Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-21, 16:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.Against.I
Glöm henne, jag har också tyckt att det varit skönt att spekulera i saker och tror att jag bearbetar tankarna på så vis, men i efterhand så har jag stått still när jag hållt på så, det är bättre att bara skita i att tänka dom där tankarna fastän man vill..


Det går att blocka tankarna vissa dagar men jag anser att det bara får en att må sämre långsiktigt, för mig iallafall. Att inte bearbeta tankar ordentligt kan leda till olika psykiska problem. Håller med om att man står ganska still när man tänker för mycket men jag håller inte med om att man bara ska skita i det. Även hur man mycket man försöker så går det inte, inte i början iallafall. Efter ett tag så tänker man automatiskt på annat och det känns bättre.. Fast det där är ju väldigt individuellt, får se hur det går för mig.
Citera
2012-01-21, 18:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterFace
Typiskt tjejer, alla tjejer som jag känner har en tendens att enbart tänka på hur de själva mår och saknar helt empatiförmåga.

Det enda som fungerar för dig just nu: http://gratrunka.blogg.se/
Denna blogg håller på att ta mig ur en djup depression som jag varit i nu ett tag.

Hata Kvinnor!!


Haha! Klockren blogg. Nej men varför då? Berätta gärna. Det roliga med det hela är att det är killarna som är assholes och är otrogna, playar osv. Men statistiken och alla våra livserfarenheter säger annat. Ja ett mångtal kvinnor har en tendens av att enbart leva i nuet under svåra perioder. Det har ju i och för sig killar med men tjejer har det alltid lättare att få något tråkigt nog. Sen hade jag aldrig låtit kvinnan i mitt liv lida igenom det jag fick lida igenom, men jag säger inte att jag skulle ha kunnat göra något med nån i en helt annan stad/umgängeskrets. Det hade jag nog säkert gjort om jag fick chansen men inte så pass nära inpå slutdatum, hade troligen mått sämre då istället.
Citera
2012-01-21, 20:17
  #15
Medlem
Ibland kan det vara skönt att ventilera med utomstående, vänner förstår inte alltid vad man menar och vad de som vänner förväntas göra. Det känns i alla fall som att du har bestämt dig för att gå vidare, vilket är ett sjukt stort steg på vägen. Jag förstår att du saknar henne, men eftersom ni båda verkar ta allt detta på ett moget sätt så är jag säker på att ni kommer kunna prata igen om ett tag, fast som vänner. Man kan vara vän med sina ex om man håller det på rätt nivå, speciellt ni som inte ens bor i samma stad och behöver träffas. Du gör rätt i att förlåta henne för misstagen hon gjorde, speciellt eftersom du beskriver henne som en tjej med dåligt självförtroende. Hoppas det känns lite lättare nu, det kommer det göra för varje dag som går
Citera
2012-01-22, 01:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaune
Ibland kan det vara skönt att ventilera med utomstående, vänner förstår inte alltid vad man menar och vad de som vänner förväntas göra. Det känns i alla fall som att du har bestämt dig för att gå vidare, vilket är ett sjukt stort steg på vägen. Jag förstår att du saknar henne, men eftersom ni båda verkar ta allt detta på ett moget sätt så är jag säker på att ni kommer kunna prata igen om ett tag, fast som vänner. Man kan vara vän med sina ex om man håller det på rätt nivå, speciellt ni som inte ens bor i samma stad och behöver träffas. Du gör rätt i att förlåta henne för misstagen hon gjorde, speciellt eftersom du beskriver henne som en tjej med dåligt självförtroende. Hoppas det känns lite lättare nu, det kommer det göra för varje dag som går


aow, jo det känns mycket bättre.. Ja vi hade kul ihop och jag kanske inte nämnde att hon sa att vi skulle catcha up i framtiden, när båda har lite mer erfarenhet. Kommer nog inte hända men när jag kommit över henne på riktigt så kanske jag kontaktar henne för att kolla hur hon mår. Jag har tänkt mycket och försöker se det hela som erfarenheter, det lär jag snart se det som också. Tänker chilla hårt på fruntimmer fronten och vänta med förhållanden ett bra tag. Men det där vet man ju aldrig...

Tackar för förståelsen och önskar dig ett fortsatt glatt och lyckligt liv.
Citera
2012-01-22, 01:20
  #17
Medlem
Strangerzs avatar
Med tiden kommer dina sår läka sig. Blicka framåt mot en ljusare framtid och ta det som det kommer.

Bra skrivet i vilket fall som helst! Blir också lite tårögd. Inte glädjetårar dock. Synd för dig.

Beklagar!
Citera
2012-01-22, 02:10
  #18
Medlem
Nu fick du mig att börja tänka på mitt första och enda riktiga förhållande..
Jag förstår precis hur du känner.

Jag har ett tips som funkade bra för mig.
Det är att hitta/skaffa en "komma över tjej". Som du ligger med och sedan lämnar. Låter kanske lite egoistiskt, men hörde det av en polare att det skulle funka så jag provade. Det funkade bra för mig, nu saknar jag inte exet längre och har gått vidare


Tänk positivt, nu är du singel och fri!

Finns fler fiskar i vattnet
Citera
2012-01-22, 21:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perger
Nu fick du mig att börja tänka på mitt första och enda riktiga förhållande..
Jag förstår precis hur du känner.

Jag har ett tips som funkade bra för mig.
Det är att hitta/skaffa en "komma över tjej". Som du ligger med och sedan lämnar. Låter kanske lite egoistiskt, men hörde det av en polare att det skulle funka så jag provade. Det funkade bra för mig, nu saknar jag inte exet längre och har gått vidare


Tänk positivt, nu är du singel och fri!

Finns fler fiskar i vattnet


Fixa sig en rebound tjej har jag tänkt på men efter diskussion med den mer erfarne bror som ofta kan agera väldigt samvetes löst säger då att det blir sju verser värre. Det kanske funkar för vissa men jag känner att det inte skulle funka för mig. Det bästa är ju ändå att börja jobba på karaktären, uppgradera sig själv. Hämta styrkan ifrån de dåliga tankarna om du förstår vad jag menar. Jag har försökt detta men jag är i en ny stad med bara en kompis. Surt.. Singel och fri tankarna är nice men minns fasen inte vad man gjorde på den tiden! Men det är som sagt ändå riktigt nice att kunna göra vad man vill, när man vill!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback