• 1
  • 2
2005-01-23, 22:00
Medlem
M2ks avatar
I kvllens Agenda, SVT, visades ett skakande reportage om vad som hnt i irakiska staden Falluja, via amerikanska militraktionen 'Phantom Fury'. I s m detta intervjuas f d folkpartiledaren Maria Leissner (!), fattar inte varfr? Hon jobbar med 'demokratiseringsprojekt' enligt Adaktusson? Denna politikerbroiler frlnades en ambassrspost i Guatemala, enligt svensk 'krafs-p-ryggen-tradition'. Kanske vninna till Margaretha Winberg, en annan femini(s)tsubba som vlfrtjnt deporterats till Sydamerikas djungler?

ref. http://susning.nu/Maria_Leissner
Citera
2005-01-23, 22:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
I kvllens Agenda, SVT, visades ett skakande reportage om vad som hnt i irakiska staden Falluja, via amerikanska militraktionen 'Phantom Fury'. I s m detta intervjuas f d folkpartiledaren Maria Leissner (!), fattar inte varfr? Hon jobbar med 'demokratiseringsprojekt' enligt Adaktusson? Denna politikerbroiler frlnades en ambassrspost i Guatemala, enligt svensk 'krafs-p-ryggen-tradition'. Kanske vninna till Margaretha Winberg, en annan femini(s)tsubba som vlfrtjnt deporterats till Sydamerikas djungler?

ref. http://susning.nu/Maria_Leissner

Ja, Leissner r en outhrdlig, egenrttfrdig, enfaldig kringjvel, jag har hrt henne tomsnacka om Irak frut, den kommande "demokratiseringen" (tydligen genom att dda tillrckligt mnga "terrorister", tills ingen med vapen i hand lngre kan motstta sig ockupationen). Vad hade hon att sga i Agenda?
Citera
2005-01-24, 00:49
Medlem
one and agains avatar
Jag sg en bit av inslaget. Av att de inte hittade ngra vapen vid de dda kropparna inne i Falluja efter offensiven drog de i inslaget slutsatsen att det var civila (icke motstndsmn) som hade ddats. Det r enligt mig frkastligt. De amerikanska trupperna skull alldrig ha lmnat ngra vapen kvar vid de dda kropparna. Idiotisk och oinsatt slutsats.
Citera
2005-01-24, 01:02
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one and again
Jag sg en bit av inslaget. Av att de inte hittade ngra vapen vid de dda kropparna inne i Falluja efter offensiven drog de i inslaget slutsatsen att det var civila (icke motstndsmn) som hade ddats. Det r enligt mig frkastligt. De amerikanska trupperna skull alldrig ha lmnat ngra vapen kvar vid de dda kropparna. Idiotisk och oinsatt slutsats.

Lokalbefolkningen intygade att det var frga om civila!

Vad r USA:s agenda egentligen?
Citera
2005-01-24, 15:31
Medlem
one and agains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Lokalbefolkningen intygade att det var frga om civila!

Vad r USA:s agenda egentligen?
Ja, av den anledningen att de inte kunde hitta ngra vapen vid kropparna nr dessa skulle begravas. Frstr inte den hr trden med konspirationer nu.
Citera
2005-01-24, 15:43
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, Leissner r en outhrdlig, egenrttfrdig, enfaldig kringjvel, jag har hrt henne tomsnacka om Irak frut, den kommande "demokratiseringen" (tydligen genom att dda tillrckligt mnga "terrorister", tills ingen med vapen i hand lngre kan motstta sig ockupationen). Vad hade hon att sga i Agenda?
Inget att skriva hem om, jag silade bort den delen av programmet. Kolla grna reprisen, inslaget i vrigt intressant ->

"Agenda"
Nyhetsfrdjupning. Kidnappning av fretagschefer, valet i Irak och stormskadorna i skogen. Veckans eftertanke av Salomon Schulman, barnlkare och frfattare. Repris frn 23/1. SVT TV 1, mndag 24/1 kl 16:05.
Citera
2005-01-24, 21:33
Medlem
vejroniottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one and again

Exakt. Det dog ju fr faan 100 jnkare om jag inte minns fel. Vem ddade dom om det nu endast fanns stackars civila i Falludja? Ne, ytterligare ett skitreportage dr man blint litar p en Irakisk bonde som tydligen letat jvligt noga i ruinerna runt 1200 dda.
Citera
2008-12-23, 15:12
Medlem
Maria Anmld av ROMER

Den 15 december 2008 JO-anmldes Maria Leissner av 70 % av romerna. Maria Leissner r "Demokratiambassadr" men leder sjlv ett arbete dr romerna vare sig har frslags- eller rstrtt.

Maria Leissner JO-anmls av Sveriges romer fr underltenhet att besvara allmnn frfrgan om offentlig handling, underltenhet att lmna ut offentliga handlingar enligt den grundlagsskyddade Tryckfrihetsfrordningen, samt felaktiga uttalanden i media om att "romerna vill ha en sanningskommission" och "romerna vill ha en offentlig urskt av statsministern". I Norge har det betalats ut hundratals miljoner kr i skadestnd, i samband med liknande skadestndsprocesser.????
Citera
2008-12-23, 15:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Frbannat kul att den vidriga folkpartistfittan blir stmd av de zigenare hon vurmar s hysteriskt fr - men det vore sjukt om staten skulle "tvingas" betala skadestnd t de "krnkta" parasiterna. Leissner r ett svin som jag nskar allt ont:

http://karpstryparn.wordpress.com/20...er-ur-sverige/

Citat:
"---Nr det gller romer s var frresten den frre folkpartiledaren Maria Leissner med i ett debattprogram fr ngra veckor sedan, dr hon p fullaste allvar satt och sade att Sverige skulle ta in ofantliga 10 miljoner romer!---"
Citera
2022-10-17, 10:18
Medlem
Sg lite gammal ut i morgonTV. Men r ju nyligen invald i Stockholms regionfullmktige.
Precis som Rebecca Fallenkvist !

https://sverigesradio.se/artikel/l-p...t-tararna-rann
Skum kldsel. Men hon r vl nka en gng i tiden.
http://www.sorginfo.se/index.php/med...er-bilolyckanq

Bor faktiskt (troligen) med bsta sjlge p Norra Kungsholmen !

"Hundar p adressen
Inga privatgda hundar med chipnummer kan knytas till adressen. I kommunen finns det 33050 hundar registrerade."

All denna meningslsa info !
Senast redigerad av litesliten 2022-10-17 kl. 10:27.
Citera
2022-10-17, 12:11
Medlem
Det r vl ingen som bryr sig om vad det gamla snket tycker och tnker?
Citera
2022-10-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det r vl ingen som bryr sig om vad det gamla snket tycker och tnker?

"Liberalerna (tidigare Folkpartiet)
Maria Leissner ᴰ 1 Kerstin Elisabeth Lidman
2 David Valentin Lidwall
3 Reidar sterman"

"3 Norrmalm-stermalm-Gamla Stan"

"Valda ledamter och ersttare
Ledamter som markerats med en ᴰ har valts in i stllet fr en kandidat som blivit invald i
mer n en valkrets eller fr mer n ett parti, och som tagit plats i en annan valkrets eller
fr ett annat parti (se Bilaga 11 Dubbelvalsavveckling)"

Skall nd vara invald i en politisk frsamling om jag frstr saken rtt.
I opposition och kanske inte med s mycket makt men.

https://resultat.val.se/protokoll/pr...0911_01_RF.pdf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in