2012-01-24, 05:52
Medlem
ArturoBandinis avatar
Hade lite svårt att komma på en lämplig rubrik, men nåväl. Som vi alla vet skattar man till kommunen där man är folkbokförd den 1a november varje år. Min fråga gäller detta:

Jag var folkbokförd i Göteborg tidigare men flyttade sedan till en stad med högre skattetabell och folkbokförde mig där. Den 1a november 2011 började detta alltså gälla och idag betalar jag skatt dit. Det frågan handlar om är huruvida jag exakt på datumet började skatta dit, eller om själva betalandet börjar vid årsskiftet och att den 1a november snarare är någon dag där alla folkbokföringsadresser för kommande år registreras.

Hoppas någon förstår vad jag menar. Jag skriver från en telefon, så har det kan ha slunkit med någon felskrivning.
Citera
2012-01-24, 07:47
Medlem
Beaver14s avatar
Den kommun du är folkbokförd i per den 1 november 2011 är den kommun du betalar kommunalskatt till för inkomståret 2012 (alltså deklaration 2013)
Citera
2012-01-24, 08:14
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Den kommun du är folkbokförd i per den 1 november 2011 är den kommun du betalar kommunalskatt till för inkomståret 2012 (alltså deklaration 2013)

Tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in