2012-01-20, 21:14
Medlem
Hej! Har i princip under hela mitt liv haft ganska dåligt självförtroende, och nu vill jag förbättra det! Jag skrev ner mina problem samt mål jag ska försöka uppnå, för ett bättre självförtroende!

Problemen är:
1. Att jag sällan säger nej!
2. Att jag bryr mig på tok förmycket om vad andra tycker och tänker om mig.
3. Att jag alltid vill vara alla till lags, med andra ord vill jag inte göra någon besviken.

Mina mål:
1. Inte bry mig om vad andra tycker och tänker samt våga lita på mig själv!
2. Våga säga nej.
3. Jag räcker till precis som jag är!

Egenskaper jag vill förbättra:
Ärlighet, tillit och mod.

Hoppas ni får nytta av tråden, ber om ursäkt ifall det redan finns en liknande tråd!

Mvh
Citera
2012-01-20, 21:23
Medlem
TheFunExs avatar
En bra idé kan vara att försöka skaffa vänner som du känner dig trygg med och börja med att lära dig säga emot i de närmsta vän kretsarna för att sedan gå vidare Se till att inte tänka dåliga saker om dig själv. Med hjälp av vänner och massa hemska saker som hände mig under min uppväxt fick jag erfarenhet som gav en stark självkänsla så ett tips som jag tycker är bra är att hitta folk som du tror kan komma dig nära och försök undvika folk som säker ditt självförtroende
Citera
2012-01-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFunEx
En bra idé kan vara att försöka skaffa vänner som du känner dig trygg med och börja med att lära dig säga emot i de närmsta vän kretsarna för att sedan gå vidare Se till att inte tänka dåliga saker om dig själv. Med hjälp av vänner och massa hemska saker som hände mig under min uppväxt fick jag erfarenhet som gav en stark självkänsla så ett tips som jag tycker är bra är att hitta folk som du tror kan komma dig nära och försök undvika folk som säker ditt självförtroende
På sistone har jag skaffat bra vänner
Citera
2012-01-21, 11:41
Medlem
Carelesss avatar
Självkänsla antar jag att du menar, inte självförtroende.

P&P -> Psykiska problem

/Mod
Citera
2012-01-21, 12:05
Medlem
Om du vill vara seriös så ta reda på vad modern forskning säger om saken. Mia Törnblom exempelvis skriver och säger massor av saker som hon egentligen inte har något stöd för. Det finns en jävla massa floskler när det gäller självförtroende och självkänsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in