Jag ser att du lagt till några olika tyckare att utgå från, bl.a.
Matte Forslund och
Sparka Och Spring. Jag skulle mer än gärna se att man också får möjlighet att utgå från några av de större spelbolagen. Vad säger Pinnacle? Betfair? Unibet? Det vill säga att deras odds i matcherna görs om till procentsiffror. Pinnacle har just nu följande odds i Man City - Bolton:
1.134 - 9.870 - 23.880
Detta görs om till ungefärliga procentsatser. Om man kör uträkningen enligt 100/oddset = procentsatsen så får man dock ett överskott (i ovanstående fall blir det ~102.5 %) eftersom bolagen förstås har en marginal. Pinnen har en marginal på 2.5 %. Du kör då:
100/1.134 x 0.975 = 86 %
Alltså du använder faktorn 0.975 för alla odds eftersom marginalen är 2.5 %. Ja, det där är du redan haj på. Jag önskar gärna denna funktion eftersom oddssättare är långt mer att lita på än tipsexperter (jämför
https://www.flashback.org/t1787964). Om du fixar detta kan jag absolut tänka mig att rekommendera roboten!
(Ibland har inte alla spelbolag alla matcher tillgängliga för spel. Då föreslår jag bara att fälten för den matchen lämnas tomma. Man kan dock tänka sig att du också implementerar en funktion som drar medelvärdet av samtliga spelbolags odds. Det kanske kunde bli mest rättvisande. Då får du också dra av någon medelmarginal på alla odds, borde väl landa på ungefär 5 %.)