2012-03-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Släng upp en donationsknapp så folk vet vem dom ska skicka en slant till när 13 rätt slår in !

Imponerande jobb du har gjort måste jag säga ! Ska bli spännande att prova imorgon.

Jag har slirat runt med PWtips i ett par år och andra komplicerade program men din "uppfinning" verkar ju väldigt lovande.

Du har definitivt en poäng där. Kanske åtminstone typ 2-3% till robotmakaren vore på sin plats vid en storvinst Vilken donationstjänst rekommenderas av FB-arna?
Citera
2012-03-02, 22:44
Medlem
Men vet ni vad ni skulle kunna göra, ni som tycker att Tipsrobot är en bra grej. Ni skulle hemskt gärna få tipsa era vänner om det, "gilla" Tipsrobot på Facebook https://www.facebook.com/pages/Tipsr...64943316863818 Och ge er in och spekulera lite kring matcherna på chatten på Tipsrobot, under själva kupongen, så att det blir en bra diskussion där.

För nu har jag kodat om hela sidan, gjort om hela databasen från grunden och optimerat den maximalt. Så nu bör sidan klara en enorm belastning utan problem. ;-)
Citera
2012-03-02, 23:10
Medlem
Förresten. Om ni gillar statistik och politik bör ni kolla in detta lilla projekt jag knepat ihop: http://riksdagstoppen.se/ . Kul att leka med statistik.
Citera
2012-03-02, 23:53
Medlem
Vad kostar det att spela per rad?

Alltså, hur många rader klickar ni in på tipsroboten? Vill lägga ut ca: 50 kr.
Citera
2012-03-03, 00:57
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
Vad kostar det att spela per rad?

Alltså, hur många rader klickar ni in på tipsroboten? Vill lägga ut ca: 50 kr.

Det är 1 kr per rad och du skriver själv in hur många rader du vill spela. I ditt fall 50.
Citera
2012-03-03, 01:28
Medlem
spleendids avatar
Jag ser att du lagt till några olika tyckare att utgå från, bl.a. Matte Forslund och Sparka Och Spring. Jag skulle mer än gärna se att man också får möjlighet att utgå från några av de större spelbolagen. Vad säger Pinnacle? Betfair? Unibet? Det vill säga att deras odds i matcherna görs om till procentsiffror. Pinnacle har just nu följande odds i Man City - Bolton:

1.134 - 9.870 - 23.880

Detta görs om till ungefärliga procentsatser. Om man kör uträkningen enligt 100/oddset = procentsatsen så får man dock ett överskott (i ovanstående fall blir det ~102.5 %) eftersom bolagen förstås har en marginal. Pinnen har en marginal på 2.5 %. Du kör då:

100/1.134 x 0.975 = 86 %

Alltså du använder faktorn 0.975 för alla odds eftersom marginalen är 2.5 %. Ja, det där är du redan haj på. Jag önskar gärna denna funktion eftersom oddssättare är långt mer att lita på än tipsexperter (jämför https://www.flashback.org/t1787964). Om du fixar detta kan jag absolut tänka mig att rekommendera roboten!

(Ibland har inte alla spelbolag alla matcher tillgängliga för spel. Då föreslår jag bara att fälten för den matchen lämnas tomma. Man kan dock tänka sig att du också implementerar en funktion som drar medelvärdet av samtliga spelbolags odds. Det kanske kunde bli mest rättvisande. Då får du också dra av någon medelmarginal på alla odds, borde väl landa på ungefär 5 %.)
Senast redigerad av spleendid 2012-03-03 kl. 01:33.
Citera
2012-03-03, 06:48
Medlem
sputnik2011s avatar
@ Hambern

Nyfiken och en liten fråga.

Jag undrar om det finns gratis varianter av programvara man kan köra manuellt med sin dator hemma och följa principerna för hur din algoritm väger för och nackdelar emot varandra.
Eller skulle du kunna koda en sådan - skulle vara mäktig intresserad att köpa en sådan variant.

Roligast vore om man kunde köra din tips-robot som självständig programvara, vilken laddar upp och kollar statistik.
Vore det möjligt.
Skulle fungera som en rå fingervisning för vidare bedömningar.

Själv så har jag en hel drös av simulations program och excel sheets rörande andra spel, mycket användbart.

