• 1
  • 2
2012-01-23, 18:39
Medlem
Låt oss säga att jag är emellan 18 och 23 och har det senaste året fått ett ganska stort genombrott inom den elektroniska dansmusikscenen. Jag har släppt låtar med rätt stora labels och turnerade runt i Europa, men även en del i USA/Kanada en del under sommaren. Mina låtar spelas flitigt på radio, men kanske inte de radiokanalerna ni lyssnar på. Musiken är inte så "mainstream" som vissa kallar det, även om jag inte har något emot t.ex Avicii's musik.

Så ni får gärna fråga mig vad ni vill så ska jag försöka svara
Citera
2012-01-23, 18:43
Medlem
BillTheButchers avatar
Länka något av dina verk, annars är tråden oerhört ointressant.
Citera
2012-01-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Länka något av dina verk, annars är tråden oerhört ointressant.

Jag vill vara anonym.
Citera
2012-01-23, 18:46
Medlem
Ok, vilka mjukvaruprogram använder du?
Citera
2012-01-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingale
Ok, vilka mjukvaruprogram använder du?

Jag använder FL Studio som Daw. Använder Sylenth, Z3ta+ och Nexus som synthar, mestadels.
Citera
2012-01-23, 18:49
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusicLife
Jag vill vara anonym.
Du kan du väl göra någon truddilut på några minuter och slänga upp som aldrig har spelats?

Så hör man om du är duktig.
Citera
2012-01-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Du kan du väl göra någon truddilut på några minuter och slänga upp som aldrig har spelats?

Så hör man om du är duktig.

Det är mycket jobb för att få det att låta bra. Skulle kunna skapa något på en timme men att få mixningen och mastringen att låta i klass med mina andra låtar skulle ta alldeles för lång tid för att aldrig släppa det.
Citera
2012-01-23, 18:54
Medlem
santamans avatar
Vad jobbar du med annars då?
Citera
2012-01-23, 18:56
Medlem
Stercoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusicLife
Det är mycket jobb för att få det att låta bra. Skulle kunna skapa något på en timme men att få mixningen och mastringen att låta i klass med mina andra låtar skulle ta alldeles för lång tid för att aldrig släppa det.

Hur mycket tid spenderar du i snitt på att EQ:a och "mastra"? Vad anser du om "progressive house", är det den "lättaste" genren att använda sig av för att bli populär i elektroniska-musik-Sverige? Håller du på med electro/fidget/dubstep?
Citera
2012-01-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Vad jobbar du med annars då?

Har jobbat i en butik tidigare men nu nu behöver jag inte göra det längre.
Citera
2012-01-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Hur mycket tid spenderar du i snitt på att EQ:a och "mastra"? Vad anser du om "progressive house", är det den "lättaste" genren att använda sig av för att bli populär i elektroniska-musik-Sverige? Håller du på med electro/fidget/dubstep?

Det är väldigt olika, ibland passar ljuden ihop med varann väldigt bra redan från början, då behöver man inte hålla på lika länge. Ibland får man det aldrig att bli bra. Många gånger har ju suttit och försökt EQ:a i timmar för att sedan skrota låten.

Jag gillar progressive house, brukar spela mycket sådant i mina set. Det är definitivt den lättaste genren om man vill bli känd utanför "housekretsarna" om man säger som så. Progressive har blivit ganska "mainstream" på senare dar.

Electro gör jag ibland, men ingen dubstep
Citera
2012-01-23, 19:19
Medlem
unknownanonyms avatar
Vilka andra artister lyssnar du helst på?
Har du spelat med/känner du några andra kända DJ's personligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in