• 1
  • 2
2012-01-22, 22:03
Medlem
Kultistens avatar
Tittade runt lite på njutningochstil.se och stötte på någonting jag aldrig tidigare skådat.

http://www.njutningochstil.se/wp-con...1/11/snaps.jpg

Alkoholfri snaps O.o Jag kan inte på något vis skapa mig en uppfattning av hur det skulle smaka. Någon som provat detta? Vad smakar det egentligen? Smakar det som alkoholfri snaps helt enkelt (å hur fasen smakar det isåfall?) eller smakar det någonting helt annat?
Citera
2012-01-22, 22:42
Medlem
lilonjoys avatar
Jag köpte ett 4-pack alkoholfri snaps på systembolaget och testade. Det smakar som ungefär som smaksatt vatten. Vilket det säkert är. Det är en svag smak av de olika kryddningarna. Inget sting liksom.
Vattnigt är nog ett bra ord för att beskriva smaken.
Citera
2012-01-22, 23:17
Medlem
DominusNihiluss avatar
Vad är egentligen meningen med Alkoholfri Snaps? I sprit är smaken av alkohol så dominant att en alkoholfri variant låter besynnerligt... Låter som totalt lurendrejeri om det är smaksatt vatten.
Citera
2012-01-22, 23:49
Medlem
lilonjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominusNihilus
Vad är egentligen meningen med Alkoholfri Snaps? I sprit är smaken av alkohol så dominant att en alkoholfri variant låter besynnerligt... Låter som totalt lurendrejeri om det är smaksatt vatten.

Ja det var ju ingen sensation direkt. Enligt förpackning var snapsarna till för att vi som inte dricker alkohol inte skulle känna oss utanför när det vankades snaps. Jag hade nog dock hellre gjort en Virgin Mary i snapsformat med mycket tabasco och svartpeppar istället. Då hade det ju iallafall blivit lite sting i grejerna.
Citera
2012-01-23, 00:34
Medlem
Riddarhusets avatar
måste prövas
Citera
2012-01-23, 01:08
Medlem
avgns avatar
Någon släkting hade köpt det när vi firade jul, var tvungen ta en snaps pga av min nyfikenhet. Smakade som sagt smaksatt vatten, dock smakade versionen med malört och dill jävla helvete!
Citera
2012-01-23, 01:12
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilonjoy
Ja det var ju ingen sensation direkt. Enligt förpackning var snapsarna till för att vi som inte dricker alkohol inte skulle känna oss utanför när det vankades snaps. Jag hade nog dock hellre gjort en Virgin Mary i snapsformat med mycket tabasco och svartpeppar istället. Då hade det ju iallafall blivit lite sting i grejerna.
Känner man sig inte mer utanför om man köper en helt meningslös kopia av den äkta varianten som dricks enbart i syfte att tillföra kroppen alkohol? Det är ju som att sitta med ett gäng tjackpundare och snorta mjöl för att passa in i gänget.
Citera
2012-01-23, 01:59
Medlem
Kultistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det är ju som att sitta med ett gäng tjackpundare och snorta mjöl för att passa in i gänget.

Jo håller med, förstår inte grejen. Och om man väljer att inte dricka snaps finns det ju typ 2 anledningar. Antingen för att man kör... och då känner man sig antagligen inte utanför eftersom man vanligtvis brukar vara med på drickandet, man kanske snarare känner sig frestad och då hjälper väl inte smaksatt vatten (som dessutom marknadsförs som snaps) En andra anledning kan vara för att man inte dricker över huvud taget. Dricker man inte över huvud taget har man ju någonting emot alkohol (antagligen) och då vill man väl inte dricka någonting som substitut för alkohol som vill "imitera" alkohol. Då vill man väl snarare ta så mycket avstånd som möjligt från det

Eller kanske det är ett sätt att kunna införa våra svenska alkoholvanor redan i tidig ålder. Typ: "Här sitter Jerker 7 år och dricker snaps med farsan på midsommarafton till tonerna av Helan går."

Nu kanske inte tillverkarna menade att denna alkoholfria snaps skulle tas som en särskilt seriös grej heller, utan som en halvt skämtsam sak... Men vem vet?
Senast redigerad av Kultisten 2012-01-23 kl. 02:01.
Citera
2012-01-23, 10:15
Medlem
lilonjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Känner man sig inte mer utanför om man köper en helt meningslös kopia av den äkta varianten som dricks enbart i syfte att tillföra kroppen alkohol? Det är ju som att sitta med ett gäng tjackpundare och snorta mjöl för att passa in i gänget.

Jag håller inte med om att snaps enbart har till syfte att tillföra kroppen alkohol, men meningsfullheten är väl likvärdig med alkoholfri öl och alkoholfritt vin. Ett alternativ till dem som inte dricker alkohol som sagt.
Sen av egen erfarenhet så vet jag att om man är på en fest och inte dricker utan kanske sitter med en juice eller dylikt så kommer man under kvällens lopp ha fått förklara för alla inblandade; att man inte dricker, varför man inte dricker och varför man inte kommer att ge efter för deras tjat.
Om man däremot har en ölflaska i näven, ett snapsglas framför sig eller häller upp sig ett glas vin, så kommer ingen att ifrågasätta ens dryckesvanor, trots att det är alkoholfritt.
Citera
2025-08-17, 00:06
Medlem
Mikaelias avatar
OP har en alkoholfri snaps för 363:33 kr/l. Hur i hela jävla helvete är det möjligt att människor köper den skiten!? Kan det tillochmed vara den dyraste alkoholfria drycken som saluförs i Sverige? För det första är det meningslöst och för det andra finns kranvatten och kryddor om man nu skulle få för sig en sån rubbad idé att snapsa, Ja vatten med kryddor.
Citera
2025-08-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
OP har en alkoholfri snaps för 363:33 kr/l. Hur i hela jävla helvete är det möjligt att människor köper den skiten!? Kan det tillochmed vara den dyraste alkoholfria drycken som saluförs i Sverige? För det första är det meningslöst och för det andra finns kranvatten och kryddor om man nu skulle få för sig en sån rubbad idé att snapsa, Ja vatten med kryddor.

Tack för infon, kommer att bojkotta OP från och med nu. Vidrigt beteende, även om idioterna som köper skiten är ännu värre.
Citera
2025-08-30, 22:19
Medlem
SysterMorbids avatar
Snacka om meningslöst..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto