• 1
  • 2
2012-01-19, 17:37
Medlem
JagJagJagJags avatar
Nån mer än jag som tycker det är så jävla gott med kall falukorv.. skivar bitar och tugga i sig tycker det är minst lika gott som att steka dem.
Citera
2012-01-19, 17:41
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagJagJagJag
Nån mer än jag som tycker det är så jävla gott med kall falukorv.. skivar bitar och tugga i sig tycker det är minst lika gott som att steka dem.
Nej, jag gillar inte att tugga på kall falukorv, med ett undantag... Om jag får en tjock skiva falukorv tillsammans med en mandelkubb, då mumsar jag glatt i mig och njuter.

Det beror väl på att när min bror och jag var små, och följde med far ut i skogen, så bestod ofta färdkosten av just kall falukorv och hembakt mandelkubb, och lite avslagen pilsner som andäktigt fick sippas ut fars kåsa. Det var andra tider, på den tiden.
Citera
2012-01-19, 17:45
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Nej, jag gillar inte att tugga på kall falukorv, med ett undantag... Om jag får en tjock skiva falukorv tillsammans med en mandelkubb, då mumsar jag glatt i mig och njuter.

Det beror väl på att när min bror och jag var små, och följde med far ut i skogen, så bestod ofta färdkosten av just kall falukorv och hembakt mandelkubb, och lite avslagen pilsner som andäktigt fick sippas ut fars kåsa. Det var andra tider, på den tiden.

Låter som en väldigt mysig tid

Själv så är jag inget jättefan av falukorv generellt så det blir inte mycket godare bara för att det är kallt, men jag känner en del människor som diggar det kallt med, flera familjemedlemmar till ex
Citera
2012-01-19, 17:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagJagJagJag
Nejdå, jag kör på rå falu som jag strilar med maltvinäger, beströr med finhackad rödlök, samt mängder med färskmalen svartpeppar. Till detta äter jag ett rejält bondbröd.

Låter äckligt men är en annorlunda smaksensation som du borde testa .

Som ackompanjemang dricker man gärna öl.

~Paul~

PS Har man inte maltvinäger så kan man ta någon annan vinäger
Citera
2012-01-19, 17:48
Medlem
loldamans avatar
Jaa... Dessutom är det mumsigt med rå köttfärs, så det brukar slinka ner en bit i magen innan jag steker det. Dock har jag hört att det inte är speciellt bra för magen
Citera
2012-01-19, 17:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loldaman
Dock har jag hört att det inte är speciellt bra för magen
Det finns egentligen ingen rå falukorv. Den är redan processad från fabriken.

~Paul~
Citera
2012-01-19, 17:53
Medlem
loldamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det finns egentligen ingen rå falukorv. Den är redan processad från fabriken.

~Paul~

Syftade på att rå köttfärs inte är speciellt bra för magen, men jag har ingen aning om det stämmer eller inte
Citera
2012-01-19, 17:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Syftade på att rå köttfärs inte är speciellt bra för magen, men jag har ingen aning om det stämmer eller inte
Alltså, råbiff/biff tartar är ju rått kött . Visserligen kan man inte vräka i sig i mängder men det gäller å andra sidan all mat .

~Paul~
Citera
2012-01-19, 17:56
Medlem
loldamans avatar
Citat:
Alltså, råbiff/biff tartar är ju rått kött . Visserligen kan man inte vräka i sig i mängder men det gäller å andra sidan all mat .

~Paul~

Sant! Kan kan man väl, men man mår nog inte så jävla bra efteråt!
Citera
2012-01-19, 17:57
Medlem
Mr.Kallestropps avatar
Citat:
Nejdå, jag kör på rå falu som jag strilar med maltvinäger, beströr med finhackad rödlök, samt mängder med färskmalen svartpeppar. Till detta äter jag ett rejält bondbröd.

Låter äckligt men är en annorlunda smaksensation som du borde testa .

Som ackompanjemang dricker man gärna öl.

~Paul~

PS Har man inte maltvinäger så kan man ta någon annan vinäger
Åh herre jisses va gott det låter! Ska definitivt ta och prova detta.
Citera
2012-01-19, 18:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Sant! Kan kan man väl, men man mår nog inte så jävla bra efteråt!
Jag har personligen aldrig mått dåligt efteråt. Men som sagt, det beror snarare på hur mycket man äter .

~Paul~
Citera
2012-01-19, 18:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kallestropp
Åh herre jisses va gott det låter! Ska definitivt ta och prova detta.
Gör det och återkom gärna med ett utlåtande!

~Paul~

PS Ett tips. Om vinägern är för stark så kan man med fördel späda ut den med lite vatten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in