2012-04-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
Helt på UHJs sida i den här frågan. I vilken ordning Svenska spel väljer att placera matcherna på SIN kupong KAN helt enkelt inte på något sätt påverka resultaten i de enskilda matcherna. Vore det så är det snudd på bevisat att information kan färdas och påverka på sätt som vetenskapen ännu inte har koll på, vilket i princip skulle kunna betyda att telepati och liknande saker mycket väl skulle kunna fungera.

Anledningen till att det ofta ser ut som "11X 2X1 X12 112XX" är helt enkelt för att de flesta av de möjliga 1,5 miljoner raderna ser ut så. Det skulle, om Svenska spel valt att placera dem på ett annat sätt, likagärna kunnat bli 111111XXXXX222.

Förresten... Finns det någon skarp jQuery / AJAX programmerare här? Skulle vilja göra så att tipsrobot-sidan inte skulle behöva ladda om hela sidan så fort man ändrar ett värde, utan att allt uppdateras, såväl själva värdet som radantalet direkt när man ändrar, utan att sidan behöver laddas om. Någon som kan hjälpa mig med detta?

Som sagt, jag tjänar inte ett öre på detta, så någon ekonomisk ersättning kan det inte bli.
Citera
2012-04-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddick1987
Till Er som ska fortsätta vara negativa angående hur stryktipset verkligen fungerar och man spelar på bästa sätt.

Dagens rad på Stryktipset : X1X 11X 112 2X22

Samma som vanligt..... 3-5 1.or , 3-5 X och 3-5 2.or. Samma tecken MAX 2 ggr på rad.

13 rätt : 2 077 911 kr
12 rätt : 14 920 kr
11 rätt : 715 kr
10 rätt : 143 kr

Även om man hade gjort det till ett skapligt billigt system och tagit bort en del av chansen att få 13 rätt så är det ju ändå MÅNGA rader på 12,11 och 10 rät också.

Än en gång, kom på en fortsatt lösning på mönstret som upprepar sig helg efter helg så har ni 13 rätt fler än 1 gång i livet.

Fjanta er med tabeller och form om ni vill men det hjälper liksom inte.

Jag skulle om du vill kunna lägga till ett extra valfritt villkor som filtrerar bort alla rader där samma värde förekommer fler än två gånger på raken
Citera
2012-04-22, 13:02
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddick1987
Till Er som ska fortsätta vara negativa angående hur stryktipset verkligen fungerar och man spelar på bästa sätt.

Dagens rad på Stryktipset : X1X 11X 112 2X22

Samma som vanligt..... 3-5 1.or , 3-5 X och 3-5 2.or. Samma tecken MAX 2 ggr på rad.

13 rätt : 2 077 911 kr
12 rätt : 14 920 kr
11 rätt : 715 kr
10 rätt : 143 kr

Även om man hade gjort det till ett skapligt billigt system och tagit bort en del av chansen att få 13 rätt så är det ju ändå MÅNGA rader på 12,11 och 10 rät också.

Än en gång, kom på en fortsatt lösning på mönstret som upprepar sig helg efter helg så har ni 13 rätt fler än 1 gång i livet.

Fjanta er med tabeller och form om ni vill men det hjälper liksom inte.

Fast du har ju fel. Det är hyfsat vanligt att samma tecken förekommer mer än två gånger i rad - faktiskt fler än hälften i den statistik jag har tittat på.

Som exempel kan vi titta på statistik från mars: 3 av 5 omgångar hade fler tecken två gånger i rad.

I Januari var det 3 av 5

I December 2011 var det 3 av 5

I November 2011 var det 2 av 4

I Oktober 2011 var det 3 av 5

Här är ett exempel från den 18 januari:

Källa: Svenska Spel

Sen att man kan reducera bort "9 ettor i rad" för att få bort rader med dålig utdelning är en annan sak (men då kan du lika gärna, eller ännu hellre, använda max antal tecken på kupongen, som redan finns implementerat.) Men dina vinstchanser ökar inte - faktum är att dina system kommer falla i mer än hälften av fallen. Du tänker i samma banor som dom som förlorar allt dom har på Martingale-system. Människan gillar symmetri, och ser gärna mönster i sådant som inte existerar.

