2005-01-23, 13:21
Medlem
Gaylord_fockers avatar
Jag undra om ni vet några bra böcker som handlar om droger. Unni Drougge har tex skrivit några bra böcker, tex heroin. Kan ni tipsa mig om några böcker så vore det bra.
Citera
2005-01-23, 23:11
Medlem
läskande böcker

1.Du ska absolut läsa High Society av Ben Elton!
Det är en nutidsskildring om drogsituationen i framförallt england men man känner igen sig i det mesta. Otroligt välskriven och jävligt rolig.

2.Howard Mark, the Book of dope stories och mr Nice
Citera
2005-01-23, 23:17
Bannlyst
"Gänget på tunnelbananan" är boken som filmen "vi barn på banhof zoo" bygger på. Självbiografi om en tjej som går från haschrökning till heroinhora. Rätt kass.

"Tjacket" av william burroughs, om en morfinpundare på 50-talet i USA

"Nordkraft" - alldeles ny roman om ett gäng danska partyknarkare/blandmissbrukare, fått bra recensioner, ej läst

"Trainspotting" - om ett gäng skotska heroinister. känd film.

"Fear and loathing in las vegas" - har endast sett filmen, men hunter s thompsons bok lär vara en klassiker
Citera
2005-01-24, 00:25
Medlem
Yep, William Burroughs gillar jag med, har dock bara läst Naked Lunch än så länge, men den rekommenderas.
Citera
2005-01-24, 00:25
Medlem
Requiem Of A Dream

Både boken och filmen är bra och tar upp olika sorters missbruk. Även på sånt man får av doktorn.
Citera
2005-01-24, 00:52
Medlem
Nemesis1s avatar
Har läst dessa knarkböcker:
  • Junk/Tjacket av William Burroughs - en självbiografisk berättelse om som främst handlar om opiatberoende
  • Junky/Påtänd av Melvin Burgess - handlar om en flicka och en pojke som rymmer hemmifrån och såsmåning om börjar använda heroin
  • The Dirt (så vitt jag vet ej översatt till svenska) - handlar om rockbandet Mötley Crüe och deras äventyr... Mycket knark!
Citera
2005-01-24, 11:44
Medlem
Darties avatar
Murr

Alexander Shulgin, A chemical Love Story
White Line Fever, biografi om Motorhead.
Citera
2005-01-24, 11:48
Bannlyst
Kenneth Ahl (aka lasse strömstedt) "Grundbulten". Handlar om livet i ett fängelse, massa vridna karaktärer, en hel del amfetamin.

Birgitta Stenbergs "Rapport" - självbiografisk om hennes liv bland de första tjackpundarkretsarna i Sverige på 60-talet. mycket stort fokus på amfetamin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in