2012-01-24, 09:28
Citat:
Ursprungligen postat av rajj0
Jag har en del frågor.. Du kan ju svara likt jag ställt frågorna, 1 svar per rad så blir det lättare 
Du säger att du spelas flitigt på radio, inte i sverige va?
Är det välkända radiostationer som spelar dina låtar eller är det typ internetbaserade radiostationer?
Vilka länder är du störst/spelas du mest i?
Vilka är de största edm-artisterna du träffat/spelat med?
Vad är det för genre på dina låtar?
Finns du på Beatport?
Har du gått på SAE eller är du helt självlärd?
Vart i sverige kommer du ifrån?
Har du en manager?
Ligger du på ett förlag? Är det inte lite ensamt då och då när du är ute på turné om man är själv?
Får du ta med kompisar om du ska spela långt bort?
Är du både kunnig inom DJande och producering eller blev dina låtar först upptäckta och sedan så var du tvungen att lära dig att framföra din musik?
Vilka är dina favoritlåtar just nu?
Vad lyssnar du mest på själv?
Hur blev du upptäckt?
Promotade du dig själv flitigt på internet innan du "slog igenom"?
Har du köpt alla dina pluggar lagligt eller har du tankat mycket?
Vilken compressor använder du framförallt?
Använder du waves-pluggarna?
Vilken limiter använder du?
Vad har du för monitorer?
Har du många ljud som är "dina egna" som du använder i flera låtar om du förstår vad jag menar, ditt sound liksom?
Vilka fx pluggar använder du mest?
Mastrar du dina låtar själv? om inte, vem gör det?
Använder du dig av Vengeance-paketen mycket eller andra samplepacks eller har du liksom din egen bank av trumljud som du vet låter bra och som du använder i flera låtar?
Arbetar du alltid själv med dina låtar eller är det folk som hjälper dig typ labelmänniskor eller managers?
Anser du dig själv snygg?
Har du fått ligga mycket på din musik?
Känner du dig pressad att producera nya låtar nu om du vill fortsätta, eller blir det tillbaka till butiken annars?
Nämn en artist som din musik låter som, eller åt det hållet iaf.
Hur många människor har du spelat för som mest?
På en skala 1 - 10 hur stor är du?
Har du blivit intervjuad pga din musik?
Anser du att producenter som jobbar mycket med presets och samples är dåliga producenter? (typ axwell, avicii)
Anser du att producenter som gör collabs med kända artister bara för att tjäna pengar är lågt? (typ David Guetta, Steve Aoki)
Vad tycker du om producenter som bara har ett sound och kör på samma sak, om och om igen? (typ skrillex)
ah.. det var väl det jag kom på nu

Du säger att du spelas flitigt på radio, inte i sverige va?
Är det välkända radiostationer som spelar dina låtar eller är det typ internetbaserade radiostationer?
Vilka länder är du störst/spelas du mest i?
Vilka är de största edm-artisterna du träffat/spelat med?
Vad är det för genre på dina låtar?
Finns du på Beatport?
Har du gått på SAE eller är du helt självlärd?
Vart i sverige kommer du ifrån?
Har du en manager?
Ligger du på ett förlag? Är det inte lite ensamt då och då när du är ute på turné om man är själv?
Får du ta med kompisar om du ska spela långt bort?
Är du både kunnig inom DJande och producering eller blev dina låtar först upptäckta och sedan så var du tvungen att lära dig att framföra din musik?
Vilka är dina favoritlåtar just nu?
Vad lyssnar du mest på själv?
Hur blev du upptäckt?
Promotade du dig själv flitigt på internet innan du "slog igenom"?
Har du köpt alla dina pluggar lagligt eller har du tankat mycket?
Vilken compressor använder du framförallt?
Använder du waves-pluggarna?
Vilken limiter använder du?
Vad har du för monitorer?
Har du många ljud som är "dina egna" som du använder i flera låtar om du förstår vad jag menar, ditt sound liksom?
Vilka fx pluggar använder du mest?
Mastrar du dina låtar själv? om inte, vem gör det?
Använder du dig av Vengeance-paketen mycket eller andra samplepacks eller har du liksom din egen bank av trumljud som du vet låter bra och som du använder i flera låtar?
Arbetar du alltid själv med dina låtar eller är det folk som hjälper dig typ labelmänniskor eller managers?
Anser du dig själv snygg?
Har du fått ligga mycket på din musik?
Känner du dig pressad att producera nya låtar nu om du vill fortsätta, eller blir det tillbaka till butiken annars?
Nämn en artist som din musik låter som, eller åt det hållet iaf.
Hur många människor har du spelat för som mest?
På en skala 1 - 10 hur stor är du?
Har du blivit intervjuad pga din musik?
Anser du att producenter som jobbar mycket med presets och samples är dåliga producenter? (typ axwell, avicii)
Anser du att producenter som gör collabs med kända artister bara för att tjäna pengar är lågt? (typ David Guetta, Steve Aoki)
Vad tycker du om producenter som bara har ett sound och kör på samma sak, om och om igen? (typ skrillex)
ah.. det var väl det jag kom på nu
Bra frågor! Förhoppningsvis svarar han på alla.