2012-01-26, 20:17
Medlem
tOpOffs avatar
Hej

Försöker formatera min D-disk genom att högerklicka och välja formatera. Får då upp meddelandet "Det gick inte att formatera den här enheten, avlsuta alla diskverktyg och program som använder enheten och kontrollera att inga fönster visar enhetens innehåll". Har inget som körs från hårddisken, har tom. prövat i felsäkert läge men det hjälper inte. Hur ska jag gå tillväga?
Citera
2012-01-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Hej

Försöker formatera min D-disk genom att högerklicka och välja formatera. Får då upp meddelandet "Det gick inte att formatera den här enheten, avlsuta alla diskverktyg och program som använder enheten och kontrollera att inga fönster visar enhetens innehåll". Har inget som körs från hårddisken, har tom. prövat i felsäkert läge men det hjälper inte. Hur ska jag gå tillväga?

testa starta med en windows skiva och ta bort d-partionen och skapa en ny.
annars finns där andra program som formaterar man kan prova

mvh
t
Citera
2012-01-26, 20:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Blir det samma svar om du utför detta via diskhanteringen?
Citera
2012-01-26, 20:52
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Blir det samma svar om du utför detta via diskhanteringen?

Kom på att växlingsfilen ligger på D-disken, så det är nog därför. Kan jag lägga den på C-disken trots att jag har en SSD? Behövs ens en växlingsfil när man har 8gb RAM?
Citera
2012-01-26, 21:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Växlingsfilen bör man alltid ha på snabbaste disken med så låg accesstid som möjligt och det slitage den eventuellt medför är inget att oroa sig över. Dock kan man experimentera med att ställa ner storleken till något fast värde om man har mycket internminne installerat, men låt den vara på SSD.
Citera
2012-01-26, 21:57
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Kom på att växlingsfilen ligger på D-disken, så det är nog därför. Kan jag lägga den på C-disken trots att jag har en SSD? Behövs ens en växlingsfil när man har 8gb RAM?
Nej, man man ska inte experimentera för mycket med växlingsfilen. Sätt den på 0,5 - 1 GB så kan du ha den på SSD'n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in