Fjanteri med form och tabeller får vi nog fortsätta med - men det är ju charmen med Stryktips - ni andra kan spela Lotto.
Citera
2012-04-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Fast du har ju fel. Det är hyfsat vanligt att samma tecken förekommer mer än två gånger i rad - faktiskt fler än hälften i den statistik jag har tittat på.

Som exempel kan vi titta på statistik från mars: 3 av 5 omgångar hade fler tecken två gånger i rad.

I Januari var det 3 av 5

I December 2011 var det 3 av 5

I November 2011 var det 2 av 4

I Oktober 2011 var det 3 av 5

Här är ett exempel från den 18 januari:

Källa: Svenska Spel

Sen att man kan reducera bort "9 ettor i rad" för att få bort rader med dålig utdelning är en annan sak (men då kan du lika gärna, eller ännu hellre, använda max antal tecken på kupongen, som redan finns implementerat.) Men dina vinstchanser ökar inte - faktum är att dina system kommer falla i mer än hälften av fallen. Du tänker i samma banor som dom som förlorar allt dom har på Martingale-system. Människan gillar symmetri, och ser gärna mönster i sådant som inte existerar.

Fjanteri med form och tabeller får vi nog fortsätta med - men det är ju charmen med Stryktips - ni andra kan spela Lotto.

Amen, och hör se'n!

I skrivande stund håller jag på att utveckla en snabbtips-fuktion. Tanken bakom denna är att många helt enkelt inte vill eller har tid (fem minuter till spelstopp) att använda sig av den mer avancerade rad-skaparen utan vill ha sin kupong på momangen. Vissa kanske också tycker att rad-skaparna är för krångliga att använda och vill åt något lite enklare. Då kommer Snabbtipset att bli din kompis.

Vad snabbtipset gör är att den, på nästa möjliga spelomgång, skapar så många rader du vill ha baserat på en sammanvägning mellan Bet-at-homes, Svenska spels och Tipsrobotens värderingar (om alla dessa finns tillgängliga). Eftersom värderingarna på detta sätt inte behöver gå omvägen via den fem-siffriga flervalsvärderingen på de normala verktygen kommer viktningen dessutom vara aningen mer exakt.

Till detta läggs villkoren att det ska finnas med minst 1 kryss, 2 tvåor och 3 ettor på varje rad. Som mest får det finnas 7 kryss, 8 tvåor och 9 ettor. Detta eftersom de flesta tenderar att föredra att spela sådana rader.

Just nu kan du använda dig av verktyget även om det just nu bara är i sin linda och kommer att förbättras avsevärt inför nästa helg. Du skriver helt enkelt in det belopp du vill satsa och klickar på enter så får du en textfil du sedan kan använda efter eget gottfinnande.

Bra idé? Snabbtipset kan du hitta på:
http://tipsrobot.se/?p=fast
http://tipsrobot.se/?p=fast alltså

Tipsrobot – nu troligen det ABSOLUT enklaste sättet att skapa reducerade viktade system som finns.
Senast redigerad av Hambern 2012-04-22 kl. 19:52.
Citera
2012-04-22, 20:10
Medlem
Citat:
Amen, och hör se'n!

Till detta läggs villkoren att det ska finnas med minst 1 kryss, 2 tvåor och 3 ettor på varje rad. Som mest får det finnas 7 kryss, 8 tvåor och 9 ettor. Detta eftersom de flesta tenderar att föredra att spela sådana rader.

Kan informera om att du är ute i riddiks träskmarker och harvar med dom förutsättningarna . Mer än hälften av dessa borttagningar ger ett plusresultat på ett genomsnitt . Beroende på hur favoriterna sitter på kupongen så blir det bättre eller sämre .

9-13 kryss kan jag hålla med om ska bort . Med den förutsättningen har man sparat in en hel krona på varje hundralapp
Citera
2012-04-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Kan informera om att du är ute i riddiks träskmarker och harvar med dom förutsättningarna . Mer än hälften av dessa borttagningar ger ett plusresultat på ett genomsnitt . Beroende på hur favoriterna sitter på kupongen så blir det bättre eller sämre .

9-13 kryss kan jag hålla med om ska bort . Med den förutsättningen har man sparat in en hel krona på varje hundralapp

Du har helt rätt. Villkor av den typen är fullständigt gripna ur luften. Men eftersom folk tenderar att föredra att spela sådana rader, av rent psykologiska orsaker (chansen att generera en rad med enbart ettor torde vara ungefär lika stor som att alla matcher faktiskt sluter med idel hemmasegrar) så har jag ändå lagt till dessa villkor. Notera emellertid att villkoren är rätt generöst tilltagna.
Citera
2012-05-07, 12:27
Medlem
Isildurrrrs avatar
Är roboten borta? Jag kan inte se några tips denna vecka i alla fall. Måste man logga in? Och i så fall, hur blir man medlem?
Citera
2012-05-08, 00:34
Medlem
Yes. Jag har tagit bort den som hette Tipsroboten. Jag tyckte att det var onödigt eftersom tipsrobotens värderingar nu finns på den vanliga kupongen. Och för den som tänkte spela är verktyget för att skapa reducerade spel som finns om du klickar på Stryktipset eller Europatipset oerhört mycket bättre än den fingervisning som gamla Tipsroboten gav.

Men är du ändå intresserad av Tipsrobotens värderingar av de olika matcherna är det bara att gå in på antingen Stryktipset eller Europatipset och klicka på Tipsroboten i ruten med titeln Utgå ifrån.
Citera
2012-05-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Är roboten borta? Jag kan inte se några tips denna vecka i alla fall. Måste man logga in? Och i så fall, hur blir man medlem?

Här förklaras det rätt bra: http://www.youtube.com/watch?v=AkRhIGPuCw8
Citera
2012-05-14, 18:16
Medlem
fhoshos avatar
Vad har hänt med den automatiska uträkningen?
Citera
2012-06-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fhosho
Vad har hänt med den automatiska uträkningen?

Hur menar du? Bet at home har krånglat och jag ska kika vad som står på. Kan dock nu meddela att även Bomben går att tippa på via Tipsrobot nu. Det ni!
Citera
2018-12-30, 22:17
Medlem
Citat:
Yes. Jag har tagit bort den som hette Tipsroboten. Jag tyckte att det var onödigt eftersom tipsrobotens värderingar nu finns på den vanliga kupongen. Och för den som tänkte spela är verktyget för att skapa reducerade spel som finns om du klickar på Stryktipset eller Europatipset oerhört mycket bättre än den fingervisning som gamla Tipsroboten gav.

Men är du ändå intresserad av Tipsrobotens värderingar av de olika matcherna är det bara att gå in på antingen Stryktipset eller Europatipset och klicka på Tipsroboten i ruten med titeln Utgå ifrån.

Hej Hambern och tack för din hemsida

Funderar lite på infon i det citerade inlägget och viktningar
Kan man bocka i flera viktningar eller ska man bara välja en, t.ex. tipsrobot
Och om jag bara väljer svenska folket, då används inte tipsrobotalgoritmen alls?

Jag är en "lat" spelare, dvs älskar iden med din hemsida men vill inte veta hur fotboll fungerar

Hittills har jaga bara hittat din hemsida, har den ingen konkurrens, inte ens en engelsk motsvarighet?
Någon annan får gärna också svara

Är kul med lite återkoppling, googlade liverättning tipsrobot och fann länken, vad säger den?
https://liverattning.se/system/2018-...pset/tipsrobot

Länkar till din tutorial även om den ev är utdaterad
https://www.youtube.com/watch?v=AkRhIGPuCw8
Senast redigerad av falurouge 2018-12-30 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in