är viktigt att ha koll på sin blodprofil. Vissa inject med moderata doser bör inte ha allt för stor påverkan på kolesterolet, men i högre doser påverkas även dom. Jag finner att många förbiser denna risk, i synnerhet när det gäller orala där fokus ligger på att undvika leverskador. Givetvis ska man ha koll på levern, men blodprofilen bör även prioriteras högt.

Personligen har Niacin fått ner mitt LDL och höjt mitt HDL. Niacin är även nödvändigt för bildning av röda blodceller samt är kärlutvidgande.

Till TS önskar dig all lycka. Känner några som har kolat i tidig hjärtdöd där AAS förmodligen varit boven.
2012-01-31, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW

Som sagt jag har aldrig märkt av någon mental obalans inte ens vid motgångar & dödsfall. Men jag ser mig dock som en stabil person mentalt.

När jag tog 4st injektioner per dag före tävling så var det inte enbart steroider utan även Esiclene eller Synthol.
2012-01-31, 12:19
Medlem
makaveli143s avatar
Bra initiativ prinsen!

Men allvarligt kanner du inte av nagon forandring i sinnet, vill inte verka dryg men 25 ar av extra hormon tillforsel satter sina spar sa det later extremt underligt att du inte skulle paverkas mer an vad du skriver.

Kor du nagon testobooster?
2012-01-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Bra initiativ prinsen!

Men allvarligt kanner du inte av nagon forandring i sinnet, vill inte verka dryg men 25 ar av extra hormon tillforsel satter sina spar sa det later extremt underligt att du inte skulle paverkas mer an vad du skriver.

Kor du nagon testobooster?

Nej faktiskt inte. Jag är en oftast lugn & harmonisk person som är lycklig & tacksam för allt i mitt liv. Jag kan nog av de som känner mig nära beskrivas som djup & andlig.

Ja jag kör just nu T-Rush, Tribulus samt Recover i lite högre doser än rekomenderat samt har just avslutat 5 veckor med 500iu Pregnyl 2 gånger i veckan samt en halv tablett tamofixen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in