2012-01-24, 11:11
Medlem
Hejsan, jag hoppas att denna tråden ska ligga här!

Jag har hört att dem stora byråerna vill att de sökande ska göra vissa tester. PWC har bla ett verbalt och ett numeriskt test. Vet någon vad för slags frågar dessa tester innehåller? Jag ska göra detta men är lite nervös, någon mer som gjort dessa tester och kan dela med sig av sina erfarenheter??

Tack på förhand!
Citera
2012-01-24, 12:13
Medlem
Oljas avatar
Tror jag har läst det någonstans här på flashback och då var det inga svåra test. T.ex. 1 3 5 7 vad kommer sen? Men eftersom man är nervös samt har tidspress så blir det svårare än vad det egentligen är.
Citera
2012-01-24, 12:22
Medlem
Jag har sökt här men hittar inget. Vill du söka snabbt o kolla om du hittar tråden? Snäääällaaaaaa
Citera
2012-01-24, 13:43
Medlem
Det är de gamla vanliga testen som de flesta byråer, banker osv kör med. Numerisk analys går i regel ut på att man får ett antal tabeller och diagram, så ska man svara på frågor baserade på informationen i dessa. Verbal analys brukar vara några korta texter följt av frågor där du ska ta ställning till innehållet. Typ som nedanstående fast längre texter med flera påståenden:

"Alla blå är gröna. Alla gröna är röda." följt av frågan "Är alla röda blå?"

Testerna som revisionsbyråerna kör brukar såvitt jag vet inte vara sådär vansinnigt svåra.
Citera
2012-01-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabrage
Det är de gamla vanliga testen som de flesta byråer, banker osv kör med. Numerisk analys går i regel ut på att man får ett antal tabeller och diagram, så ska man svara på frågor baserade på informationen i dessa. Verbal analys brukar vara några korta texter följt av frågor där du ska ta ställning till innehållet. Typ som nedanstående fast längre texter med flera påståenden:

"Alla blå är gröna. Alla gröna är röda." följt av frågan "Är alla röda blå?"

Testerna som revisionsbyråerna kör brukar såvitt jag vet inte vara sådär vansinnigt svåra.

Tack för informationen! Länka gärna till trådar där detta har diskuterats tidigare! Vore snällt!
Citera
2012-01-24, 22:55
Medlem
Sök på "SHL tests" så får du lite material att öva på.
Citera
2012-01-24, 23:48
Medlem
Vilken byrå handlar det om?

Gjort testen för både PwC och E&Y i slutet av förra året. PwC:s test var enklast och dessutom fick man göra det hemma. E&Y's test var stundtals ganska knivigt, speciellt diagramdelen tyckte jag, men det är bara att köra koncentrerat och inte stressa upp sig för mycket.

Är inget som går att "plugga" på i förväg iaf. Bästa tipset jag kan ge är att komma dit utvilad och ge järnet helt enkelt

Edit: Såg att det handlar om PwC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in