2012-01-27, 11:59
Medlem
Jag hade först tänkt gå public med detta men inser att i dagens klimat när det gäller både sporten bodybuilding (som jag håller väldigt kär) samt dopning här i landet & med att jag är rätt känd inom våran sport & subkultur samt pgav hänsyn till mina sponsorer, familj etc så har jag valt att inte göra det utan startar denna tråd i stället. Visst synd att det är så men det är en realitet. Ideèn med detta är varken att dissa eller höja steroider till skyarna utan bara för att ge riktig inside information i ämnet samt att dela mina erfarenheter samt för att dela med mig med en objektiv inside syn om vad som händer nu när jag "kliver av" steroider efter ett nästan 25 års kontinuerligt bruk. Är även tacksam för era synpunkter & idèer om hur jag ska göra för att nu behålla maximalt av min muskulatur ren då jag inte har lust att bli någon "tönt". Vet att det finns mycket kunnigt folk här inne i ämnet & tror absolut inte trotts min långa erfarenhet att jag vet allt & är mycket tacksam för den hjälp ni kan ge mig!

Så lite om mig själv.
Jag har tävlat på nationell nivå sedan tidigt 90-tal & tävlade senast bland annat på SM för ett par år sedan & tanken har varit att jag skulle ha tävlat i år igen. Jag har varit med en hel del i tidningar som Body samt har en del större sponsorer i branchen. I korthet så vet ni alla troligtvis vem jag är. Jag vill dock förbli anonym & jag är tacksam om ni håller era spekulationer om vem jag är hemma hos er själva & inte här. Hoppas ni alla respekterar detta av förklariga skäl.

Så varför kliver jag nu av?
Först...jag har aldrig tidigare fått några egentliga biverkningar av mitt bruk. Jag kollade mig hos min läkare för några år sedan när jag fyllde 40 år & förutom en liten förhöjning av blodtrycket så var alla mina värden extremt bra för min ålder & sjuksköterskan berömde mig för en fantastisk fysik. Jag hade då dopat mig ca 20 år & det längsta uppehåll jag haft då var 4 månader. Det var vid en rutin kontroll för en skönhetsoeration jag tänkt göra för ca 5 månader sedan som läkarna såg att jag hade ett HB på 206 så en utredning startades. Blev först väldigt illa behandlad av min husläkare som tyckte att jag var en idiot som levde som jag gjorde & var väldigt okunnig. Hade dock sedan turen att bli remiterad till en utländsk chefs läkare inom Hematologi som varit fantastiskt kunnig & absolut inte dömmande utan tvärt om! Han fattade min situation helt till fullo & kunde förstå varför jag dopat mig & sken till & med upp med ett stort flin första gången jag tog av mig tröjan med orden: Är nyfiken på hur du ser ut! Jag insåg att han hade väldigt mycket kunnskap & enbart tänker på min hälsa så jag har faktiskt tagit till mig det han säger. Han sa att mitt HB på 206 inte oroat honom så mycket men däremot min blodbild där mitt blod nästan helt saknade vita blodkroppar. Han sa vidare att "Menar inte att skrämma dig men hade du gått med den här blodbilden i ett par månader till så hade du till absolut 100% fått en propp eller en stroke!" Jag kan köpa det då jag förutom sista tiden före mina tävlingar gått på Deca rakt av i ca sju år. Hur som helst när man är i min ålder & har en fantastisk familj med barn samt sett sina föräldrar gå bort i sjukdommar så tänker man lite annorlunda än när man var 25 år & "odödlig" så jag har nu lovat min fru att kliva av i minst tre till fyra år & sen eventuellt göra en satsning till innan jag lägger av helt. Känns lättare att säga så en att tänka att man lägger av för alltid. Min läkare vill nu ta röntgen på mitt hjärta vilket fungerar bra men är större än normalt vilket dock inte behöver vara farligt enligt honnom. Han säger vidare att mitt testosteron som nu efter 5 månader utan steroider nu ligger på 6,5 ej helt kommer att gå upp till normal värden men att han vill vänta tills jag varit ren ett år innan jag sen får testosteron terapi vilket jag sedan kommer att få resten av mitt liv. (Känns lite värt att vara av att få recept & lagligt kunna få testo! ha ha )

Så hur ser det ut just nu efter 5 månader?
Jag känner mig förvånansvärt ok faktiskt! Har tappat lite volym & lagt på mig lite fett men istället tappat en del vätska så jag ser faktiskt helt ok ut! Tappat lite edge i träningen men inget förfall! Mår även bra psykiskt men lite softare kanske. Mitt hjärta går lugnare & jag känner mig mindre stressad överlag samt har än så länge inte tappat någon sexlust direkt. Har kört 500iu Pregnyl 2 gånger i veckan några veckor samt en halv tablett Tamofixen om dagen men vet inte om det fungerat då detta var innan jag fick mina testo värden kollade. Började idag istället med Tribulus, Recover från Fairing samt även deras T-rush, Äter mycket Omega3 samt proteintillskott samt tränar nu fyra dagar i veckan.

Jag kommer nu att kolla min blodbild samt mina testo nivåer en gång i månaden & kommer att fylla i denna tråd med hur allt går & är som sagt mycket tacksam för konstruktiva ideèr samt synpunkter!

Tack!
Senast redigerad av prinsgoro 2012-01-27 kl. 12:07.
2012-01-27, 12:02
Medlem
blodpalts avatar
Väldigt intressant läsning, lycka till!
2012-01-27, 12:09
Medlem
Verkligen glädjade att du vill dela med dig av din erfarenhet och kunskap!

Hur har du gjort när du skaffat barn, har du varit helt off då?
2012-01-27, 12:09
Medlem
Yundais avatar
Genom doping så bränner man ljuset i bägge ändar.

Stefan Nentis blev tex mer 48 år. Dopade sig duktigt under det glada 70 och 80 talen, men han blev ju världsmästare i styrkelyft på kuppen..
2012-01-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverHarry
Verkligen glädjade att du vill dela med dig av din erfarenhet och kunskap!

Hur har du gjort när du skaffat barn, har du varit helt off då?

Det var då jag var av i 4 månader. Tog lite Clomid samt pregnyl. Kollade mina spermier på en klinik & fick svaret "Det där var inte bara bra utan jätte bra!" & mamman till mitt barn blev på smällen efter 4 månader.
2012-01-27, 12:35
Medlem
Vad kul!

Detta ska bli otroligt intressant och se, mycket kul att du delar av dig med din erfarenhet och upplevelser här!

Ska även bli kul och se hur testosteronet ser ut efter du har kört pregnyl och tamoxifen ett tag.

Kommer följa denna!

mvh
2012-01-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfylla
Vad kul!

Detta ska bli otroligt intressant och se, mycket kul att du delar av dig med din erfarenhet och upplevelser här!

Ska även bli kul och se hur testosteronet ser ut efter du har kört pregnyl och tamoxifen ett tag.

Kommer följa denna!

mvh

Tack!
Vet inte hur jag ska göra med Pregnylen? Alla säger så olika om det & som sagt hade duttat lite med det innan de först testade mitt testo som ändå låg på låga 6,5... Ge mig gärna tips om vad ni tror.
2012-01-27, 12:45
Medlem
wasTerrors avatar
Intressant, hur höga doser har du använt dig av?
2012-01-27, 12:49
Medlem
vasaduellers avatar
Intressant läsning!

Kan du beskriva lite mer angående vilka preparat och doseringar du har använt dig av under dessa 25 år?
2012-01-27, 12:51
Medlem
Bazinga90s avatar
Väldigt intressant läsning, kommer absolut att följa tråden! Det måste ha varit tufft att höra från läkaren att om du gått med den blodbilden i ett par månader till så hade du fått en propp eller en stroke?
2012-01-27, 12:52
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsgoro
Det var då jag var av i 4 månader. Tog lite Clomid samt pregnyl. Kollade mina spermier på en klinik & fick svaret "Det där var inte bara bra utan jätte bra!" & mamman till mitt barn blev på smällen efter 4 månader.
Vilka doser låg du på när du hade så bra spermievärden? Är pistolen fotfarande laddad?

Eftersom du ändå verkar nått en bra bit på din bb karriär, vilka doser har du legat på? Enligt vissa på detta forumet ligger "proffsen" på fantasi doser. Den enda jag känner som nått långt inom bb ligger max på 1-2 g vecka.

Mycket intressant tråd!
2012-01-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasTerror
Intressant, hur höga doser har du använt dig av?

Väldigt olika. På 90talet var det högdosering med runt 3-4gram i veckan men annars har det varit mer lågdoserat..kanske 500 test & 500 Deca i veckan typ offseason. Före tävlingar blir det ju lite mer. När jag varit "av" så har jag typ tagit 250 Testo eller nått. Aldrig kört några sofistikerade kurer utan alltid kört typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in