2012-01-24, 19:29
Medlem
Jag hade delvis oskyddat sex den 13 januari (Han kom dock inte förrän vi använde kondom, men jag har hört skräckhisotrier om att man kan bli gravid ändå så jag tog ett dagen efter piller ca. 30 timmar efter sexet. Jag tog detta piller trots att jag inte borde haft ägglossning då. Sexet ägde rum typ dag 21 i min cycel.

Nu är det så att jag inte har fått min mens och jag är orolig som fan. Jag är sex dagar sen nu. Jag gjorde ett test när det hade gått 8 dagar sen sexet som visade negativt men jag befarar att det testet var för tidigt för att kunna ta det negativa resultatet seriöst? Kan jag blivit gravid trots alla "motodds?" eller är det vanligt att mensen blir sen när man har tagit dagen efter piller? Hur länge måste jag vänta för att kunna ta ett graviditetstest resultat seriöst och säkert?

sorry för rörig tråd från förvirrad tjej.
Citera
2012-01-24, 19:34
Medlem
muskelns avatar
Att befrukta en kvinna innan man har kommit kan hända, men är dock en extremt liten chans.
Jag kan inte så mycket om dagen efter piller eller p-piller, men det ska väl förhindra mens?
Känner du någon typisk syndrom?

Edit: Kan även tillägga att de känsligaste graviditetstesten tar runt 7 dagar för att se om du är gravid.
http://se.babycenter.com/preconcepti...oontestexpert/
Senast redigerad av muskeln 2012-01-24 kl. 19:41.
Citera
2012-01-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskeln
Att befrukta en kvinna innan man har kommit kan hända, men är dock en extremt liten chans.
Jag kan inte så mycket om dagen efter piller eller p-piller, men det ska väl förhindra mens?
Känner du någon typisk syndrom?

Jag känner tendenser av mensvärk och tror att mensen ska komma när som helst men det har jag trott i snart en vecka nu men inget händer. Mår lite illa då och då men tror faktiskt det är psykiskt på grund av oro för jag mår bara illa när jag tänker på risken att jag kan vara gravid. Inte resten av tiden...Än så länge..
Citera
2012-01-24, 22:39
Bannlyst
Den kan ju vara sen bara för att du går omkring och oroar dig. Han kom inte i dig, du hade antagligen inte ägglossning, du tog ett dagen-efterpiller, du har tagit ett graviditeystest som visade negativt = du kan nog vara lugn!
Citera
2012-01-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Den kan ju vara sen bara för att du går omkring och oroar dig. Han kom inte i dig, du hade antagligen inte ägglossning, du tog ett dagen-efterpiller, du har tagit ett graviditeystest som visade negativt = du kan nog vara lugn!

Förmodligen men jag är inte lugn förrän jag har fått min mens. Testet jag tog kan jag nog inte ta seriöst eftersom det va så tidigt

Hur länge måste jag vänta med att ta ett nytt test och vara helt säker på att resultatet stämmer?
Citera
2012-01-26, 15:32
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicholic
Förmodligen men jag är inte lugn förrän jag har fått min mens. Testet jag tog kan jag nog inte ta seriöst eftersom det va så tidigt

Hur länge måste jag vänta med att ta ett nytt test och vara helt säker på att resultatet stämmer?
Du kan ta ett till test nu om du vill. Det bör visa om du är gravid vid det här laget (med tanke på att mensen är sen).

Annars kan dagen-efter-piller faktiskt rubba menscykeln lite, så jag tror att du kan vara lugn.
Citera
2012-01-26, 18:54
Medlem
dagen efter piller ska ju se till att du inte får ägglossning. anledning är så klart att de spermier som överlever i slidan inte ska kunna befrukta ett ägg som kommer via äggledarna. dock e det ju så att om en spermie redan har befruktat ett ägg så hjälper inte dagen efter piller. dagen efter piller är INGET abort piller.
ta det lugnt och avvakta. tror dagen efter piller har gjort att din mens har blivit lite förskjuten. är du riktigt orolig köp ett graviditets test (dock tror jag det är förtidigt för det, men i alla fall).

Jag är utbildad sjuksköterska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in