• 1
  • 2
2012-01-23, 17:04
Medlem
TheGrims avatar
Hejsan allihopa!

Jag behöver lite råd angående om att göra färdigt låtar man har börjat på.

Jag har runt 50 projekt, och det är halvfärdiga projekt.
Jag har svårt för att komma på fortsättningen, så därför startar jag ett nytt projekt istället varje gång.
Jag har testat att "sudda ut" allt i playlisten för att sedan göra om de på nya sätt fast med
samma "patterns", går inte så bra alls faktiskt. Det blir så att jag gör ett nytt projekt istället och tänker "nu ska jag gör klart denna istället" men vad som händer istället blir att det blir ännu ett halvfärdigt projekt.

Jag har lyssnat på massor utav musik men har ändå svårt för att göra klart låtarna.
Försöker få inspiration men det är lite svårt ibland :/

Hur brukar ni göra när ni tappar inspirationen så att säga?

Jag har inte laddat upp något på Youtube på snart ett halvår. Folket frågar vart musiken har tagit vägen och jag kommer bara med bortförklaringar, jag är trött på det. Antalet prenumeranter åker upp och ner. Vi vill inte förlora prenumeranter och det gör vi genom att ladda upp nytt material.

Men tyvärr blir det så att det stannar upp mitt i projektet och det blir sällan vi lägger upp någon färdig låt:/

Jag är jättetacksam för era svar!
Det skulle vara jättesnällt om ni kunde dela med er tips och råd!
Det är nog fler än jag som behöver hjälp med detta

~TheGrim.
Citera
2012-01-23, 19:28
Medlem
Börja pussla ihop dom olika projekten. Sätt dig ner och lyssna igenom allt och se om saker och ting funkar tillsammans. Du kanske har någon vers i ett projekt som funkar skitbra med en refräng i ett annat projekt och ett stick i ett tredje, osv...!
Citera
2012-01-23, 19:36
Medlem
Vem är VI, först säger du jag, sen säger du vi när ni laddar upp, samarbetar du med någon? Sen säger du Vi vill inte förlora prenumeranter, vem är det du pratar om?
Citera
2012-01-23, 21:21
Medlem
Feeltzs avatar
Alla som gör musik har nog projekt som ligger, ser det mer som ett måste för vidare utveckling. Skit i dem och gör nästa projekt istället

Så gör jag iaf
Citera
2012-01-23, 22:21
Medlem
h-styles avatar
Ett välkänd problem du måste kanske helt enkelt tvinga dig sälv att göra färdigt projekten, så att du blir bättre på att göra färdiga låtar.

läs denna tråden på gearslutz för lite inspiration

http://www.gearslutz.com/board/elect...song-help.html
Citera
2012-01-24, 05:41
Medlem
Deficios avatar
http://www.olavbasoski.nl/?page_id=182

All you need!
Citera
2012-01-24, 16:42
Medlem
fick bra hjälp av youtube videos
Citera
2012-01-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
http://www.olavbasoski.nl/?page_id=182

All you need!

Precis vad jag tänkte säga.. gör klart den bara, det är inte svårare än så. Enda anledningen till att du inte gör klart dina låtar är för att du är lat och orkar inte fortsätta när det sätter stop och du inte kommer på något till låten.
Citera
2012-01-24, 19:49
Medlem
mattiaspolancos avatar
Utgå från något som är så simpelt: Less is more.
Citera
2012-01-24, 20:06
Medlem
slutar man när det blir svårt får man inte mycket gjort, och så är det med allt här i livet; låtskrivande är inget undantag.
Citera
2012-01-24, 21:37
Medlem
TheGrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Börja pussla ihop dom olika projekten. Sätt dig ner och lyssna igenom allt och se om saker och ting funkar tillsammans. Du kanske har någon vers i ett projekt som funkar skitbra med en refräng i ett annat projekt och ett stick i ett tredje, osv...!

Hmm, låter faktiskt vettigt!
Men sen är ju frågan hur jag ska kunna pussla ihop de med tanke på att ackorden och takterna är HELT olika. :/
Citera
2012-01-24, 21:40
Medlem
TheGrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Vem är VI, först säger du jag, sen säger du vi när ni laddar upp, samarbetar du med någon? Sen säger du Vi vill inte förlora prenumeranter, vem är det du pratar om?

Ursäkta om det blev lite rörigt!

"Vi" är ett band
Vi jobbar med låtar tillsammans.
Men det är inte alltid vi har tid över så därför jobbar vi lite ensamma emellanåt men att vi sedan jobbar på de påbörjade projekten tillsammans
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in