2012-01-21, 14:36
Citat:
Ursprungligen postat av RBG
Sötnos jag köpte trygghetsvilkor hos dem för 1700kr. Varför ens gå igenom allt det där för att "motbevisa mig"? Enligt deras försäkring så betalar man inte en ända krona i självrisk och ersätts med en ny dator för samma pris eller så fixar dom den om något händer.
Men jag ska vara ärlig mot dig, jag lämnade aldrig in datorn igår, jag var där dock men den grabben som var service ansvarig var inte där. Så jag ska tillbaks idag, återkommer med ett ärligt svar om vad som händer med datorn
Men jag ska vara ärlig mot dig, jag lämnade aldrig in datorn igår, jag var där dock men den grabben som var service ansvarig var inte där. Så jag ska tillbaks idag, återkommer med ett ärligt svar om vad som händer med datorn

Du snackade bara om att garantin hade slutat gälla. Därav all info. Försäkringsavtalet ska bara gälla in ett år, sedan kan man förnya det om man vill. Har du gjort det? Annars gick trygghetsförsäkringen ut för ett år sedan. Allt enligt deras villkor. Du har inte nämnt nåt om det, eftersom du bara nämnde att garantin hade slutat men att du inte lämnade in datorn i tid. Men jag hade i alla fall rätt om att du inte lämnade in datorn!
Samtidigt har Elgiganten dåligt rykte om sig. Även om man har en så kallad trygghetsförsäkring. Det kan till exempel ta lång tid innan en reparation görs. Det förekommer också att Elgiganten inte vill göra något åt saken alls, och en hel del annat.
Nu vet jag inte hur din dator förstördes. Men enligt försäkringsavtalet krävs det att produkten förstördes pga otur.
Man kan inte få ersättning (pengar eller ny produkt) eller en reparation om:
6.1 Skada som består i eller är en följd av slitage, förbrukning, onormalt brukande,
åldersförändring, färg- eller formförändring, beläggning eller försummat underhåll,
eller annan skada som inte påverkar funktionen hos produkten så som exempelvis
repor i höljet eller uttjänta batterier och lampor.
6.3 Kostnad för löpande underhåll, justering, modifiering eller service samt skada
som har samband med sådan löpande åtgärd.
6.4 Skador som orsakats av den försäkrade produkten, så kallade följdskador.
Exempelvis att parketten skadas när tv:n faller i golvet.
6.5 Kostnad för demontering och/eller montering av utrustningen i samband med
skada.
6.6 Skada på programvara och spel samt skada förorsakad genom datavirus,
fel i programvara eller bristande funktion till följd av sådant fel.
åldersförändring, färg- eller formförändring, beläggning eller försummat underhåll,
eller annan skada som inte påverkar funktionen hos produkten så som exempelvis
repor i höljet eller uttjänta batterier och lampor.
6.3 Kostnad för löpande underhåll, justering, modifiering eller service samt skada
som har samband med sådan löpande åtgärd.
6.4 Skador som orsakats av den försäkrade produkten, så kallade följdskador.
Exempelvis att parketten skadas när tv:n faller i golvet.
6.5 Kostnad för demontering och/eller montering av utrustningen i samband med
skada.
6.6 Skada på programvara och spel samt skada förorsakad genom datavirus,
fel i programvara eller bristande funktion till följd av sådant fel.
Men lycka till du. Hoppas du får bättre tur än andra som är missnöjda med Elgiganten. Speciellt när garantin har slutat gälla, och det är tveksamt om din försäkring fortfarande gäller.
Dessutom är jag helt fel person att kalla sötnos.