2012-01-21, 10:07
Medlem
ZhongNanHais avatar
hej
jag använder idag ett kreditkort (GE money bank master card) detta kort är gratis. Jag använder kortet ganska mycket bla i jobbet och köper säkert för minst 10k i månaden på kortet, ibland mer.

Finns det något annat kort jag kan byta till som jag får tillbaks lite förmåner på istället? Typ poäng, erbjudanden eller annat. enda förmånen idag är att kortet är gratis...
Senast redigerad av ZhongNanHai 2012-01-21 kl. 10:34.
Citera
2012-01-21, 11:42
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
hej
jag använder idag ett kreditkort (GE money bank master card) detta kort är gratis. Jag använder kortet ganska mycket bla i jobbet och köper säkert för minst 10k i månaden på kortet, ibland mer.

Finns det något annat kort jag kan byta till som jag får tillbaks lite förmåner på istället? Typ poäng, erbjudanden eller annat. enda förmånen idag är att kortet är gratis...

American Express Eurobonus är rätt bra om du kommer upp till 150k/år - då får du en bonusresa för halva priset. För de 30k poäng du får om du handlar för 150k kan du då åka tur och retur till USA eller för två personer till mellaneuropa. Kortet kostar dock 1000kr/år.

Ett alternativ är väl OK/Q8 VISA, som ger 1% cashback på allt, det kortet är gratis IIRC.
Citera
2012-01-21, 16:27
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
American Express Eurobonus är rätt bra om du kommer upp till 150k/år - då får du en bonusresa för halva priset. För de 30k poäng du får om du handlar för 150k kan du då åka tur och retur till USA eller för två personer till mellaneuropa. Kortet kostar dock 1000kr/år.

Ett alternativ är väl OK/Q8 VISA, som ger 1% cashback på allt, det kortet är gratis IIRC.

jo fast amex suger ju för ingen tar det. vill helst ha visa eller MC.
Citera
2012-01-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
jo fast amex suger ju för ingen tar det. vill helst ha visa eller MC.

Amex är betydligt mer gångbart än vad som gör sig gällande här på Flashback.

Jag har kört med Amex i drygt 15 år och använder det dagligen.

Uppskattningsvis så fungerar det i åtta fall av tio - utrikes så fungerar det i princip alltid.
Citera
2012-01-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoken16
Amex är betydligt mer gångbart än vad som gör sig gällande här på Flashback.

Jag har kört med Amex i drygt 15 år och använder det dagligen.

Uppskattningsvis så fungerar det i åtta fall av tio - utrikes så fungerar det i princip alltid.

Jag använder frekvent en rad olika kreditkort och har de senaste 4-5 åren noterat att allt fler platser accepterar både American Express och exempelvis Diners Club (som ju också erbjuder Eurobonus-poäng) i Norden. Exempelvis tar flertalet frisörer, klädbutiker liksom matbutiker m.fl. emot dessa kort. Anledningen är naturligtvis enkel och har att göra med att majoriteten av oss numera handlar med kort och då gärna väljer ett som ger viss avkastning.

Det är onekligen en seglivad myt att American Express inte skulle vara gångbart på annat än exempelvis hotell och något dyrare restauranter.

Om du vill behålla ditt Mastercard finns för all del ett sådant också med Eurobonus: http://www.sas.se/Misc/Arkiv/EuroBon...mbinerat-kort/

Är du inte det minsta intresserad av att resa eller finner att SAS inte erbjuder rutter till destinationer som passar dig bör du definitivt överväga något annat.
Senast redigerad av Eventor 2012-01-22 kl. 22:56.
Citera
2012-01-22, 22:54
Medlem
Mulas avatar
Beror på vad du vill ha för förmåner. Vill du flyga så har du olika SAS-kort, om inte Amex funkar för dig har du ett mastercardkort, dock får du bara 10 p/100kr där. Spenderar du "bara" 10k/månad så får du ju ändå inte 2-för-1 bonusen på SAS-Amex.
Själv har jag något högre spend per månad än dig och kör det mesta på British Airways VISA-kort. Ger 10p/100kr och även 2-för-1 vid 200k/år.

Bland rena cashbackkort (du får pengar tillbaka) så är OkQ8 VISA och Statoil mastercard rätt bra.
Citera
2012-01-23, 06:25
Medlem
The_Aces avatar
Jag rekommenderar OKQ8 Visa. Ingen anskaffnings-/årsavgift samt 1% bonus som utbetalas var 3:e månad i form av en värdecheck som du kan lösa ut på närmsta okq8-mack.
Citera
2012-01-23, 18:09
Medlem
MLHs avatar
Coop har ett helt ok kreditkort också, speciellt om du handlar mat. Upp till 5 % återbäring när du handlar på Coop och 0,5 % på allt annat, ett bra alternativ till att ha bensinkort tex.
Citera
2012-01-23, 21:32
Medlem
sas eurobonus MC. bästa kortet, iaf om du gillar att resa.
Citera
2012-01-23, 21:37
Medlem
Remembers avatar
Jag föredrar Statoil MC. Ingen årsavgift, 1% bonus på allt du handlar samt ganska ok inlåningsränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in