2012-01-19, 20:25
Medlem
SMBHs avatar
Finns kvinnor som beklagar sig över "otrogna svin till män" och hela tiden faller om och om igen för samma typ. "Snälla" killar är bra kompisar.

Det finns säkert massor med anledningar till varför hon beteer sig på detta vis, tror det snabbt kan sammanfattas i ett ord; daddyissues.

Men håll er undan från dessa kvinnor om ni är en sk "snäll" kille (vad fan betyder det?) och leta upp den där osäkra, blyga, introverta, knasbollen som knappt fattar att hon har en sexappeal. Det finns gott om dom, men dom gör inget väsen av sig bara.

EDIT: Exempel http://www.youtube.com/watch?v=gjmXJpjH7YA
Senast redigerad av SMBH 2012-01-19 kl. 20:31.
Citera
2012-01-19, 21:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Han har uppenbarligen helt fel, om jag förstått dig rätt? Varför inte motbevisa honom, i stället för att bara påpeka att det är underhållande att läsa hans inlägg?

Så vitt jag vet så brukar väl många feminister, eller kvinnor över huvud taget kanske jag ska säga, attraheras av självsäkra män, som man normalt inte skulle se som jämställda? Rätta mig väldigt gärna om jag har fel!
Det är stor skillnad på att vara självsäker/ha självkänsla och på att vara ett aggressivt svin som saknar empati. Vissa borde kanske växa upp och inse de innan de startar trådar om vad kvinnor vill ha och inte.

Det finns inte heller någon motsägelse i att ha självkänsla/vara självsäker och vara jämställd/jämlik - tvärtom skulle jag säga.
Citera
2012-01-20, 00:13
Medlem
rottenbones avatar
Kvinnor måste ju försäkra sig över deras och barnens överlevnad och större mer aggresiva män har en bättre chans att försvara dem.

Sen, de absolut värsta kvinnomisshandlarna brukar välja ut kvinnor med väldigt lågt självförtroende.
Citera
2012-01-20, 01:02
Medlem
majorapas avatar
http://cdn01.dayviews.com/97/_u5/_u3/_u3/_u6/_u4/u533648/43865_1322002032/Mikael_Persbrandt_wtf.jpg
Citera
2012-01-20, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Det brukar nämligen låta så bland kvinnor. Män är svin, män är aggressiva, dom har låg empati, dom bryr sig inte om människor etc etc.

Jaså, brukar det låta så bland kvinnor? Är du säker? Jag känner inte alls igen det trots att jag umgåtts med kvinnor i hela mitt liv, som umgåtts med män i hela sitt liv liksom jag själv.

Citat:
När det är den typen av män dom attraheras utav och de enda "män" som cirkulerar i deras huvuden så lägger dom över denna bild på alla män när dom talar om män så talar dom om ett fåtal män.

Ta dig en liten titt i affären nästa gång du handlar bröd. Paren du ser som går omkring och handlar, ibland med sina barn också, ger mannen där intryck av att vara ett aggressivt, empatilöst svin som inte bryr sig om människor? Om inte, hur kan det komma sig att han ändå har lyckats snärja sig en kvinna? Det är ju trots allt ganska många män som lyckas, är de empatilösa, aggressiva svin som inte bryr sig om människor allihop?

Du säger väl inte att män som har en kvinna är ta-ta-ta-talibaner eller d-d-djur allihopa?!

Citera
2012-01-20, 03:23
Medlem
Azanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
http://cdn01.dayviews.com/97/_u5/_u3/_u3/_u6/_u4/u533648/43865_1322002032/Mikael_Persbrandt_wtf.jpg
Hahahahahaha klockren!
Senast redigerad av Azanim 2012-01-20 kl. 03:25.
Citera
2012-01-20, 09:51
Medlem
Kvinnor gnäller om dom män dom attraheras utav:

Kanske inte syftet med tråden, dvs OT, men i grund och botten är kvinnans gnäll på mannen något positivt.
Det är meningen att hon skall driva mannen till ständiga förbättringar. Som man, måste man bara lära sig att ta gnället för vad det är. (Oftast ignorera )
Citera
2012-01-20, 11:58
Bannlyst
Det är faktiskt väldigt komiskt det här fenomenet med dessa kvinnor som klagar mest på män som konstant söker sig till skitstövlar, det här med att se mönster och självinsikt är inte kvinnors starka sida kan ju vara ok att som ung testa lite badboys i sin naiva tro att man kan omvända dom eller vad som nu tanken är men är kvinnan över 25 år är det faktiskt enbart patetiskt.

