Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Tyvärr, du är fortfarande lika obegriplig, även för ytterst läskunniga. Hur ska följande mening tolkas:
"Bedrägeriet ligger i att KFM gör lögn till sanning, genom att man hänvisar till exekutionstiteln när bevis framkommer att inget stämmer. "
Jag får börja med att beklaga att jag inte var tydlig nog, hoppas att detta gör det tydligare (jag utgår ifrån att du redan nedladdat bifogad bevisning och läst igenom denna).
Och låt mig nu ge ett exempel från verkligheten,
När ett företag eller privatperson börjar gå igenom alla sina papper nu under år 2012, kan röra sig exempelvis om ett bolag som gått i KK under 80-talet där det finns en exekutionstitel (dom).
Finner denna att inget stämmer i underlaget till denna exekutionstitel från 80-talet, han insänder då nu år 2012 full bevisning på att inget stämmer. Varpå KFM påpekar att man (enligt lag) inte kan ta hänsyn till vad som framkommer efter gällande exekutionstitel.
Varpå en invändning mot verkställighet sker från klaganden, där nu en handläggare utan att ens titta på bevisningen från klagande. Påpekar denna ändå att allt är korrekt! och att det intygas av honom/henne att alla uppgifter är korrekta och att inga fel finns.
Där nu ärendet går vidare till Tingsrätten, varpå Tingsrätten utgår per praxis ifrån att KFM har gjort en korrekt granskning av ärendet. Där nu KFM i sitt yttrande till TF hänvisar till att alla uppgifter stämmer (NOTERA! de skriver att man kontrollerat detta!)
Men man direkt ser att i det underlag denna handläggare hänvisar till, stämmer ingenting. Och det som han kallar för ombud är i själva verket fordringsägare.
Hoppas jag gjort det hela lite klarare nu.
För att ytterligare bevisa bedrägeriet, BER JAG ALLA att ta del av bifogad bevisning Bilaga 4. För de som inte förstår vad denuntiation är för något ber jag er att söka på förslagsvis Wikipedia.
Och för de som fortsätter att påpeka att man får Rättshaverist vibbar, får jag påpeka att jag får Kronofogdevibbar när jag läser era kommentarer.