2012-01-19, 22:35
Medlem
KurKs avatar
Som rubriken antyder. Vad beror det på. Jag hör andra skratta hela tiden när vi sitter flera personer och tittar på någon komedifilm. Först tänkte jag lägga tråd i humorforat, men jag tror nog det är psykologiskt. Men varför är jag inte lika lättroad som alla andra?
Citera
2012-01-19, 22:42
Medlem
Kashis avatar
Beror mycket på vem man kollar med, dom filmer jag garvat mest åt är Sex Drive med en av mina bästa vänner. Då kan man släppa loss lite extra, sen när jag och en vän var ~16 och kollade på Date Movie med våra flickvänner skrattade vi sönt åt sex/bajsskämt medan tjejerna tyckte det mest var löjligt.

Nej komedier kan vara för plastiga, tror inte du har nåt problem då humor är väldigt individuellt. Brukar finnas mycket annat som får en att skratta utöver långa filmer i genren komedi.
Citera
2012-01-19, 22:44
Medlem
stilltons avatar
det är stor skillnad på frågeställningen beroende på hur du menar.
blir du road, men skrattar inte, eller tycker du det bara är meningslöst tråkigt trams?

själv skrattar jag sällan om jag ser något roligt på egen hand. det är mer än social grej.
Citera
2012-01-19, 23:23
Medlem
koffskis avatar
Det beror ju på att det är ett dåligt val av film...
Uppenbarligen så stämmer inte humorn överens...
Du kan vara för dum eller kanske för smart så allt blir förutsägbart...
Citera
2012-01-20, 12:59
Medlem
Carelesss avatar
Nu var inte tråden placerad i humor-, tv- eller filmforumet, vilket flera i tråden fått för sig.

/Mod
Citera
2012-01-21, 20:08
Medlem
benzokilledmyyouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Som rubriken antyder. Vad beror det på. Jag hör andra skratta hela tiden när vi sitter flera personer och tittar på någon komedifilm. Först tänkte jag lägga tråd i humorforat, men jag tror nog det är psykologiskt. Men varför är jag inte lika lättroad som alla andra?

Antagligen för att de flesta komedier är så IQ-befriade att man vill gömma sig bakom en skämskudde*
Du är nog för smart för att uppskatta vuxna människor som skämtar om kiss och bajs och analsex.

Jag brukar låtsas skratta när jag blir tvingad att se komedier, då blir man inte kallad för
"humorlös tönt". Alternativt tar jag några goda sömntabletter och somnar i soffan.

*soffkudde man trycker mot sitt ansikte när någon på tv beter sig så löjligt att man känner dödlig skam å den personens vägnar.
Citera
2012-01-21, 20:11
Medlem
lithionits avatar
man har väl olika humor, jag brukar inte skratta så mycket åt komedifilmer för jag tycker de flesta är intelligensbefriade.

Vad gillar du för typ av humor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in