Att just feminister i ännu högre grad söker sig till dessa män har också det en logisk förklaring, deras manshat kommer ju ofta hemifrån och deras daddy issues lyser igenom väldigt kraftigt sen när dom för 735 gången går på en nitlott till man är också det bra för dom då det bekräftar deras världsbild och snarare stärker dom ideologiskt, avsaknaden av självinsikt är som sagt roten till hela problemet.
Citera
2012-01-20, 19:55
Medlem
markus120s avatar
Trådstartaren har rätt, även ifall han inte inser att felet inte ligger hos kvinnor utan feminiserade män som tar deras tjafs på allvar. Kommer ihåg när jag började på KTH för några år sedan, såg omkring mig en massa nördar som var PK och blyga, vid första dagen bjöds det grattis mellanmål av en kvinnoförening inom teknisk fysik i KTH, i utbyte skulle vi diskutera i grupp om varför det är så få tjejer i just teknisk fysik?

Efter att de blyga nördarna mellan dem började samtala lite lågmäld så fanns det en extrem självsäker överklasskille från Göteborg som började prata ett helt annat språk "Brudar är korkade helt enkelt" "feministluder trodde jag inte jag skulle möta i KTH av alla ställen, har jag kanske hamnat fel, är detta möjligen humaniora?" "Finns det någon som ni vill knulla i Teknisk Fysik?" PK-nördarna skrattar lite nervöst och och blir osäkra av den aggressiva sexuella attityden från denne självsäkra alfahane (tror att hälften var oskulder), han påstår härnäst att han ska knulla kvinnoföreningens ordförande, en vacker tjej, ovanligt vacker för att plugga i Teknisk Fysik.

Hon kommer över och så börjar han flirta med henne, hon låter råfeministisk och pratar på utan att sluta över de samhällsstrukturer som flickor måste anpassa sig till från att de är småbarn och han undviker att ens ta henne seriöst utan skämtar lite lätt (nästan håller med) och kommer inte med några motargument, som om hon var ett litet barn som inte ska tas seriös medan några nördar försöker argumentera emot med massa fakta de har memorerat om skillnader mellan män och kvinnor men hon tittar knappt på de vid det här laget utan är fixerad vid denne självsäkre charmör som inte verkar platsa in bland alla dessa nördar.

1 vecka senare hade han knullat henne, efter 1 år i KTH hade han knullat med kanske 5-6 av tjejerna på kursen och många fler i andra kurser i KTH. Grejen är att det finns inget fel med honom och inte heller med kvinnor som vill ha riktiga män (båda följer deras natur), problemet ligger vid alla feminiserade män som tar kvinnors åsikter så seriöst, i macholänder i Latinamerika så skrattar män bara när kvinnor talar politik. Jag blir verkligen arg på alla feminiserade män som tar på sig kollektiv skuld för hur några dominerande män beter sig, de svaga männen förtjänar all skit för de är för i helvete patetiska. Dessa hamnar lägst ned i maktskalan för att de har anpassat sig till en kvinnovärld och därmed givit kvinnor makt över deras värderingssystem, kvinnorna får de till och med att gå emot deras egna natur, kvinnorna som har fått denna makt över så många män i Sverige ska respekteras för att de framgångsrikt klättrat i makthierarkin och de dominerande männen ska definitivt inte anklagas för att de tar åt sig av en sådan stor marknadsutbud av kvinnor som trånar efter att någon dominant alfahane ska ta kontroll över situationen.
Senast redigerad av markus120 2012-01-20 kl. 20:11.
Citera
2012-01-20, 20:00
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jaså, brukar det låta så bland kvinnor? Är du säker? Jag känner inte alls igen det trots att jag umgåtts med kvinnor i hela mitt liv, som umgåtts med män i hela sitt liv liksom jag själv.

Ta dig en liten titt i affären nästa gång du handlar bröd. Paren du ser som går omkring och handlar, ibland med sina barn också, ger mannen där intryck av att vara ett aggressivt, empatilöst svin som inte bryr sig om människor? Om inte, hur kan det komma sig att han ändå har lyckats snärja sig en kvinna? Det är ju trots allt ganska många män som lyckas, är de empatilösa, aggressiva svin som inte bryr sig om människor allihop?

Du säger väl inte att män som har en kvinna är ta-ta-ta-talibaner eller d-d-djur allihopa?!

