2012-01-21, 01:37
Medlem
The Masters avatar
Livrdd fr att livet rinner ifrn mig och jag inte hinner uppfylla mina drmmar pga att folk str i min vg och frsker hindra mig att leva ut min frihet jag har i hjrtat.

Jag har s lnge jag kan minnas varit en sdan som cyklar eller vandrar mot solnedgngenutan riktiga ml och bara planlst njuter av nuet i livet. Jag minns det som igr hur det knns att vara totalt fri. Upplever det varje sommard jag ger mig ut i naturen med min hund. Inget av det jag ger tar jag med mig i graven s varfr ens kmpa fr det materiella?

Dr ligger ju inte min lycka, min lycka ligger i att sitta p en klippa och meditera och lyssna p fglarna och elden som knastrar i natten.redo att sknka vrme och trygghet. Jag r ingen stadsmnniska som styrs av media ang vad mnniskor skall ha fr det senaste inom teknologi eller hur man ska se ut rent kroppsmssigt. Det r inte vad livet handlar om. Vart jag n vnder huvudet ser jag klockor som visar sekunder som springer ivg.

Vi kan inte fnga tiden s varfr jag mnniskor detta som besatta? Det enda vi med skerhet vet r att vi inte kan vinna ver tiden eller dden.

S varfr lever inte mnniskor utan r dda fiskar ist? Vi har bara en kort stund p jorden..Lev den tiden utan att se bakt. Livet bestr inte av att jobba 8-16 och sen hem och titta p ,medias lgner om hur vi ska leva osv. Livet r mer att upptcka saker, platser, dofter och att vara fri utan inblandning frn yttre stressfaktorer och lta hjrnan och hjrtat leva i harmoni. Mnga av mina vnner r totalt matrialiserade och skall ha den senaste Iphone, nyaste hippaste klderna osv.

Jag vet iaf att det inte r vad livet handlar om. Ju mer jag ser p mina ytliga vnner och samhllet i stort cklas jag ver hur pengakta alla r. r det kanske dags fr mig att bryta mig loss ur stadssamhllet och fly ut p landet lngt frn alla mnniskor? Varfr r folk s satans hjrntvttade av media och sina vidriga medmnniskor? Jag vill leva i frihet, men s kan det kanske bero p min lsta uppvxt, tack fr insikten isf.
Citera
2012-01-21, 01:47
Medlem
DylerTurdens avatar
Mnga som lever livet du inte fredrar utan det dina kompisar lever gr det av den anledning att de vill ha ngonting att ge tillbaka till vrlden. Nr deras liv gr frlorat ska de kunna blicka tillbaka och knna att de i livet stadkommit ngot, gett det liv dom levde en mening. Det kan vara ett fretag, en id, en familj. Fr att komma dit mste man investera tid i det som vrlden fr tillfllet anser vara viktigast.

Om du klarar av att leva ditt liv p det stt du beskriver s nskar jag dig all lycka, men tnk p att lycka r odefinierat och personligt. Jag hller nog med dina kompisar mer n dig, och hoppas en dag kunna lmna bakom mig ngot minnesvrt till en familj jag lskat.
Citera
2012-01-21, 01:56
Medlem
Herrtrosas avatar
Oj, dr kldde du mina tankar i ord. Jag skulle vilja likna de allra flesta mnniskorna som batterier eller rent ut av fr i en enda stor frhage. Kanske t.o.m. robotar. Ingen ifrgastter ngonting, ingen vgar g sin egen vg, alla fljer efter varandra och arbetar fr... Ja, vad? Att pengar sedan har blivit en s stor och viktig faktor i mnniskors liv r ju bara tragiskt. Jag tycker mig ha lst ngonstans att Svenne Banan mest av allt nskar sig att bli ekonomiskt oberoende. Detta lg allts hgst upp p listan och krde bl.a. om "friska vnner/frisk familj", "god hlsa" och "lngt liv".

Frgar du mig s anser jag att man lever livet fullt ut genom att:

1. Vara en del av systemet och d som ekonomiskt oberoende.
2. Inte vara en del av systemet och d leva fattigt.

Nej, mngas liv verkar redan vara frutbestmda. Man ska g i skolan, man ska skaffa utbildning, man ska ska arbete och sedan ska man slnga sig in i: vakna, jobba, ta, skita, sova, repeat. Pengar, pengar, pengar!
Senast redigerad av Herrtrosa 2012-01-21 kl. 02:01.
Citera
2012-01-21, 02:32
Medlem
TomBombadill74s avatar
Vissa kanske anser att de vill ha kul under sin levnadstid mer n frid. Vissa anser att de vill ha bda. Rolighet r ju svrt att definiera men vissa gillar att festa och vara snygga och vissa vill spela gitarr vid en lgereld. Jag gillar bda, tror inte du ska vara s snabb p att dma.
Citera
2012-01-21, 02:39
Medlem
fueones avatar
Jag hller med dig till fullo! Vad r det egentligen fr mening med att ha dom nyaste prylarna? Visst, om jag hade vunnit pengar s hade jag tackat och tagit emot fr d kan man ju uppleva nnu mer saker men jag tnker ALDRIG jobba fr att blir rik, dessutom s gr det inte.
Citera
2012-01-21, 03:33
Medlem
Vr existens r blott en blinkning i det stora hela, s vad vi n vljer att gra r det meningslst. Jag kan sitta och drmma mig bort i existentiella frgor, men finner trygghet i en simpel vardag dr den strsta frgan r om jag ska tvtta mina nedbajsade underklder i 40 eller 60 grader.

Du hajar?
Citera
2012-01-21, 04:18
Medlem
AvantiPopolos avatar
Woaw hller med dig till 100%! Att slita p ett meningslst jobb 50 veckor om ret fr att kunna ha de ka till thailand 2 veckor varje r r fr mig helt obegripligt.
Citera
2012-01-21, 04:29
Medlem
hopplakerstins avatar
Den gamle filosofen Plato frutspdde det som hnder: http://www.youtube.com/watch?v=UQfRdl3GTw4 (matrix)

Det som hnder nu r att folk vaknar upp, sprid kunskap och krlek till mnniskorna runt omkring er s hittar vi en lsning p problemet!
Citera
2012-01-21, 10:31
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill74
Vissa kanske anser att de vill ha kul under sin levnadstid mer n frid. Vissa anser att de vill ha bda. Rolighet r ju svrt att definiera men vissa gillar att festa och vara snygga och vissa vill spela gitarr vid en lgereld. Jag gillar bda, tror inte du ska vara s snabb p att dma.
Handlar mer om n att dma, missfrst mig inte. Det r bara mina tankar. Inget jag satt i ord och predikat till mina omkring mig. Folk lever hur de vill, men jag har svrt att se varfr mnniskor r s tidsjagande osv. Vi kan nd inte vinna ver tiden. Folk stressar s mycket fr s lite..
Citera
2012-01-21, 10:35
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Vr existens r blott en blinkning i det stora hela, s vad vi n vljer att gra r det meningslst. Jag kan sitta och drmma mig bort i existentiella frgor, men finner trygghet i en simpel vardag dr den strsta frgan r om jag ska tvtta mina nedbajsade underklder i 40 eller 60 grader.

Du hajar?
S att vlja mellan att tvtta dina nedbajsade underklder i 40 eller 60 grader fr dig att leva fullt ut i hjrtat och knna total frihet? Well man fr ju hoppas att du knner dig lycklig p ddsbdden sen.
Citera
2012-01-21, 13:08
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DylerTurden
Mnga som lever livet du inte fredrar utan det dina kompisar lever gr det av den anledning att de vill ha ngonting att ge tillbaka till vrlden. Nr deras liv gr frlorat ska de kunna blicka tillbaka och knna att de i livet stadkommit ngot, gett det liv dom levde en mening. Det kan vara ett fretag, en id, en familj. Fr att komma dit mste man investera tid i det som vrlden fr tillfllet anser vara viktigast.

Om du klarar av att leva ditt liv p det stt du beskriver s nskar jag dig all lycka, men tnk p att lycka r odefinierat och personligt. Jag hller nog med dina kompisar mer n dig, och hoppas en dag kunna lmna bakom mig ngot minnesvrt till en familj jag lskat.
Vill bara betona att familj har jag samt 2 barn och har bidragit till samhllet genom att betala en stor summa pengar i skatter av de olika slag. Men det finns mer i livet n att bara avla efterkommande och betala skatt anser jag.
Citera
2012-01-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Vill bara betona att familj har jag samt 2 barn och har bidragit till samhllet genom att betala en stor summa pengar i skatter av de olika slag. Men det finns mer i livet n att bara avla efterkommande och betala skatt anser jag.

Att bete sig som ett fr och tro att man lmnar ngonting positivt bakom sig bara fr att man betalat skatt anser jag vara dumdristigt - skatten som vi tvingas betala finansierar inte bara absurda politikiska lner, utan ven projekt, och trots att du kanske tycker vissa r bra , s kan du inte stlla dig bakom alla helhjrtat, och d r det dina pengar som ngon annan spenderar mer eller mindre godtyckligt.

Om du tvunget vill lmna kvar ngonting positivt s fortstt ta hand om din familj, men anamma ett kritiskt tnkande och engagera dig politiskt, fr det r dr den strsta (och enda) skillnaden grs. Tyvrr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in