2012-01-19, 17:47
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Många feminister ser enbart dom män som dom är attraherade utav som män. Och sedan projicerar över dessa män på alla män.

Det brukar nämligen låta så bland kvinnor. Män är svin, män är aggressiva, dom har låg empati, dom bryr sig inte om människor etc etc.

När det är den typen av män dom attraheras utav och de enda "män" som cirkulerar i deras huvuden så lägger dom över denna bild på alla män när dom talar om män så talar dom om ett fåtal män.

Det är en ständig tortyr för en feminist att attraheras av att vara undergiven män men logiskt inte vilja vara undergiven. Det krockar lite här.
Citera
2012-01-19, 18:07
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Så du menar är så mycket bättre och aldrig någonsin delar upp kvinnor som attraktiva vs oattraktiva och hellre spanar in tjejerna ni finnar attraktiva?
Citera
2012-01-19, 18:12
Medlem
Stiffnippless avatar
Kvinnor som vräker ur sig sådant knullar 20 minuter senare med "äcklet" inne på krogtoaletten som hon tidigare kritiserade.

Det man inte kan få föraktar man; eller i mer allmänt ordalag uttryckt "surt sa räven". Av just den anledningen får man inget genom att vara "snäll" mot kvinnor.
Citera
2012-01-19, 18:22
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Kvinnor som vräker ur sig sådant knullar 20 minuter senare med "äcklet" inne på krogtoaletten som hon tidigare kritiserade.

Det man inte kan få föraktar man; eller i mer allmänt ordalag uttryckt "surt sa räven". Av just den anledningen får man inget genom att vara "snäll" mot kvinnor.
Dom du pratar om kallar inte jag för kvinnor, det är krogluder/fruntimmer/sliddjur/slampor, en riktig kvinna vet vad hon vill och umgås inte med den sortens pojkar som TS beskriver.
Citera
2012-01-19, 18:25
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Dom du pratar om kallar inte jag för kvinnor, det är krogluder/fruntimmer/sliddjur/slampor, en riktig kvinna vet vad hon vill och umgås inte med den sortens pojkar som TS beskriver.

Då är nästan alla kvinnor krogluder om vi ska tillämpa din princip?
Citera
2012-01-19, 18:36
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Då är nästan alla kvinnor krogluder om vi ska tillämpa din princip?
Nej, eftersom kvinnor inte är detsamma som krogluder...att många kvinnor har haft en krogluderperiod under sina liv är en sak, men en riktig kvinna inser att det är ett förkastligt beteende och växer ifrån det.
Citera
2012-01-19, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Många feminister ser enbart dom män som dom är attraherade utav som män. Och sedan projicerar över dessa män på alla män.

Det brukar nämligen låta så bland kvinnor. Män är svin, män är aggressiva, dom har låg empati, dom bryr sig inte om människor etc etc.

När det är den typen av män dom attraheras utav och de enda "män" som cirkulerar i deras huvuden så lägger dom över denna bild på alla män när dom talar om män så talar dom om ett fåtal män.

Det är en ständig tortyr för en feminist att attraheras av att vara undergiven män men logiskt inte vilja vara undergiven. Det krockar lite här.
Väldigt underhållande, och jag kan bara konstatera att du endera är väldigt ung och på darrande ben försöker slänga dig in i debatteringsträsket och inte vill bli dissad av de stora pojkarna eller också är du bara väldigt väldigt förvirrad.... Hur som helst är det som att se ett barn ta sina första stapplande steg, man kan sitta på samma stol och titta i timmar utan att behöva resa sig och hämta hem barnet -- det kommer nämligen inte särskilt långt de där första utflyktsförsöken.
Citera
2012-01-19, 18:47
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Så du menar är så mycket bättre och aldrig någonsin delar upp kvinnor som attraktiva vs oattraktiva och hellre spanar in tjejerna ni finnar attraktiva?

Vad yrar du om nu? Självklart "delar" jag upp attraktiva och oattraktiva kvinnor och spanar in dom jag tycker är intressanta.

Men om vi säger såhär, ifall alla snygga kvinnor i världen behandlade mig som skit, så skulle jag inte skapa en tråd med titeln: Alla kvinnor är svin och elaka.

När tjockisarna och dom fula tjejerna är jättetrevliga emot mig. Då är jag intelligent nog att se anledningen bakom beteendet och inte föra över hela beteendet på ett kön för att stilla min ångest.

Problemet skulle i detta fallet vara att jag är för oattraktiv för någon snygg tjej så alla ratar mig.
Citera
2012-01-19, 18:49
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Väldigt underhållande, och jag kan bara konstatera att du endera är väldigt ung och på darrande ben försöker slänga dig in i debatteringsträsket och inte vill bli dissad av de stora pojkarna eller också är du bara väldigt väldigt förvirrad.... Hur som helst är det som att se ett barn ta sina första stapplande steg, man kan sitta på samma stol och titta i timmar utan att behöva resa sig och hämta hem barnet -- det kommer nämligen inte särskilt långt de där första utflyktsförsöken.

Haha okej
Citera
2012-01-19, 18:57
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har uppenbarligen helt fel, om jag förstått dig rätt? Varför inte motbevisa honom, i stället för att bara påpeka att det är underhållande att läsa hans inlägg?

Så vitt jag vet så brukar väl många feminister, eller kvinnor över huvud taget kanske jag ska säga, attraheras av självsäkra män, som man normalt inte skulle se som jämställda? Rätta mig väldigt gärna om jag har fel!
Senast redigerad av Detvardåsjälva 2012-01-19 kl. 19:00.
Citera
2012-01-19, 19:04
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Han har uppenbarligen helt fel, om jag förstått dig rätt? Varför inte motbevisa honom, i stället för att bara påpeka att det är underhållande att läsa hans inlägg?

Så vitt jag vet så brukar väl många feminister, eller kvinnor över huvud taget kanske jag ska säga, attraheras av självsäkra män, som man normalt inte skulle se som jämställda? Rätta mig väldigt gärna om jag har fel!

Hon tog åt sig personligen av mitt inlägg därav hennes ganska omogna svar. Men det finns fler att diskutera med här så låt henne skrika i hörnet som den lilla flicka hon verkar vara. Tur att det finns män så hon klarar sig i livet
Citera
2012-01-19, 19:34
Medlem
Charlatanens avatar
Den vita beta-hannen har alltid varit en tacksam liten filur att spotta i ansiktet när andan faller på då han är betydligt bekvämare att konfrontera än dom tuffare manschauvinistiska alfa-svinen. Kvinnsen vet väl innerst inne om att en konfrontation med en alfa-hanne troligtvis slutar på alla fyra i sängen med svinet ifråga stånkandes bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in