Paren ja, när kvinnan väl har blivit gravid vill hon ha den lugna trygga mannen, försörjaren som kan ta hand om familjen, men det är inget ni kan göra nåt åt, det är biologiskt.
Citera
2012-01-20, 20:17
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Paren ja, när kvinnan väl har blivit gravid vill hon ha den lugna trygga mannen, försörjaren som kan ta hand om familjen, men det är inget ni kan göra nåt åt, det är biologiskt.

Jo, exakt. Biologin handlar inte om värderingar, män måste infinna sig vid det liksom kvinnor. De lugna och osäkra männen kan nog få deras kvinnor när de passerad sin peak och börjar känna den biologiska klockan. Det som männen måste göra är att sluta att ta på allvar när kvinnor klagar över hur de män som de attraheras till beter sig, istället bör de försöka bete sig lite grann som de män som kvinnor klagar på (och knullar). Ifall du vill veta hur du bör vara för att få kvinnor lyssna på vilka egenskaper kvinnor klagar på hos män, troligen är det dessa de attraheras till och även dessa som de oftast träffar på i relationer.

Självklart kan man gå balansgång och inte bete sig som en total skitstövel för att få kvinnor men alla har något att lära sig från dessa "skitstövlar" (tycker inte att de är så värst illa, skulle kalla de för dominanta män som vet vad de vill och får andra att göra som de vill och inte tvärtom).
Citera
2012-01-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Trådstartaren har rätt, även ifall han inte inser att felet inte ligger hos kvinnor utan feminiserade män som tar deras tjafs på allvar. Kommer ihåg när jag började på KTH för några år sedan, såg omkring mig en massa nördar som var PK och blyga, vid första dagen bjöds det grattis mellanmål av en kvinnoförening inom teknisk fysik i KTH, i utbyte skulle vi diskutera i grupp om varför det är så få tjejer i just teknisk fysik?

Efter att de blyga nördarna mellan dem började samtala lite lågmäld så fanns det en extrem självsäker överklasskille från Göteborg som började prata ett helt annat språk "Brudar är korkade helt enkelt" "feministluder trodde jag inte jag skulle möta i KTH av alla ställen, har jag kanske hamnat fel, är detta möjligen humaniora?" "Finns det någon som ni vill knulla i Teknisk Fysik?" PK-nördarna skrattar lite nervöst och och blir osäkra av den aggressiva sexuella attityden från denne självsäkra alfahane (tror att hälften var oskulder), han påstår härnäst att han ska knulla kvinnoföreningens ordförande, en vacker tjej, ovanligt vacker för att plugga i Teknisk Fysik.

Hon kommer över och så börjar han flirta med henne, hon låter råfeministisk och pratar på utan att sluta över de samhällsstrukturer som flickor måste anpassa sig till från att de är småbarn och han undviker att ens ta henne seriöst utan skämtar lite lätt (nästan håller med) och kommer inte med några motargument, som om hon var ett litet barn som inte ska tas seriös medan några nördar försöker argumentera emot med massa fakta de har memorerat om skillnader mellan män och kvinnor men hon tittar knappt på de vid det här laget utan är fixerad vid denne självsäkre charmör som inte verkar platsa in bland alla dessa nördar.

1 vecka senare hade han knullat henne, efter 1 år i KTH hade han knullat med kanske 5-6 av tjejerna på kursen och många fler i andra kurser i KTH. Grejen är att det finns inget fel med honom och inte heller med kvinnor som vill ha riktiga män (båda följer deras natur), problemet ligger vid alla feminiserade män som tar kvinnors åsikter så seriöst, i macholänder i Latinamerika så skrattar män bara när kvinnor talar politik. Jag blir verkligen arg på alla feminiserade män som tar på sig kollektiv skuld för hur några dominerande män beter sig, de svaga männen förtjänar all skit för de är för i helvete patetiska. Dessa hamnar lägst ned i maktskalan för att de har anpassat sig till en kvinnovärld och därmed givit kvinnor makt över deras värderingssystem, kvinnorna får de till och med att gå emot deras egna natur, kvinnorna som har fått denna makt över så många män i Sverige ska respekteras för att de framgångsrikt klättrat i makthierarkin och de dominerande männen ska definitivt inte anklagas för att de tar åt sig av en sådan stor marknadsutbud av kvinnor som trånar efter att någon dominant alfahane ska ta kontroll över situationen.

Ingen riktig tar kvinnors prat seriöst utom de feminiserade västerlänningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in