MVH
Citera
2012-03-03, 09:32
Medlem
Det vore inga som helst problem att fixa. Det enda jag behöver är tillgång till deras odds på ett smidigt sätt, exempelvis via XML eller liknande. Jag har tillgång till bet at homes odds och ska lägga till det. Forslund och sparka och spring lägger jag in manuellt, gör en rad och sparar som utgångsrad bara. Men någon som vet ett smidigt sätt att få tag på oddsen från spelbolagen?

Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Jag ser att du lagt till några olika tyckare att utgå från, bl.a. Matte Forslund och Sparka Och Spring. Jag skulle mer än gärna se att man också får möjlighet att utgå från några av de större spelbolagen. Vad säger Pinnacle? Betfair? Unibet? Det vill säga att deras odds i matcherna görs om till procentsiffror. Pinnacle har just nu följande odds i Man City - Bolton:

1.134 - 9.870 - 23.880

Detta görs om till ungefärliga procentsatser. Om man kör uträkningen enligt 100/oddset = procentsatsen så får man dock ett överskott (i ovanstående fall blir det ~102.5 %) eftersom bolagen förstås har en marginal. Pinnen har en marginal på 2.5 %. Du kör då:

100/1.134 x 0.975 = 86 %

Alltså du använder faktorn 0.975 för alla odds eftersom marginalen är 2.5 %. Ja, det där är du redan haj på. Jag önskar gärna denna funktion eftersom oddssättare är långt mer att lita på än tipsexperter (jämför https://www.flashback.org/t1787964). Om du fixar detta kan jag absolut tänka mig att rekommendera roboten!

(Ibland har inte alla spelbolag alla matcher tillgängliga för spel. Då föreslår jag bara att fälten för den matchen lämnas tomma. Man kan dock tänka sig att du också implementerar en funktion som drar medelvärdet av samtliga spelbolags odds. Det kanske kunde bli mest rättvisande. Då får du också dra av någon medelmarginal på alla odds, borde väl landa på ungefär 5 %.)
Citera
2012-03-03, 09:42
Medlem
Mrfloorballs avatar
Nu kan jag visserligen nada om programering..
Men för att jämföra odds mellan bolag så använder jag mig utav http://www.oddsportal.com/ .
Kanske kan man på något smidigt sätt välja bookies där och sedan få ut info i någon fil? Bara en lös tanke..

Tack för ett spännande program för övrigt! Ska testas idag, återkommer vid 13 rätt
Citera
2012-03-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfloorball
Nu kan jag visserligen nada om programering..
Men för att jämföra odds mellan bolag så använder jag mig utav http://www.oddsportal.com/ .
Kanske kan man på något smidigt sätt välja bookies där och sedan få ut info i någon fil? Bara en lös tanke..

Tack för ett spännande program för övrigt! Ska testas idag, återkommer vid 13 rätt

Problemet med att plocka därifrån är att det dels skulle ta onödig tid och dels bli rätt klurigt att träffa rätt och sålla bland all kod. Men jag har hittat en del XML-verktyg jag ska kika på. Så till nästa helg kommer man troligen kunna utgå ifrån olika bettingbolags odds

Man ska också kunna välja vilka utgångsrader man vill sammanväga.
Citera
2012-03-03, 15:24
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
Så till nästa helg kommer man troligen kunna utgå ifrån olika bettingbolags odds

Det låter kanon! Dessvärre kan inte jag heller hjälpa dig att implementera funktionen. Vet inte alls hur bolagens data måste vara strukturerad för att det ska fungera smidigt att plocka hem för dig. Kolla länkarna till oddsjämförelsesiter på Sharps om inte annat: http://www.sharps.se/lankar

Keep it up!
Citera
2012-03-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Det låter kanon! Dessvärre kan inte jag heller hjälpa dig att implementera funktionen. Vet inte alls hur bolagens data måste vara strukturerad för att det ska fungera smidigt att plocka hem för dig. Kolla länkarna till oddsjämförelsesiter på Sharps om inte annat: http://www.sharps.se/lankar

Keep it up!

Sådär. Nu är Bet-at-homes odds på plats. Av de XML-dokument jag sett från spelbolagen hittills har de varit de som fungerat bäst. De andra verkar ostabila, otympliga eller på annat sätt olämpliga. Men jag ska fortsätta leta andra, och när jag får det att funka så åker de upp på sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in