2012-01-22, 09:51
Medlem
...as...s avatar
Jag är på jakt men varenda sida man söker på är ju helt off.

Jag har spanat på rent a wreck och ringde nyss. Dom VISSTE INTE OM DOM HADE NÅGON DIESEL AUTOMAT. Alltså hon som svarade hade inte koll på deras utbud. Hon pratade även med sådan grov brytning att jag knappt förstod ett ord.

Så. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Tips på biluthyrare?
Citera
2012-01-22, 10:12
Medlem
När jag har hyrt bil har det oftast varit på Statoil. Deras billigaste lilla bil kostade 329 kr/dygn senast jag kollade, med fria mil. Dock är det ju ingen diesel-automat, utan en manuellt växlad och riktigt bensinsnål bil. Komforten är väl sisådär.
Citera
2012-01-22, 10:46
Medlem
cdxz11s avatar
varför måste du ha en diesel automat? Är ju en hyrbil bör inte spela så stor roll vad som sitter under huven så länge den rullar?
Citera
2012-01-22, 11:07
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
varför måste du ha en diesel automat? Är ju en hyrbil bör inte spela så stor roll vad som sitter under huven så länge den rullar?

Vissa människor (som jag) kan inte köra något annat än automat då körkortet endast är för automat. Diesel kan väl inte spela nån roll, lika dyrt som bensin numera eller vad det är. Men automat är ett måste för mig, annars rullar inte bilen framåt...
Citera
2012-01-22, 11:43
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11

Diesel drar ca hälften av vad en bensinare gör (beroende på bil och motorstorlek). Jag ska köra ca 170 mil. Det blir en stor skillnad. Automat vill jag ha för att det är bekvämt. Så

Jag har dock hittat en privatperson som hyr ut för 195:- dygn fria mil nu. Tack alla ändå!
Citera
2012-01-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Jag är på jakt men varenda sida man söker på är ju helt off.

Jag har spanat på rent a wreck och ringde nyss. Dom VISSTE INTE OM DOM HADE NÅGON DIESEL AUTOMAT. Alltså hon som svarade hade inte koll på deras utbud. Hon pratade även med sådan grov brytning att jag knappt förstod ett ord.

Så. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Tips på biluthyrare?

http://www.wagnefors.se/

Där hyr alltid jag mina bilar i alla fall
Citera
2012-01-22, 16:22
Medlem
danishgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Diesel drar ca hälften av vad en bensinare gör (beroende på bil och motorstorlek). Jag ska köra ca 170 mil. Det blir en stor skillnad. Automat vill jag ha för att det är bekvämt. Så

Jag har dock hittat en privatperson som hyr ut för 195:- dygn fria mil nu. Tack alla ändå!

farthållare? så slipper du koppla och gasa om det är raksträcka?

är trasig på min bil men när jag körde från norge till sverige med en saab som hade det var det guld att slippa hålla fötterna på pedalerna i 15-20 mil på motorvägen.
Citera
2012-01-22, 17:46
Medlem
...as...s avatar
felpost.
Senast redigerad av ...as... 2012-01-22 kl. 17:53.
Citera
2012-01-22, 17:54
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danishgold
farthållare? så slipper du koppla och gasa om det är raksträcka?

är trasig på min bil men när jag körde från norge till sverige med en saab som hade det var det guld att slippa hålla fötterna på pedalerna i 15-20 mil på motorvägen.

Farthållare har ju inget med att köra automat i städer att göra Men ja. Fast farthållare ser jag som en lika självklarhet som stereo med aux.
Citera
2012-01-24, 22:00
Medlem
Jag brukar också hyra på: http://www.wagnefors.se
Wagnefors ligger förvisso i Mölndal.
Kolla annars: http://www.bilhyran.se
Där kan du hitta lite info kanske.
Citera
2015-10-01, 14:44
Medlem
Jag hyr alltid på HC Biluthyrning. Börjar på 499:-/dygn inkl. fria mil. Försäkring och trängselskatt tillkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in