• 1
  • 2
2012-01-20, 15:37
Medlem
Slots Guld, hur fan kan man dricka det? Man måste vara jävligt fattig om man dricker den skitölen. Smaken får mig att rysa i hela kroppen, och ger mig grova kväljningar. Det är så sjukt töntigt att dricka Slots, det gör man bara för att få sig en fylla. Råttpiss.

Någon som håller med?

Inte jag.

Under mina år som ölälskare har jag aldrig tappat distansen till en god, kall, Slots Guld. Smaken är rent ut sagt finemang, personen bakom den första Slotsen måste vara ett geni!

Dessvärre trycks detta öl ner av en mängd förolämpningar. Ni kanske känner igen några från inledningen. Det är "de normala" och "de coola" som uttrycker sig så. Testa att hälla upp ett glas till en polare som du vet brukar tala illa om öler som Slots. I ett blindtest kommer han älska det.
Citera
2012-01-20, 15:46
Medlem
epost72s avatar
Har inga problem med Slots, vad man ibland kan känna är dock att det kan bli ganska tradigt att hålla sig till en sort i längden.

Man måste variera annars tröttnar man och det vore ju hemskt att inte vilja dricka öl mer.
Citera
2012-01-20, 15:51
Medlem
Jag har inget emot Slots Guld men man vill ha lite variation ibland. Problemet är väll att folk köper 50 flak och tröttnar.
Citera
2012-01-20, 15:53
Medlem
Ja, råttpiss är väll de minsta man kan säga, men men smaken är som baken, en annan liknande som dom säljer på systemet är Harboe guld(plastflaska), gillar du slots är jag nog ganska övertygad att du tyckker om denna
Citera
2012-01-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234567
Ja, råttpiss är väll de minsta man kan säga, men men smaken är som baken, en annan liknande som dom säljer på systemet är Harboe guld(plastflaska), gillar du slots är jag nog ganska övertygad att du tyckker om denna

Dricker faktiskt en del Harboe, framförallt på sommaren då den kan inhandlas från Skagens hamn till ett bra pris.

Öl ska ha lite smak, inte som en jävla Corona Ramlösa Mango.
Citera
2012-01-20, 15:56
Medlem
Julbordsspecials avatar
Den duger väl, men det är inte bland de godare ölsorterna i min mening.

Hobgoblin är en riktigt god öl som jag uppmanar er att pröva.
Senast redigerad av Julbordsspecial 2012-01-20 kl. 15:58.
Citera
2012-01-20, 15:57
Medlem
Slots guld är en helt okej öl, varken mer eller mindre. Anledningen till att folk envisas med att klanka ner på ölen är tror jag pga att det är den ölen tillsammans med danish gold som är vanligast inom smuggelförsäljningen. Det är en billig öl men smaken är okej.

Min erfarenhet säger att vi som gillar öl i det stora hela inte har några problem med ölmärket medan folk som älskar typ heineken och annan blasköl som saknar riktig karaktär avskyr slots.
Citera
2012-01-20, 16:20
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Den duger väl, men det är inte bland de godare ölsorterna i min mening.

Hobgoblin är en riktigt god öl som jag uppmanar er att pröva.

Slots Guld är ju en klassiker bland smuggelölen, kommer ihåg att det till 70% av fallen var ett sånt föak man fick nöja sig med på den tiden. Slots är inte så pjåkigt, riktigt god

Däremot Hobgoblin, huvaligen.... antar att den är som kaffe, nånting man måste traggla in för att lära sig uppskatta den. Jag uppskattar den däremot inte.
Citera
2012-01-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Min erfarenhet säger att vi som gillar öl i det stora hela inte har några problem med ölmärket medan folk som älskar typ heineken och annan blasköl som saknar riktig karaktär avskyr slots.

Kunde inte uttryckt det bättre själv.
Citera
2012-01-20, 16:43
Medlem
Extras avatar
Jag tycker ytterst få ölsorter smakar dåligt, jag gillar mer eller mindre all öl. Sen finns det givetvis sorter som är godare än andra, men fortfarande.

1 flak harboe smuggelöl som man köper en lördagkväll när man antingen är för ung eller glömt gå till systemet, classic.
Citera
2012-01-20, 17:00
Medlem
IgorTks avatar
Fyfan för slotts guld och danish gold, dessa öl smakade fan inge gott under sina yngre fylle dagar.
Citera
2012-01-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoksMannen
Slots Guld, hur fan kan man dricka det? Man måste vara jävligt fattig om man dricker den skitölen. Smaken får mig att rysa i hela kroppen, och ger mig grova kväljningar. Det är så sjukt töntigt att dricka Slots, det gör man bara för att få sig en fylla. Råttpiss.

Någon som håller med?

Inte jag.

Under mina år som ölälskare har jag aldrig tappat distansen till en god, kall, Slots Guld. Smaken är rent ut sagt finemang, personen bakom den första Slotsen måste vara ett geni!

Dessvärre trycks detta öl ner av en mängd förolämpningar. Ni kanske känner igen några från inledningen. Det är "de normala" och "de coola" som uttrycker sig så. Testa att hälla upp ett glas till en polare som du vet brukar tala illa om öler som Slots. I ett blindtest kommer han älska det.

Slots Guld är ingen personlig favorit, men fungerar helt klart om man kommer över ett billigt flak...
Smaken är ju som sagt som baken, jag tex blir OFTA kritiserad för att jag dricker KUNG och dessutom gillar det Många fyllor har man haft genom åren på Slots Guld och det finns betydligt sämre sorter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in