2007-04-04, 20:24
Medlem
Pulp Fiction
Citera
2007-04-04, 20:32
Pirates of the caribbean.
Citera
2007-04-04, 21:06
Medlem
HATs avatar
The Lord of the Rings-trilogin: Peter Jackson är en jobbig klichéregissör. Filmerna bygger på det gamla tramsreceptet snygga skådisar, löjligt filter över bilden som gör att allt ser ut att skina litegrann, halva filmen visas i slow-motion... Skräp. "Less is more" finns det ett uttryck som lyder. Det ordspråket känner inte Peter Jackson till. Tröttnadskänslan blir total när det är storslagen scen efter storslagen scen varvat med hobbithomoerotik. Soundtracket är ett av de sämsta som någonsin gjort. Subtilt... Nej. Varenda ton skriker ut: "jag är en mäktig film: beundra mig; tappa hakan." Jag har läst böckerna; de var knappast fantastiska heller, men mycket, mycket bättre än filmerna.

Även på listan: Matrix Reloaded, Matrix Revolutions, The Passion of the Christ, King Kong (2005), Rocky Balboa, Serenity, Speed (dummaste filmen genom tiderna), Garden State, Little Miss Sunshine. Jag skulle klagat lite mer detaljerat på dem också ifall mitt blod inte just börjat koka av att tänka på The Lord of the Rings.
Citera
2007-04-04, 21:45
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveSoygurt
Själv förstår jag inte det stora i Lukas Moodysons filmer. Speciellt då Fucking Åmål som fått alldedes för mycket bra kritik.
Jag håller med till 100%, tänker speciellt Fucking Åmål. Jag tycker bara att det är som vilken annan ungdomsfilm som helst. Nu på senare tid har han spårat ut ännu mer. Det verkar mest som han är ute efter att provocera, han gör det på helt fel sätt.
Citera
2007-04-04, 21:50
Medlem
Dr_knass avatar
Gudfadern-serien :/
Citera
2007-04-04, 22:02
Medlem
Bunnyrabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
passion of the crist, alla austenrullar, house of sand and fog. siderhusreglerna, american beauty, psycho, requiem for a dream, donnie darko och Lock, Stock and Two Smoking Barrels är bara några exempel på skitfilmer som har hypats å hyllats.

Håller med om allt förutom Two Smoking Barrels, den är ju faktiskt riktigt bra. Jag tycker inte den har hyllats så mycket. Det finns så många som inte ens har sett den. Donnie Darko är ju också ganska bra, inte den bästa filmen som gjorts dock.
Citera
2007-04-04, 22:05
Medlem
NirvanAs avatar
The Departed
Children Of Men

osv osv färska som jag kommer på iaf... är många många fler!
Citera
2007-04-05, 01:34
Medlem
boba fetts avatar
La Dolce Vita. Vet inte om den anses vara nån storfilm, men den verkar vara nån form av kultklassiker iallafall. Det är ju fullständigt obegripligt, filmen är ju så gudförbannat tråkig att ögonen blöder..

Inledningsscenen är ju vacker, och den är lite intressant fram till att Anita traskar runt i fontänen. Sen försvinner hon ur handlingen och filmen blir så outsägligt tråkig att jag mådde fysiskt illa. Orkade inte se färdigt.

Finns det nån här som gillar denna film som kan förklara vari storheten består? Jag kan inte se det, och jag är ändå en filmälskare med ganska bred smak..
Citera
2007-04-05, 01:50
Medlem
ap47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveSoygurt
Själv förstår jag inte det stora i Lukas Moodysons filmer. Speciellt då Fucking Åmål som fått alldedes för mycket bra kritik.

Håller helt med. Jävla popsnöre-emo.
Citera
2007-04-05, 01:51
Medlem
MacsterMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
The Lord of the Rings-trilogin: Peter Jackson är en jobbig klichéregissör. Filmerna bygger på det gamla tramsreceptet snygga skådisar, löjligt filter över bilden som gör att allt ser ut att skina litegrann, halva filmen visas i slow-motion... Skräp. "Less is more" finns det ett uttryck som lyder. Det ordspråket känner inte Peter Jackson till. Tröttnadskänslan blir total när det är storslagen scen efter storslagen scen varvat med hobbithomoerotik. Soundtracket är ett av de sämsta som någonsin gjort. Subtilt... Nej. Varenda ton skriker ut: "jag är en mäktig film: beundra mig; tappa hakan." Jag har läst böckerna; de var knappast fantastiska heller, men mycket, mycket bättre än filmerna.

Även på listan: Matrix Reloaded, Matrix Revolutions, The Passion of the Christ, King Kong (2005), Rocky Balboa, Serenity, Speed (dummaste filmen genom tiderna), Garden State, Little Miss Sunshine. Jag skulle klagat lite mer detaljerat på dem också ifall mitt blod inte just börjat koka av att tänka på The Lord of the Rings.

ha ha pajas.
Citera
2007-04-05, 01:57
Medlem
Krims avatar
Donnie Darko, skitfilm.
Citera
2007-04-05, 11:02
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eteMan
Gå och hyr "Dark city" snarast! Hela matrix story är snott rakt av från denna filmen, en grymt bra och stilistisk film som man SKALL ha sett. Du kommer inte se på Matrix på samma sätt efter den!

Citat:
Ursprungligen postat av staalkloo
håller med mannen precis samma stuk på filmerna ,,,

Filmen(matrix) är baserad på ett flera tusen år gammalt scenario som en filosof ritade upp.

Hans namn var Nebukadnessar, känner ni kanske igen det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in