2012-01-23, 15:44
Medlem
Kpte idag en Terratec G3 fr att visa bilden frn mitt Xbox 360 p min MacBook Air. Problemet r att inga program (har testat CamTwist, EyeTV, LiveStream Procaster, Adobe FlashMediaLiveEncoder, Justin.tv) lyckas hitta sndningen. Det enda programmet som hittills fungerat r TerraTec Video Capture som ger bde bild och ljud men i ett litet preview-fnster p 240x180 pixlar vilket blir ohllbart ven om jag lyckas anvnda andra program fr att skala upp det (omjligt att lsa p.g.a. lg kvalit). Den sparade videon blir i fullt acceptabel kvalit men det hjlper tyvrr fga nr jag ska spela. Dr verkar inte finnas ngra drivrutiner till Mac och undrar drfr om dr finns ngot liknande man kan hitta p annat hll eller att dr kanske inte ska finnas?

En god vn anvnder samma modell (G3) mellan sin Windows-dator och Xbox 360 utan problem vilket gr att jag har brjat frska med VirtualBox och Windows 7. Till en brjan gick det inte alls men efter att ha laddat ner ett tillggspaket s gick USB 2.0 igng, jag aktiverade enheten i VirtualBox och jag kunde hitta G3 som kamera i bland annat Magix och VLC - tyvrr blir bilden bde svart och utan ljud.

Ngra frslag?
Citera
2012-11-22, 11:02
Medlem
Hej.
Ngon lsning p ditt problem?

Sitter sjlv med XP-SP3 och helt pltsligt nr jag startade den s fick jag bara som du ett litet previewfnster.
Blir samma sak med TerraTec Video Capture, VLC och alla andra program jag testat med.
Och den j-vla burken har funkat i 3 r.

Har testad med att ta bort enheten, alla drivrutiner och allt som kan ha med saken att gra och sen installerat den igen.
Men kan inte f upp burken till normal standard.
Skulle installerat om XP men kan inte gra detta d jag sitter remote.
Citera
2012-11-22, 11:56
Medlem
Var i kontakt med bde butiken dr jag kpte produkten (Kjell) och Terratec utan resultat. Fick i princip bara svaret "tough luck". Drefter stuvades den in i skpet och har legat dr oanvnd sedan jag kpte den. Misstnker att andrahandsvrdet r icke-existerande.
Citera
2012-11-22, 17:54
Medlem
Ngot andrahandsvrde har den nog, fr en windowsanvndare.
Som jag t.ex.
Nr jag kommer hem i maj o om jag inte kan f fart p min burk s hr jag av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in