2005-01-24, 15:41
Medlem
RutgerJs avatar
Har ni några tips för att hindra popupwatch.exe från att starta upp?
Här står lite om det:

http://startup.iamnotageek.com/srch-PopUpWatch.exe.html

Har testat nästan allt utom att formatera datorn nu. Allt går så trögt sedan jag fick in denna mycket irriterande lilla grej i min burk.
Enda som märker av den är Hijack. När jag försöker stoppa den från att starta upp, startar det istället upp irriterande searchbar.msn och liknande. Alltid något med msn. Har testat att rota i registret, men likt kräksjuka kommer det alltid tillbaka när jag trodde det var borta.

Hoppas jag inte får skäll nu för feltopic, ber om ursäkt i förväg i så fall!
Citera
2005-01-24, 15:45
Medlem
xatrixs avatar
Funkar det inte att ta bort med Spybot S&D eller Ad-aware?
Citera
2005-01-24, 15:45
Medlem
1. Öppna Start-menyn.
2. Klicka på Kör/Run
3. Skriv msconfig och tryck enter.
4. Gå in under fliken "Startup" och ta bort kryssen i de rutor som inte skall ha några. När du är klar kan du starta om datorn.
Citera
2005-01-24, 15:46
Medlem
RutgerJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Funkar det inte att ta bort med Spybot S&D eller Ad-aware?

Nej, tyvärr.... det startar upp ändå
Citera
2005-01-24, 15:47
Bannlyst
http://www.spychecker.com/download/d...ijackthis.html <- fruktansvärd bra anti-spyware saker program

www.sysinternals.com har ett par bra program

edit, sorry såg inte att du testat hijack. Använd en process dödare från sysinternals, förmodligen är det ettt program i bakgrunden som ligger o känner av ändringar som du ev. gör me hijackthis..
Citera
2005-01-24, 15:59
Medlem
RutgerJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
1. Öppna Start-menyn.
2. Klicka på Kör/Run
3. Skriv msconfig och tryck enter.
4. Gå in under fliken "Startup" och ta bort kryssen i de rutor som inte skall ha några. När du är klar kan du starta om datorn.

testade detta, men även om den är avmarkerad startar den upp ändå?
Dags att ringa efter en exorcist?
Citera
2005-01-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerJ
testade detta, men även om den är avmarkerad startar den upp ändå?
Dags att ringa efter en exorcist?
Då kan det vara flera olika processer. Så var det till exempel med MyWebSearch. Tror att det var tre olika program, vara ett installerade om programmet om man tagit bort det. Jag tog bort alla från startupen, startade om datorn och tog bort filerna manuellt.
Citera
2005-01-24, 16:50
Medlem
RutgerJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallekula
http://www.spychecker.com/download/d...ijackthis.html <- fruktansvärd bra anti-spyware saker program

www.sysinternals.com har ett par bra program

edit, sorry såg inte att du testat hijack. Använd en process dödare från sysinternals, förmodligen är det ettt program i bakgrunden som ligger o känner av ändringar som du ev. gör me hijackthis..

testade med process explorer, men hittade programmet kunde inte installeras!
Nä nu är det personligt!
Citera
2005-01-24, 18:54
Medlem
Testa att ladda ner Spycatcher, Nytt program som hittar det mesta.Kolla dock innan du tar bort " Rekommenderat borttag" så det inte är nåt du behöver.
Citera
2005-01-24, 21:04
Medlem
RutgerJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Testa att ladda ner Spycatcher, Nytt program som hittar det mesta.Kolla dock innan du tar bort " Rekommenderat borttag" så det inte är nåt du behöver.

Whoa! Vilket bra program! Hittade en hel bunt skumma saker. Du råkar inte veta hur man registrerar det lite....billigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in