Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det är förövrigt inte speciellt länge sedan vi slutade med åderlåtning som universalbotemedel i västvärlden heller.
Att bränna den sjuke med glödgade föremål är också en sån universal grej sim folk sim inte vet bättre tar till.
Vården var inte att leka med förr i tiden. Det var inte alltid man hade större chans att överleva efter att ha fått vård, som det var om man inte fick det.
Våra inhemska förryckta och vidskepliga människor utgörs idag till stor del av kulturmarxisterna. Jag finner inga ord för hur tröttsamt det är att den har gjorts till statsreligion i Sverige. När jag t.ex. har läst mer samhällsvetenskapliga ämnen vid universitetet, så är det vetenskapliga satt på undantag och den ideologiska dogmatismen är verkligen kvävande. Speciellt deprimerande blev det alltid när man skulle efter politikernas beslut läsa den obligatoriska "genus"-delen i varje kursdel. I historia handlade den just om hur ondskefulla vita män i Sverige såg till att konkurrera ut de kvinnor som höll på med diverse "medicin" utifrån folktro. Självfallet var forskares och läkares bedömningar om dem som "kvacksalvare" och "ovetenskapliga" en led i den manliga smutskastningen och utkonkurrerandet av kvinnorna, det finns ingen anledning att fråga sig om kvinnornas verksamhet var ovetenskaplig.. Självfallet hade författaren till boken inga källor i form av brev eller annat källmaterial som stödde hennes påståenden om att det var exakt så forskarna och läkarna tänkte och planerade, eftersom alla vet att kulturmarxister med inriktning på genus har övernaturliga krafter och kan även läsa tankarna hos människor som har varit döda en lång tid. Om jag ifrågasatte arbetets vetenskaplighet, så är det självfallet för att jag är en typisk rasistisk, kvinnohatande vit man och man behöver givetvis inte ge rasistiska, kvinnohatande vita män svar på tal.
Det är dock talande att våra politiker ändå inte vågar införa den postmarxistiska kunskapsrelativismen in i medicinsk utbildning och forskning. Det är nästan som om de visste att ideologin är skit, inte har något med verkligheten att göra och skulle konkret ge upphov till dödsfall om man inom medicin införde samma politiskt styrda kunskapsrelativism och vetenskapsfientlighet.