• 1
  • 2
2012-01-22, 17:57
Bannlyst
Jag pluggar film och har sedan mitten av december spelat in amatörporr åt folk. Har hunnit med 4 inspelningar, mycket mer än vad jag förväntade när jag tog beslutet att börja med det.

Kort bakgrund: levde på sportbetting under hela 2011, slutade spela med ungefär 40k plussade, och förstod att jag var tvungen att spara de pengarna. Har aldrig jobbat i mitt liv (förutom ett sommarjobb på fabrik), alltid suttit bakom skolbänken och vill slita för mina pengar nu innan jag slutar plugga. Enda alternativet har varit att använda kameran, spelade in några musikvideos men folk har inte råd att betala så det blev inget av det.

Kom i kontakt med en tjej på ett filmforum, hon länkade mig vidare till ett sexforum (efter att vi pratat i ca 2 månader) och jag fick massor med erbjudanden när jag skrev att jag var filmstudent med en väldigt bra kamera och väldigt bra redigeringsfärdigheter. Sen mitten av december har jag fått ungefär 20 erbjudanden men bara 4 har varit mot betalning, 16 mot sex. Big no-no.

Nutid: Jag mår dåligt. Alla inspelningarna har varit skumma. Inte skumt sex, utan det har bara känts jävligt konstigt. Inte under inspelning då jag är helt koncentrerad, men när jag går därifrån vill jag bara spy. Det är inga snygga människor jag har spelat in, kan vara därför.

Jag vaknar med någon sorts ångest och när jag sitter och klipper ihop filmerna så känner jag mig som Nicholas Cage i filmen Super 8, fast det är inte den typen av porr jag har spelat in.

Bör jag uppsöka psykolog eller är detta bara en nybörjarsak? Jag vill inte sluta jobba med det då pengarna är väldigt bra, det är 1500-2000kr/film (typ 20 minuter förberedelse, 30-40 minuter inspelning samt 30 minuter redigering) men jag är rädd för saker som att börja känna mig smutsig när jag sex med min flickvän.

För er som undrar hur det går till så kan paren jag filmar välja mellan att bara få det råa materialet (jag plockar ut minneskortet och ger det till dem, då betalar de 100 kr extra för att hyra minneskortet eller 500 för att köpa det) eller så klipper jag ihop allting åt dem för 500 kr extra och då ingår färgkorrigering och liknande grejer. I stort sett så gör jag filmen säljbar.
Citera
2012-01-22, 18:01
Medlem
Det kan nog vara en bra idé att prata med en psykolog. Jag säger inte att du måste sluta med dessa inspelningar, men om du inte mår bra av dem så är det ju självklart inte värt det.
Citera
2012-01-22, 18:03
Medlem
fattonys avatar
Om du inte mår bra av det du gör, gör någonting annat.

Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag vaknar med någon sorts ångest och när jag sitter och klipper ihop filmerna så känner jag mig som Nicholas Cage i filmen Super 8, fast det är inte den typen av porr jag har spelat in.

Antar att du menar 8mm.
Citera
2012-01-22, 18:11
Medlem
Stickmiezters avatar
"Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn't." - Erica Jong

Gå efter vad du känner.
Citera
2012-01-22, 18:17
Medlem
En psykolog lär ju ta typ 800 - 1000 kr timmen och ska du ha ett par samtal så lär det ju inte bli mycket kvar av vad du tjänat. Tror inte du kan gå offentligt för att få hjälp att fortsätta spela in porrfilmer det ligger liksom inte i landstingets uppdrag
Citera
2012-01-22, 18:37
Medlem
catlands avatar
Äsch. Du hjälper ju folk att bli förevigad på film.
Citera
2012-01-22, 18:39
Medlem
Dumheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chckie
En psykolog lär ju ta typ 800 - 1000 kr timmen och ska du ha ett par samtal så lär det ju inte bli mycket kvar av vad du tjänat. Tror inte du kan gå offentligt för att få hjälp att fortsätta spela in porrfilmer det ligger liksom inte i landstingets uppdrag
Varför skulle man inte kunna gå genom landstinget? Klart han kan!

Spelar ingen roll varför TS mår dåligt, vill han prata med någon så får han hjälp.
Senast redigerad av Dumheter 2012-01-22 kl. 18:48.
Citera
2012-01-22, 18:45
Medlem
johanness avatar
generellt gäller förstås att man inte bör jobba med sånt som man mår dåligt av, men ibland kan man behöva göra det ändå. och då finns det en poäng med att försöka reda ut vad det är som får en att må dåligt.

hur är situationen under filminspelningarna? känner du att du har kontroll över situationen, eller är det de medverkande som styr över förutsättningarna?

vad känner du inför de medverkande? vad pratar ni om med varandra?

hur känner du inför att filma själva sexet? hade det kunnat kännas annorlunda om förutsättningarna hade varit annorlunda?

hur pratar du och din fv om det hela?
Citera
2012-01-22, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
generellt gäller förstås att man inte bör jobba med sånt som man mår dåligt av, men ibland kan man behöva göra det ändå. och då finns det en poäng med att försöka reda ut vad det är som får en att må dåligt.

hur är situationen under filminspelningarna? känner du att du har kontroll över situationen, eller är det de medverkande som styr över förutsättningarna?

vad känner du inför de medverkande? vad pratar ni om med varandra?

hur känner du inför att filma själva sexet? hade det kunnat kännas annorlunda om förutsättningarna hade varit annorlunda?

hur pratar du och din fv om det hela?

Precis därför jag inte bara kan droppa det, för att jag måste ha pengar, känner massvis med människor som nästan hellre dör än går till jobbet på morgonen men de gör de för de måste.

Jag har inte direkt kontroll över vad de gör, vi pratar lite innan vi sätter igång men det handlar inte bara om vad vi kommer spela in, utan det är vanliga samtal.. T.ex. under min andra inspelning hade jag på mig en Liverpoolhoodie, och mannen frågade mig om jag höll på laget, och vi pratade om fotboll i en kvart medan han fru gjorde sig klar. Vi pratar inte om vad de kommer göra framför kameran då jag klargör innan vi träffas att jag inte spelar in extrem hardcore

Det hade nog känts annorlunda om jag hade spelat in i en stor studio med porrstjärnor, det hade varit mindre personligt än att gå hem till vanligt folk och spela in.

Jag och min fv pratar inte jättemycket om det. Känner att om jag berättar för henne att jag tänker på och mår dåligt av det jag filmar så kommer hon tro att jag även tänker i de tankebanorna även när vi har sex, vilket jag självklart inte gör.
Citera
2012-01-22, 19:03
Medlem
johanness avatar
Citat:
Jag har inte direkt kontroll över vad de gör, vi pratar lite innan vi sätter igång men det handlar inte bara om vad vi kommer spela in, utan det är vanliga samtal.. T.ex. under min andra inspelning hade jag på mig en Liverpoolhoodie, och mannen frågade mig om jag höll på laget, och vi pratade om fotboll i en kvart medan han fru gjorde sig klar. Vi pratar inte om vad de kommer göra framför kameran då jag klargör innan vi träffas att jag inte spelar in extrem hardcore
är du bekväm med det upplägget då?

eftersom det är du som kommer hem till folk i en väldigt privat situation tror jag att det vore bra om du kunde hitta ett professionellt förhållningssätt till det hela, och att du blir klar över hur DU vill att det hela ska gå till. jag menar då inte i vilka ställningar det ska knullas, utan att du t ex drar upp tidsgränser och öht ramar för det hela, så att du känner att du har styr på det hela. jag vet inte om detta är ett problem för dig men jag tycker mig kunna läsa det mellan raderna.

som jag förstår det har du själv inte ut något personligt av de här sessionerna. då måste du hitta en vettig distans till det hela som funkar för både dig och övriga inblandade.

Citat:
Jag och min fv pratar inte jättemycket om det. Känner att om jag berättar för henne att jag tänker på och mår dåligt av det jag filmar så kommer hon tro att jag även tänker i de tankebanorna även när vi har sex, vilket jag självklart inte gör.
mitt tips är att du pratar med henne om det. hon känner dig bättre än vi gör.
Citera
2012-01-22, 19:12
Bannlyst
Citat:
Jag vill inte sluta jobba med det då pengarna är väldigt bra, det är 1500-2000kr/film (typ 20 minuter förberedelse, 30-40 minuter inspelning samt 30 minuter redigering) men jag är rädd för saker som att börja känna mig smutsig när jag sex med min flickvän.
Kanske kommer du känna äckel inför sex om du fortsätter... Det är väl inte alltför trevligt att behöva se främmande människor knulla, om man inte tycker dom är fräscha? Inget drömyrke precis, snarare ett "dirty work"...
Citera
2012-01-22, 19:16
Medlem
Wajis avatar
Får man fråga vilken ålder du har?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto