• 1
  • 2
2012-01-21, 21:48
Medlem
Gissar själv på kickersungar som går runt med vapen, rätt standard nu för tiden.
Någon som har lite mer info om vad saken gällde?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14248502.ab
Citera
2012-01-21, 22:07
Bannlyst
Ni talar om Vällingby som om det vore värsta helvetet att vistas haha,,

Har du någon vidare information, kan nämligen ha en aning om vilka det kan vara om ålder och dylikt kommer upp. Fan vad surt alltså.
Citera
2012-01-21, 22:13
Medlem
http://www.sn24.se/nyheter/man-svart...en-i-vallingby

Alternativ för dem som inte gillar aftonblaskan Finns inte mycket information att hämta, ingenting om BO ålder eller någon misstänkt ens.

Btw, vi har betydligt mer av det mesta än just Somalier i vällingby.
Citera
2012-01-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojicito
Förlåt....men jag känner det som en hop kackerlackor sprider sig i Malmö, Södertälje, Stockholm.....hur ska det sluta?

Grejen är att det numera är standard för snorungar att bära vapen. Kniv, knogjärn, you name it.
Något som är otroligt jävla fegt, inte fan fjantade vi oss och viftade med knivar på mina yngre dagar. Vad hände med mano contra mano?

Jag spekulerar endast, men skulle inte förvåna mig om det vore ett gäng snorungar som ska leka g's över en icke betald femma brunt.
Citera
2012-01-21, 22:48
Medlem
Vällingby folket! Kom igen, ingen som sett något? Kan bara bidra med att det när jag kom hem för 30 minuter sedan fortfarande var avspärrat och berikare flockades lite i centrum för att smygtitta. Hela centrum uppgången till tunnelbanan är avspärrad, hände det där måste ju drösvis av folk ha sett vad som hände och inte minst vilket slags folk som orsakat kaoset?
Citera
2012-01-21, 23:08
Medlem
Mintbits avatar
Här går det långsamt. Det verkar ha varit ett stort och allvarligt bråk med en person livshotande skadad. Många måste ha sett bråket och någon borde kunna meddela vad som hänt.
Citera
2012-01-21, 23:16
Medlem
Gick förbi där nyss.

Nu har polisen såna där detektivliknande nissar som går runt och plockar blodspår och fotar.
Åker runt radiobilar i hela vällingbyområdet.

Garanterat en babbe eller somali som skurit, offret är svårare att säga, får hoppas på nån kicker..
Citera
2012-01-21, 23:28
Medlem
Ranieri81s avatar
Satt och käkade på O´learys tio meter bort medan allt hände men märkte inte ett skit mer än när polisen kom och började sätta upp sina avspärrningsband.
Citera
2012-01-21, 23:30
Medlem
polisbrickans avatar
Hade vägarna förbi runt elvasnåret, långt blodspår rakt genom hela biljetthallen, inte en ynka blodsdroppe på plattformen där Aftonbladet skriver att bråket höll till, har ju kommit en hel del nysnö så polisen får det nog lite knepigt med bevisinhämtningen.

Som ovan påpekat: Några få utredare på plats, i övrigt fullständigt händelselöst.
Citera
2012-01-21, 23:39
Medlem
Jag satt och åt på Thaien där i tunnelbanan när allt hände. En neger kom antingen från dörren rakt fram eller nedgången MOT hässelbystrand, men händerna för halsen. Gick först ut rakt ut mot centrum sedan tillbaka ut not bussarna. Blodade ner allt där vid spärrarna. Lade sig sedan på bänken inomhus vid bussarna. Det var det jag såg.
Citera
2012-01-21, 23:54
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Ålder på negerhannen?
Citera
2012-01-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -RR-
Jag satt och åt på Thaien där i tunnelbanan när allt hände. En neger kom antingen från dörren rakt fram eller nedgången MOT hässelbystrand, men händerna för halsen. Gick först ut rakt ut mot centrum sedan tillbaka ut not bussarna. Blodade ner allt där vid spärrarna. Lade sig sedan på bänken inomhus vid bussarna. Det var det jag såg.

Mer detaljer uppskattas. Hur var han klädd? Hade han ytterkläder på sig? Kunde du skymta om han bar några tecken av att ha deltagit i ett slagsmål (ex. sönderrivna kläder)? Hade han långt eller kort hår? Hur mörk var han? Vad är i ditt tycke mest troligt ursprungsland? Följde någon efter eller gick han för sig själv? Förde han något väsen?
Senast redigerad av Eventor 2012-01-22 kl. 00:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in