2012-01-22, 20:00
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Nu ar det sahar, jag har en Asus notebook X52J series som jag kopte i hostas. Lyckades igar ladda ner nagot skit nar jag skulle ladda ned subtitles till en film, med detta program medfoljde massa andra skitprogram. Sa jag gick till kontrollpanelen och tog bort all skit men maste i samband med det rakat ta bort nagon driver, jag kunde namligen efter det inte oppna webblasaren, inte ens om jag klickade pa en lank. Alla andra program fungerade som de skulle... Jag bestamde mig da for att ominstallera windows. Jag korde da en Windows 7 home premium skiva i datorn och allt gick gallant... Men nu ar allt fucked up, kan inte skriva å ä ö som ni redan markt, allt gar mycket langsammare och allt ar utdraget... Dessutom har alla datorns ursprungliga features forsvunnit som facerecognition nar man loggar m.fl... Dum som jag var brande jag inte over AI recovery innan jag gjorde detta ... Jag undrar nu om det finns nagot satt som jag kan fixa om datorn till fabriksinstallningar ,fragetecken,... Tacksam for svar!!!
Citera
2012-01-22, 20:13
Medlem
Anon3256s avatar
antagligen har du inte språkpaketet, gö en sökning efter uppdateringar så hittar du nog den
Citera
2012-01-22, 20:21
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon3256
antagligen har du inte språkpaketet, gö en sökning efter uppdateringar så hittar du nog den

Språket är förmodligen det minsta problemet! Jag kan ju inte utnyttja datorns kapacitet!
Citera
2012-01-22, 20:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Installera alla drivrutiner så kommer allt fungera som innan.
Du kan lägga till svenskt tangentbordslayout i Kontrollpanelen under Nationella inställningar.
Citera
2012-01-22, 20:51
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Installera alla drivrutiner så kommer allt fungera som innan.
Du kan lägga till svenskt tangentbordslayout i Kontrollpanelen under Nationella inställningar.

Hur installerar jag drivrutinerna? Är inte så high på detta...
Citera
2012-01-22, 21:04
Medlem
Anon3256s avatar

drivrutiner?
Citera
2012-01-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhetscirkeln
Hur installerar jag drivrutinerna? Är inte så high på detta...
Har man tur dyker de upp i Windows Update. Det gjorde de på min budget-dator i alla fall...
Citera
2012-01-22, 21:14
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Har man tur dyker de upp i Windows Update. Det gjorde de på min budget-dator i alla fall...

Det har jag redan gjort! Men jag gick in pa asus hemsida och knappade in med serienr, da hittade jag massa filer sam jag kunde ladda ned, ar dessa de drivrutiner jag behover?
Citera
2012-01-22, 23:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Med största sannolikhet, ja.
Citera
2012-01-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhetscirkeln
Det har jag redan gjort! Men jag gick in pa asus hemsida och knappade in med serienr, da hittade jag massa filer sam jag kunde ladda ned, ar dessa de drivrutiner jag behover?
Ja, datorn har med största sannolikhet funktioner som kräver drivrutiner från tillverkaren (Asus), ladda ner dem och saker och ting löser sig. Jag antar att du bara har använt någon slumpmässig Windows 7-skiva, eftersom sånt annars brukar finnas med på skivorna man får av tillverkaren.
Ang. tangentbordsproblemet, har du testat att trycka Alt + Shift? (Det är ett kortkommando för att ändra skrivbordslayout)
Citera
2012-01-22, 23:30
Medlem
När man lämnar in datorn till en fabrik för att dem ska fixa den så ringer dem alltid support iaf dem ska instrallera om windows.

När dem ringer support så får dem uppge serienummer och allt som står på datorn och därmed skickar support hem en skiva till dig som är fabrik.
Citera
2012-01-22, 23:59
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Jag laddade ned drivrutinerna från asus hemsida och nu fungerar allt som det ska! Tack så mycket för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in