2012-01-26, 22:50
Medlem
HassiGrovjavels avatar
Nu har jag bestämt mig! Igår när jag rakade mina knäskålar fick jag en uppenbarelse, mina fågelungar. Jag förstod att meningen med livet är att få kolesterolet att pulsera i ådrorna. Under fem månader skall jag överleva i det svenska grottsystemet för att besvara frågan som ingen forskare någonsin löst....

Vad är meningen med livet? Varje dag kommer jag att sitta på min sten och gnugga mina fotknölar för att komma till en slutsats. Tror ni det skulle gå att överleva genom att slicka i sig mineralerna från bergväggen eller behöver jag en bättre överlevnadsstrategi? Hygienen har jag en lysande plan för. Jag skall låta en tam lama som jag tillfångatagit tvätta mig ren varannan kväll. Det går ju givetvis även att använda kvinnliga hormoner och dricka sin egen mjölk... Det är alltså bara maten som kan vara problemet... Det är här jag behöver filosofernas/fågelungarnas hjälp!

Mitt namn är Hassi och jag är en pionjär i 2000-talets bevarade Entalpi!
Citera
2012-01-26, 22:56
Medlem
lowskis avatar
Meningen med livet är att man inte ska veta meningen för om man vet meningen har livet ingen mening.
Citera
2012-01-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowski
Meningen med livet är att man inte ska veta meningen för om man vet meningen har livet ingen mening.

Dats sum heavy dope right ther
Citera
2012-01-27, 02:06
Medlem
IDoNotKnows avatar
Jag är positivt inställd till ditt uppdrag. Tror det kan vara givande för hela jordens befolkning.
Du kanske kan skriva dina memoarer under tiden så att vi andra, mindre begåvade, kan se en profets dagliga väg/tankegång/teorier/sysselsättning i detalj tills du uppnår målet/nirvana eller vad du nu kommer finna.
Jag gillar metoden du använder, hur du blir ett med naturen för att bli ett med meningen... Att du blir en profet av stor kaliber är inget jag tvekar till, med din disciplin och envishet kommer du kunna frälsa oss med kunskap utöver det vanliga.

Om det blir så att gud uppenbarar sig när du får reda på meningen, kan du lägga in ett gott ord för alla oss andra?

All lycka!
Citera
2012-01-27, 08:23
Medlem
Paid in Fulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassiGrovjavel
Nu har jag bestämt mig! Igår när jag rakade mina knäskålar fick jag en uppenbarelse, mina fågelungar. Jag förstod att meningen med livet är att få kolesterolet att pulsera i ådrorna. Under fem månader skall jag överleva i det svenska grottsystemet för att besvara frågan som ingen forskare någonsin löst....

Vad är meningen med livet?

Varje människa bestämmer själv meningen med sitt eget liv och meningen med ditt verkar vara att bo i en grotta och odla bröstmjölk. Ha så kul.
Citera
2012-01-27, 10:19
Medlem
HassiGrovjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IDoNotKnow
Jag är positivt inställd till ditt uppdrag. Tror det kan vara givande för hela jordens befolkning.
Du kanske kan skriva dina memoarer under tiden så att vi andra, mindre begåvade, kan se en profets dagliga väg/tankegång/teorier/sysselsättning i detalj tills du uppnår målet/nirvana eller vad du nu kommer finna.
Jag gillar metoden du använder, hur du blir ett med naturen för att bli ett med meningen... Att du blir en profet av stor kaliber är inget jag tvekar till, med din disciplin och envishet kommer du kunna frälsa oss med kunskap utöver det vanliga.

Om det blir så att gud uppenbarar sig när du får reda på meningen, kan du lägga in ett gott ord för alla oss andra?

All lycka!

Jag skola med all respekt ta på mig uppgiften som folkets profet och sändebud!
Citera
2012-01-27, 14:43
Medlem
Fremmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassiGrovjavel
Hygienen har jag en lysande plan för. Jag skall låta en tam lama som jag tillfångatagit tvätta mig ren varannan kväll.
Citera
2014-12-10, 22:49
Medlem
Vindlings avatar
Snyggt försök men vem som helst som kollar din posthistorik ser att du visserligen kan ha bott i en grotta men då som egenskap av bergatroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in