• 1
  • 2
2012-01-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBG
Sötnos jag köpte trygghetsvilkor hos dem för 1700kr. Varför ens gå igenom allt det där för att "motbevisa mig"? Enligt deras försäkring så betalar man inte en ända krona i självrisk och ersätts med en ny dator för samma pris eller så fixar dom den om något händer.
Men jag ska vara ärlig mot dig, jag lämnade aldrig in datorn igår, jag var där dock men den grabben som var service ansvarig var inte där. Så jag ska tillbaks idag, återkommer med ett ärligt svar om vad som händer med datorn

Du snackade bara om att garantin hade slutat gälla. Därav all info. Försäkringsavtalet ska bara gälla in ett år, sedan kan man förnya det om man vill. Har du gjort det? Annars gick trygghetsförsäkringen ut för ett år sedan. Allt enligt deras villkor. Du har inte nämnt nåt om det, eftersom du bara nämnde att garantin hade slutat men att du inte lämnade in datorn i tid. Men jag hade i alla fall rätt om att du inte lämnade in datorn!

Samtidigt har Elgiganten dåligt rykte om sig. Även om man har en så kallad trygghetsförsäkring. Det kan till exempel ta lång tid innan en reparation görs. Det förekommer också att Elgiganten inte vill göra något åt saken alls, och en hel del annat.

Nu vet jag inte hur din dator förstördes. Men enligt försäkringsavtalet krävs det att produkten förstördes pga otur.

Man kan inte få ersättning (pengar eller ny produkt) eller en reparation om:

Men lycka till du. Hoppas du får bättre tur än andra som är missnöjda med Elgiganten. Speciellt när garantin har slutat gälla, och det är tveksamt om din försäkring fortfarande gäller.

Dessutom är jag helt fel person att kalla sötnos.
Citera
2012-01-21, 14:52
Medlem
sucuks avatar
https://www.flashback.org/t1762289
Citera
2012-01-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
https://www.flashback.org/t1762289

Det där förändrar allt. Alltså finns ingen Trygghetsförsäkring från Elgiganten. Faderns drulleförsäkring borde inte gälla något som frugan har köpt och gett bort som gåva. Men det är inte sånt som TS vill höra. H*n var ju missnöjd med de andra svaren i den tråden eftersom försäkringsbedrägeri är roligare.
Citera
2012-01-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapko
Det där förändrar allt. Alltså finns ingen Trygghetsförsäkring från Elgiganten. Faderns drulleförsäkring borde inte gälla något som frugan har köpt och gett bort som gåva. Men det är inte sånt som TS vill höra. H*n var ju missnöjd med de andra svaren i den tråden eftersom försäkringsbedrägeri är roligare.

Hahaha. Flashback är så jävla komiskt.
Sucuk, Sötnos, jag skrev i första inlägget att jag HADE försäkring =)
Lämnade in datorn idag. Ska bara ringa försäkringsbolaget på måndag och förklara läget så dubbelkollar dom min historia hos elgiganten sen äre klart
Citera
2012-01-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBG
Hahaha. Flashback är så jävla komiskt.
Sucuk, Sötnos, jag skrev i första inlägget att jag HADE försäkring =)
Lämnade in datorn idag. Ska bara ringa försäkringsbolaget på måndag och förklara läget så dubbelkollar dom min historia hos elgiganten sen äre klart

Hoppas att försäkringsbolaget är välvilligt inställda. Annars kan du som någon skrev ovanför åberopa din lagstadgade reklamationsrätt. Kommer de dragandes med att du måste bevisa att du inte har haft sönder den så kan du hänvisa till att eftersom en dator är en så komplicerad produkt så är gällande praxis att du kan göra gällande att du t.ex. inte har tappat eller varit oförsiktig med den.

Lycka till!
Citera
2012-01-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Hoppas att försäkringsbolaget är välvilligt inställda. Annars kan du som någon skrev ovanför åberopa din lagstadgade reklamationsrätt. Kommer de dragandes med att du måste bevisa att du inte har haft sönder den så kan du hänvisa till att eftersom en dator är en så komplicerad produkt så är gällande praxis att du kan göra gällande att du t.ex. inte har tappat eller varit oförsiktig med den.

Lycka till!

Det var jag som drog upp reklamationsrätten när garantin har gått ut. Men jag tror inte att reklamationsrätten (eller någon av försäkringarna som TS påstår sig ha. Dvs sin pappas hemförsäkring/drulleförsäkring och en privat försäkring via Elgigantens trygghetsavtal) hjälper när man först har förstört skärmen på laptopen, och sedan medvetet hällt vatten på datorn för att man vill förstöra datorn helt.

Då kan man inte komma och påstå att man har inte haft sönder datorn, eller hänvisa till det faktum att datorn är en komplicerad produkt.

Enligt reklamationsrätten ska det felet har funnits där från början för att det ska gälla. De två försäkringarna kräver att det ska vara en skada som har berott på otur/olycka. Det där med vattnet var då ingen olycka. Även om skärmen kanske var det.
Senast redigerad av Zapko 2012-01-21 kl. 17:21.
Citera
2012-01-21, 17:02
Medlem
Citat:
Det var jag som drog upp reklamationsrätten när garantin har gått ut. Men jag tror inte att reklamationsrätten (eller någon av försäkringarna som TS påstår sig ha. Dvs sin pappas hemförsäkring/drulleförsäkring och en privat försäkring via Elgigantens trygghetsavtal) hjälper när man först har förstört skärmen på laptopen, och sedan medvetet hällt vatten på datorn för att man vill förstöra datorn helt.

Då kan man inte komma och påstå att man har inte haft sönder datorn, eller hänvisa till det faktum att datorn är en komplicerad produkt.

Enligt reklamationsrätten ska det vara felet har funnits där från början för att det ska gälla. De två försäkringarna kräver att det ska vara en skada som har berott på otur/olycka. Det där med vattnet var då ingen olycka. Även om skärmen kanske var det.

Tack för hjälpen grabbar. Får se hur det blir återkommer på måndag efter jag har ringt dom
Citera
2012-01-21, 17:05
Medlem
Citat:

Enligt reklamationsrätten ska det vara felet har funnits där från början för att det ska gälla. De två försäkringarna kräver att det ska vara en skada som har berott på otur/olycka. Det där med vattnet var då ingen olycka. Även om skärmen kanske var det.

Missade att det var ett sådant "ärende", i så fall gäller det att verkligen hoppas på en medgörlig skadereglerare.
Citera
2012-01-26, 23:39
Medlem
RBG: Hur har det gått? Antar att du har kontaktat försäkringsbolaget nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in