Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 21:23
  #3229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
The Martian
Dötrist film med många logiska hål. Matt Damon lyssnar på musik och odlar potatis på Mars, jippi. Det blev halvspännande mot slutet men inget som kunde rädda filmen för min del. Sjukt att Matt Damon blev Oscarsnominerad för sin tradiga rollprestation och dessutom vann en Golden Globe för den. Johnny Depp var miljoner gånger bättre i Black Mass, men han fick inga stora nomineringar..
Jag tycker också The Martian är överskattad som fan. Visst, bra film utan tvekan men absult inte så högt som 8+. 7 MAX enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Den har ett par fantastiska scener, och Heath Ledger är verkligen enastående som Jokern. Men i mina ögon är filmen allt för lång, med scener som borde ha klippts bort för att ge den ett bättre tempo och flyt. Den är galet ofokuserad till och från. För många karaktärer, för många sidohandlingar.
Vad är det för sidohandlingar i den filmen?
Citera
2017-06-05, 22:42
  #3230
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad är det för sidohandlingar i den filmen?



Rises är väl dock ännu värre, har jag för mig. Men den skulle jag aldrig klassa som en bra film, ens.
Citera
2017-06-07, 11:21
  #3231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Den har ett par fantastiska scener, och Heath Ledger är verkligen enastående som Jokern. Men i mina ögon är filmen allt för lång, med scener som borde ha klippts bort för att ge den ett bättre tempo och flyt. Den är galet ofokuserad till och från. För många karaktärer, för många sidohandlingar.
Exakt. Jag tycker även hela Two-face sup-plotten kändes rushad och skulle gärna sett att de sparade Harvey till tredje filmen istället.
Citera
2017-06-07, 13:09
  #3232
Medlem
Krickerts avatar
Jag har alltid tyckt att Pulp Fiction är överskattad.
Citera
2017-06-07, 14:06
  #3233
Medlem
bl-gr-ns avatar
Filmen av den svenska regissören (vad nu han heter/hette) Chocolat från 2008.
Fy Farao sådan dålig handling, kunde lika gärna varit någon slags psykedelisk dokumentär.
Samt alla filmer betalade av svenska skattebetalare via filminstitutet.
Citera
2017-06-07, 20:07
  #3234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag har alltid tyckt att Pulp Fiction är överskattad.
Alla filmer av Tarantino är överskattade.
Citera
2017-06-08, 06:55
  #3235
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Alla filmer av Tarantino är överskattade.
Du har rätt.
Citera
2017-06-08, 07:10
  #3236
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Såg Arrival. Först läste jag omdömen, man höjde den till skyarna. Såg den och blev nästan provocerad. Senare gick jag in på imdb och såg människor som skrev att detta var den bästa film de någonsin sett. Sen såg jag oscarsnomineringarna och blev rent förbannad alltså.

Annars tycker jag många filmer på Imdb:s 100-lista är överskattade. Nyckeln till frihet är först har jag för mig? Visst är det en bra film men är det verkligen världens bästa?
Citera
2017-07-01, 11:02
  #3237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Alla filmer av Tarantino är överskattade.

Benägen att hålla med. De är inte dåliga, men så jävla bra är de inte.
Citera
2017-08-20, 22:16
  #3238
Medlem
brutalares avatar
Avatar. Jag förstår inte hur någon kan tycka att den är bra.
Citera
2017-09-15, 23:54
  #3239
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Såg Arrival. Först läste jag omdömen, man höjde den till skyarna. Såg den och blev nästan provocerad. Senare gick jag in på imdb och såg människor som skrev att detta var den bästa film de någonsin sett. Sen såg jag oscarsnomineringarna och blev rent förbannad alltså.

Annars tycker jag många filmer på Imdb:s 100-lista är överskattade. Nyckeln till frihet är först har jag för mig? Visst är det en bra film men är det verkligen världens bästa?

Instämmer. Fruktansvärt överskattad film som egentligen är en helt konventionell popcornrulle (om än en ambitiös sådan) som man maskerat till någon slags arthousefilm för folk som vill känna sig smarta när de ser på film. Att filmens narrativ inte alls är så komplicerat som vissa snackat om och att den dessutom på klassiskt Hollywoodmanér förklarar handlingen exakt, är tydligen något folk bortser från när de höjer den till skyarna.

Jag tyckte dock att Arrival var rätt bra, men inte fan är det ett det mästerverk. Och att folk tror att den är ett exempel på en film med ett avancerat narrativ är snudd på provocerande.
Citera
2017-09-16, 00:30
  #3240
Medlem
Många pratar Tarantino och jag måste bara hålla med: Inglorius Bastards var nog bland det sämsta som visats på den vita duken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback