2012-01-21, 03:49
Medlem
Har sökt runt på google och här men hittar ingenting som verkar stämma in med det jag undrar över. Det är så att min kille är väldigt rädd för att diverse saker inuti hans kropp ska gå sönder om man stöter till honom. Han vet naturligtvis att kroppen är ganska robust och definitivt tål en del, precis som många med fobier vet att det de är rädda för inte är farligt egentligen.
Om jag klappar honom på magen ungefär som man klappar någon på axeln blir han väldigt obesvärad för att han får känslan av att hans organ ska gå sönder. På bröstkorgen är det ingen fara för där finns det ben som skyddar. Hans hals får jag inte snudda vid, han är jätterädd att halspulsådern ska gå sönder om jag trycker på halsen. Han klarar inte av att ens se någon annan röra sina ögon eller huden runt om - han tror att ögonen ska "ploppa" ut.

Vet någon vad det skulle kunna vara och vad man kan göra åt det? Det ligger alltså på en sån nivå att han inte kan "stå ut" med det. Vi har gjort några försök där jag exempelvis har petat honom hårt på magen eller halsen men då får han snabbt ångest. Jag tänker mest på att det någon gång i framtiden kommer vara dags för barn och då får man nog stå ut med lite pet i ögon och på halsen, det vore ju inte helt klockrent om han var pappaledig och blev petad i ögat och hade ångest resten av dagen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in