2012-01-24, 04:19
Medlem
Drapåtrissors avatar
Många trådar passar mer i den ena eller andra forumdelen men får ändå ligga kvar. Så vad är meningen med två så likartade ämnesforum och varför inte bara slå ihop dom?
Citera
2012-01-25, 15:53
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Många trådar passar mer i den ena eller andra forumdelen men får ändå ligga kvar. Så vad är meningen med två så likartade ämnesforum och varför inte bara slå ihop dom?

Jag kan bara hålla med. Möjligtvis kan man lösa det hela genom att fila lite på rubriksättningen och därmed inriktningen?
Citera
2012-01-25, 17:53
Medlem
Fixiebikes avatar
Varför skall R&S sättas ihop med ett forum igen? Räcker inte det med att det separerades från Erotik och sexualitet för flera år sedan? Problemet är inte att de är lika utan att det finns en ganska flytande gräns mellan forumen.

Jag tror då rakt inte på att sätta ihop två vitt skilda forum bara för att folk placerar trådarna lite hur som haver. Jag tror på att sätta upp mer ordentliga riktlinjer för de olika forumen.
Citera
2012-01-25, 18:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Varför skall R&S sättas ihop med ett forum igen? Räcker inte det med att det separerades från Erotik och sexualitet för flera år sedan? Problemet är inte att de är lika utan att det finns en ganska flytande gräns mellan forumen.

Jag tror då rakt inte på att sätta ihop två vitt skilda forum bara för att folk placerar trådarna lite hur som haver. Jag tror på att sätta upp mer ordentliga riktlinjer för de olika forumen.

Om två företeelser är lika så kan det bero på att gränsen mellan dom är flytande...vilket är ungefär vad TS tråd går ut på.

För övrigt har du rätt när det gäller riktlinjerna. Där borde man kunna tänka till lite och på så sätt få en tydligare gräns.
Citera
2012-01-25, 19:50
Medlem
Jag tycker snarare att Relationsakuten och RoS: allmänt kunde bli en enda del.
Citera
2012-01-25, 19:59
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator
Jag tycker snarare att Relationsakuten och RoS: allmänt kunde bli en enda del.
Så var det förut och jag tycker nog att det fungerar bättre nu.
Det är en skillnad på att diskutera allmänna frågeställningar om relationer och "hjälp, jag har varit otrogen".
Citera
2012-01-26, 11:08
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om två företeelser är lika så kan det bero på att gränsen mellan dom är flytande...vilket är ungefär vad TS tråd går ut på.

För övrigt har du rätt när det gäller riktlinjerna. Där borde man kunna tänka till lite och på så sätt få en tydligare gräns.
Forumen är allt annat än lika, det finns bara ingen klar riktlinje om vad som skall höra hemma var.
Citera
2012-01-26, 15:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Forumen är allt annat än lika, det finns bara ingen klar riktlinje om vad som skall höra hemma var.

Finns det ingen likhet med avseende på det som postas så finns det inte längre något diskussionsunderlag.
Citera
2012-01-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Så var det förut och jag tycker nog att det fungerar bättre nu.
Det är en skillnad på att diskutera allmänna frågeställningar om relationer och "hjälp, jag har varit otrogen".
Måhända, jag ser dock problemet som denna tråd handlar om, att de flyter ihop lite med samma typ av trådar.
Citera
2012-01-26, 21:55
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator
Måhända, jag ser dock problemet som denna tråd handlar om, att de flyter ihop lite med samma typ av trådar.
Nja, visst finns det en del som kan placeras i båda men det råder ju inget tvivel om att det finns många som bara passar i det enda.
Jag tror inte att en återslagning av forumen är en bra idé.
Citera
2012-01-26, 23:03
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Finns det ingen likhet med avseende på det som postas så finns det inte längre något diskussionsunderlag.
Jo för fan, de olika forumen har snarlika användningsområden riktat till två helt olika användargrupper. Simple as that.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in